Hudläkare namnger PlayStation-skada

Medlem

vore kul att veta exakt hur länge hon har suttit och verkligen krampaktigt hållit i handkontrollen. Sen att hon är tolv gör ju de hela ännu mer mysko:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Nintendo tumme då?

Skrivet av rolle90:

på sättet ni snackar så kan man nästan tro att ni är 12.

Men bara nästan eller hur? Jag har bara blivit barnsligare och barnsligare med åren. Du tog inte illa upp hoppas jag

Medlem

Visst kan man få skador på händerna av förmycket spelande, minns mina bataljer i pro-wrestling till nes. Nu förtiden gör sig mina vibrationsskador påminda efter ett par timmar så skavsår får jag knappast.

Medlem

ush playstation kontrollen är så obekväm så det är inte lustigt.

Medlem

Nintendo tumme led jag osså av!!
Särkilt när man spelade Turtles II o försökte göra B+A attacken gång på gång. Sveda o värk alltihop.

Medlem

Det står i manualerna att man ska ta minst 10 minuters paus varje timme när man spelar.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Snart kommer väl nya folksjukdomen Wii armbåge eller varför inte RROD depression

Hahahaha!
Tack för ett gott skratt så här i arla morgon stund.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ringarna i joysticken på GC kontrollen var de värsta jag har varit igenom. Herregud vad ont det gör i tummen efter ett långt spelande.

KoP
Medlem

Efter en omgång Decathlon på C64'an med polarna hade man krämpor lite här och var, inte bara i händerna.

Inaktiv

Jag vet att jag led av SuperNintendo-tumme när jag var liten... men det stoppade mig inte.. på med plåster och spela vidare... men jo det gjorde förbannat ont!!!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Jag tror att hon greppar kontrollen för hårt bara....kan bara undra vad hon gör med den dock...

Du har nog snuskig fantasi

Medlem

Typisk trummis skada. Det börjar så sen så bildas det bråsk i handen sen ar det dags att operera.. Frågan är när varningen kommer ut för GHWT och Rock Band att det är skadligt för händerna att spela trummor hela tiden.

Medlem

Tala om PR-jakt hos de som "namngett" symtomen. Har aldrig under min universitetstid sett patologiska begrepp med kommersiella namn. Låt gå att vissa skador har namn i folkmun som "Mus-arm" och "Tennis-arm". Tror aldrig en läkare sagt till en tennisspelare att "Käre vän, du har drabbats av Bollus-Racketus-Förmyckus."

Sony ska nog ha lite creds för att de inte går in och försvarar sig med ett mothugg vilket jag nog personligen gjort direkt. De ska ta åt sig lika lite som att skoföretag ska bry sig om att folk som springer hela dagarna får skoskav eller tennisracket-fabrikatörer ska bry sig om att om jag spelar för mycket med deras racket (likväl vilket annat racket som helst) så kommer jag få blåsor i handflatan.

Tack & Bock!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Jag tror att hon greppar kontrollen för hårt bara....kan bara undra vad hon gör med den dock...

Hahaha min tanke också. Mmm man kan inte stoppa vad som helst i sig. Vet inte vem som haft kontrollen innan. Hehehe, ja se tjejer är de inte underbara :heart:8)

Edit: Ojsan läste nu att hon var 12år. Eh glöm vad jag sade....:$


signatur
Inaktiv

medicin skall inte vara PR..


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Hero_Swe:

Jag tror att hon greppar kontrollen för hårt bara....kan bara undra vad hon gör med den dock...

Hahaha min tanke också. Mmm man kan inte stoppa vad som helst i sig. Vet inte vem som haft kontrollen innan. Hehehe, ja se tjejer är de inte underbara :heart:8)

Edit: Ojsan läste nu att hon var 12år. Eh glöm vad jag sade....:$

xD

Medlem

Så kan dé gå när man lirar utan vantarna på.
:x


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hehe..

Att dra sådana slutsatser av Sonys handkontroll och att döpa ett symptom efter deras maskin är ju bara löjligt, den har varit med i 13år och nu först så dyker detta upp,, lite väl sent!

Vad blir nästa X-box exem eller kanske allergi för wii balance board..

Medlem

Det kanske va för mycket rulla ärta som orsakade detta fenomen!!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Om hon hanterar kontrollen så hårdhänt så tycker jag synd om hennes pojkvän, han måste vara helt skinnflådd.

Well said
U made me LOL very hard.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av halomaki:

Jag fick en vattenblåsa på handflatan back in the day, då jag snurrade N64-spaken till Marios jävla partyspel.

Hände nästan mig. Gjorde ju lite ont i handen efter paddling snurr*snurr*snurr osv...


signatur

Rawr

Inaktiv

Inte konstigt, sony skulle utvecklat en handkontroll som är lika ergonomisk som handkontrollen till Xbox 360. Återigen PS3 får mig att höja på ögonbrynen, för mkt hype helt enkelt om en medioker konsoll.

Medlem

haha awesome ^^

Medlem

Snyggt jobbat, när man tänker på hur korkade jänkare överlag är så tror dom säkert att det är ett playstation fenomen och bara köper 360 och Wii i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Snyggt jobbat, när man tänker på hur korkade jänkare överlag är så tror dom säkert att det är ett playstation fenomen och bara köper 360 och Wii i fortsättningen.

Det skulle göra ont för SONY


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av Stromlaren:

Tala om PR-jakt hos de som "namngett" symtomen. Har aldrig under min universitetstid sett patologiska begrepp med kommersiella namn. Låt gå att vissa skador har namn i folkmun som "Mus-arm" och "Tennis-arm". Tror aldrig en läkare sagt till en tennisspelare att "Käre vän, du har drabbats av Bollus-Racketus-Förmyckus."

Sony ska nog ha lite creds för att de inte går in och försvarar sig med ett mothugg vilket jag nog personligen gjort direkt. De ska ta åt sig lika lite som att skoföretag ska bry sig om att folk som springer hela dagarna får skoskav eller tennisracket-fabrikatörer ska bry sig om att om jag spelar för mycket med deras racket (likväl vilket annat racket som helst) så kommer jag få blåsor i handflatan.

Tack & Bock!

amen till det


signatur

Spel är inte en hobby, Det är en livsstil

Medlem

wat


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

12
Skriv svar