Inaktiv
Ny digitalkamera

Hej, jag har nu tröttnat på min gamla digitalkamera o vill köpa en ny. Har ni några förslag på bra digitalkameror runt 2000 :- ?

Har funderat på Canons Ixus serie och sedan Casio kameror i samma prisklass, typ Exilim eller vad de heter. Äre nån skillnad på objektiv o liknade mellan dessa, är inte så insatt.

Sen undrar jag lite hur SDHC kort funkar, har fattat att det är high capacity. Men vilka kameror supportar dessa eller är det samma som SD, har inte sett nån info om detta.

Slutligen, hur stor betydelse har skriv/ läshastigheten på SD korten igentligen? Är det värt att lägga nån extra hundralapp på ett bättre kort ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Ingen som vet ? Någon som har erfarenheter av Canon Ixus 70 btw ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Jag har en digital Ixus 750, haft den snart i ett år och aldrig vart missnöjd

Medlem

Svar på din fråga om minnes kort, så beror ju det helt på hur snabbt Ixus 70 läser. Men skulle kunna tänka mig att den läser runt 4-5 mb /sec. Det som är fördel med snabbare kort är väl att du kan överföra snabbare till datorn (om du har kortläsare till din dator). SDHC kort funkar som de vanliga korten bara att de har större eller snabbare kapacitet.

Inaktiv

Okej, tack Ärdet nån större skillnad mellan ixus 70 o 75 ? de kostar ju ungefär lika?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

1
Skriv svar