Fryshack?! och speldatorer

Inaktiv
Fryshack?! och speldatorer

hejsan jag har precis varit på EL giganten(ja vet där ska man inte köpa speldatorer men jag har inte tid o spela som innan och något lite billigare borde väl räcka till mig)

och fått denna datorn : HP Pavilion a6345 - Athlon 64 X2 6000+ / 3GB / 500GB / GeForce 8500GT / DVD±RW / Vista HP

hade innan en liknade Scaleo P med 8600 GS kort och duo core på den med.

och på den datorn så upplevde jag "frysningar" när jag skulle ladda in nya miljöer i World of Warcraft bland annat men även i andra spel som TEX Halo och det hela bara kändes instabilt, supporten sa att så ska det inte vara och att CPU inte skall användas till 90% bara av att ha igång WOW. och absolut inte peaka 100% så att spelet fryser sig.

denna datorn som jag har nu är en 2.00ghz AMD med 1gb RAM och ett Geforce 6600 har ju samma problem på denna men det är ju väntat eftersom den är nu 2 år gammal.

vad jag undrar är sitter detta felet hos många med AMD och budget datorer och finns inte på intel eller hade jag bara otur med en defekt dator?

jag var då nere i affären och dom var shyssta någ att ge mig en ny dator direkt ist för att skicka in den.

frågan är då ska jag öppna paketet och bryta garantin och hoppas att det inte kommer bli samma problem med en dator för bara 6.999 eller byta in den emot kanske en intel dator som har 2gb minne, 2.2ghz duo core med geforce 7500 något kort men kostar 9.999 ist.

för det måste ju vara något kvalitet mässigt den har som min inte har?

Medlem

Eller så köper du från en vettig affär där du får vettiga priser och komponenter som funkar. Komplett t.ex.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

det svarade tyvärr inte på min fråga om detta "fryshack" jag vill inte sitta med absolut snyggaste grafiken jag vill bara att det inte ska ha detta irriterande hackningar när saker och ting laddas, bara jag som irriteras av det eller bara jag som har otur med det?

har ju haft problem med det innan på en AMD dator men det löste sig med VIA 4 in1 men det skall tydligen inte finnas längre och jag har inte hittat något motsvarande. intel datorer är fri ifrån detta?

Inaktiv

CPU-användningen hm minns inte exakt när den drar iväg sådär .. hm ... har haft problemet själv men minns inte åtgärden ... Kanske ska kolla drivrutiner, directx ordentligt och vilka processer som ligger och drar .... Låter lite som gamla goda tider när RAM tog slut och sådant också .... moderkortsdriv etcetera ska de ge dig vid köp om du begär det dock... annars borde det finnas på nätet.. strul med uppkopplingen?

edit: Minns en gång när det tog lång tid innan jag hittade
problemet och då var det en process i servern som
gick igång med jämna mellanrum. Det var ett helsike
att hitta den men det löste sig.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Kolla även att inte ditt antivirus scannar alla filer som har med wow att göra i real-tid. kan inverka ganska rejält på prestandan.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

mjo har ju dock problemet även i single player spel då och jag vet att fryshack är ju ingen ovanlighet men med datorn som jag postade ska jag inte uppleva såna här saker eller borde jag strunta i att öppna den och bara be om pengarna tillbaka?

RAM och grafikkort har ju betett sig perfekt då FPS har varit hög och stabil förutom vid just dessa nya inladdningar av saker och då kan man ju börja undra är en maskin för 7-8 tusen helt enkelt för dålig för att helt o hållet slippa inladdningshack?

har ju inte köpt dator på åratal så vet ej om det fortfarande ska vara så.

Inaktiv

ingen som vet?

Inaktiv

Har du kollat allt som du fått tips om? Förövrigt är det där grafikkortet riktigt uselt.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Har du kollat allt som du fått tips om? Förövrigt är det där grafikkortet riktigt uselt.

Mitt 8500GT fungerar jätte bra, dock är det överklockat

Inaktiv

Eh, om du säger det så. Det är rejält budgettkort.

Medlem

det verkar som att du tror att det endast säljs det bästa och dyraste på tex komplett eller datorbutiken, men det stämmer inte.

Om du nu vill ha något lite billigare, så kan du antingen beställa exakt samma grejor på nätet för en billigare peng, eller köpa nåt bättre för samma stålar som du skänker till Elgiganten.

surfa in på tex datorbutiken.com så ser du att deras sortiment är väldigt brett, från billiga budgetgrejor till dyra high end, och även om du inte kan bygga själv så finns det färdiga paket där också, och det är garanterat billigare än hos elgiganten.

en dator för 7-8 tusen ska kunna driva wow helt utan problem, med allt på max.
det ska inte behöva kosta mer än 4-5 tusen för en dator kraftfull nog att spela de flesta lite äldre spel.

Bara ett tips

Inaktiv

För runt 5500kr kan man bygga en dator som klarar allt utan problem, jag menar 9600gt/8800gt, 2GB ram, någon billig dual-core som bör överklockas.

Inaktiv

jo men detta fryshack skall inte komma på en sånhär dator och att jag hade det på den första jag fick ifrån affären var ett fel på datorn och inte normal prestanda på en sådan?

Inaktiv

Du har installerat dual.core patchen? Du har testat ta bort anti-virus programmen (En del ligger kvar och stör trots att man sagt till den att ge faan.)? Testa att deactivera alla onödiga processer som dom brukar roa sig med att ha igång i sånna där datorer.

Inaktiv

Överhettning grafikkort?
Överhettning chipset?
Överhettning CPU?

I nämnd ordning.

Provat att ta bort klockningen?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

ja skulle gissa på dåligt kylning vilket kommer me kompletta budget datorer eller installera om windows o få bort alla skit program som kommer me o installera drivrutiner till moderkort grafik cpu ljud o nätverk. sen installerar du de du vill ha på datorn så kanske de funkar bättre.

1
Skriv svar