Nya bilder på Star Trek Online

Robot
Medlem
Nya bilder på Star Trek Online

Taskigt att många gamla karaktärer är döda. Picard var ju fan grym.

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Taskigt att många gamla karaktärer är döda. Picard var ju fan grym.

Kirk och Janeway var bättre,

TNG höll på för många år och blev ett skämt med wesley crusher fjanten, tacka vet jag seven o nine i Star Trek Voyager, och mycket bråk med borger.

Medlem

Picard _är_ _gud_

<3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Jonlissla:

Taskigt att många gamla karaktärer är döda. Picard var ju fan grym.

Kirk och Janeway var bättre,

TNG höll på för många år och blev ett skämt med wesley crusher fjanten, tacka vet jag seven o nine i Star Trek Voyager, och mycket bråk med borger.

nah, voyager var fjantigt. gjorde borg till mesar och höll på alltför länge. samt att de hittade på en massa nonsens.

Ds9 hör till en utav de mer välgjorda serierna iaf, mkt drama, mkt handling och mkt action!

Sisco (stava?) borde kunna göra ett intåg i Star Trek Online iaf då han aldrig dog.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Alla är sköna på sitt sätt. Hoppas dock att Spock tittar in, och Tuvok (stavning?). Dom lever ju rätt länge.

Hoppas detta blir skönt.

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Jonlissla:

Taskigt att många gamla karaktärer är döda. Picard var ju fan grym.

Kirk och Janeway var bättre,

TNG höll på för många år och blev ett skämt med wesley crusher fjanten, tacka vet jag seven o nine i Star Trek Voyager, och mycket bråk med borger.

Blasphemy!


signatur

I'm a snake, follow me!

Snälla, ge mig möjligheten att forma min karaktär så den blir lite speciell iallafall. Hatar det dumma systemet som är nu.. levla, få din levelspecifika ability, levla igen.. upprepa...

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Jonlissla:

Taskigt att många gamla karaktärer är döda. Picard var ju fan grym.

Kirk och Janeway var bättre,

TNG höll på för många år och blev ett skämt med wesley crusher fjanten, tacka vet jag seven o nine i Star Trek Voyager, och mycket bråk med borger.

Förstår inte vad folk har för problem med Wesley. Visst, han tillhör inte någon av de mest intressanta karaktärerna i serien men han var absolut inte så farlig som många vill få det att framstå. Känns som att vissa hoppar på "hata-Wesley-tåget" bara för att framstå som överintelligenta allvetare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

WOW!! Det ser ju assnyggt ut! var ett tag sedan jag såg någon screenshot, men efter idag så är jag frälst igen!

Hm,, synd om spelet har levelsystem, jag tycker verkligen inte att det passar i ett star trek universum
Ranking system vore mer intressant, ju mer missions man klarat av för sin ras, desto högre rank och bättre skepp kan man få etc.. men levlar? ("Hej, jag heter Picard. Jag är level 60, och du som är level 58 kan inte döda mig för du är 2 levlar under, bwa ha ha!".. usch,, blir som World of Warcraft all over again)

By the way, är Picard död i serien?
By the way x2 Wesley är otroligt homosexuell i serien, tycker det är synd att de inte utvecklade hans läggning och gjorde honom till seriens första homosexuella kapten.

Kan vara jag som är för trött och i fel sinnesbruk, men grafiken kändes inte riktigt "Star Trek". Skönt med jyyymd istället för fantasy dock, hoppas på att det kan bli nåt kul.

Skrivet av mr.bear:

Förstår inte vad folk har för problem med Wesley. Visst, han tillhör inte någon av de mest intressanta karaktärerna i serien men han var absolut inte så farlig som många vill få det att framstå. Känns som att vissa hoppar på "hata-Wesley-tåget" bara för att framstå som överintelligenta allvetare.

Eller bara för att han är jävligt irriterande.

Inaktiv

Undrar om det kommer bli samma namge-sin-karaktär-effekt som i WoW och LOTR. Istället för att alla döper sina karaktärer till Legolas/Aragorn blir det Picard/Kirk.


signatur

dare to be bold

Medlem
Skrivet av Punchbag Polly:
Skrivet av mr.bear:

Förstår inte vad folk har för problem med Wesley. Visst, han tillhör inte någon av de mest intressanta karaktärerna i serien men han var absolut inte så farlig som många vill få det att framstå. Känns som att vissa hoppar på "hata-Wesley-tåget" bara för att framstå som överintelligenta allvetare.

Eller bara för att han är jävligt irriterande.

Så farligt irriterande är han inte. Ser alltid folk skriva "han är jobbig" och sen får man inget mer. Det aldrig någon som kan ge något direkt svar på varför han är jobbig. Så... varför är han så himla irriterande?

Skrivet av Toobie:

Undrar om det kommer bli samma namge-sin-karaktär-effekt som i WoW och LOTR. Istället för att alla döper sina karaktärer till Legolas/Aragorn blir det Picard/Kirk.

Skulle vara bra om de körde någon liknande funktion som fanns i SWG (om jag inte minns helt fel?), dvs. att kända namn inte var tillåtna att använda.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Skulle vara bra om de körde någon liknande funktion som fanns i SWG (om jag inte minns helt fel?), dvs. att kända namn inte var tillåtna att använda.

Vet inte hur det var i SWG men sådant brukar gå att komma runt genom att använda sig av leetspeak/felstavningar och andra fjanterier.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Vet inte hur det var i SWG men sådant brukar gå att komma runt genom att använda sig av leetspeak/felstavningar och andra fjanterier.

Exakt, hellre nån som heter Picard, vilket ju är ett normalt efternamn i Star Trek-universumet än folk som heter Pikkark, Pikatchucard, P!card, P1c4rD osv osv

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Darkseed:

Vet inte hur det var i SWG men sådant brukar gå att komma runt genom att använda sig av leetspeak/felstavningar och andra fjanterier.

Exakt, hellre nån som heter Picard, vilket ju är ett normalt efternamn i Star Trek-universumet än folk som heter Pikkark, Pikatchucard, P!card, P1c4rD osv osv

Eller Pic-a-card, Picardo, P1ofcard, prick'tard draciP...

Det lär lätt bli så att 90% av namnen kommer att vara någon variant på en känd karaktärs.
Eller
Krirk, Kill'rk Pic-Kirk, Pirk, Kikard, JaynWhey, Spuck, Spick, Späck, Spåck, SpoKKK, Pisco, Zizco...

Men man kan ju hoppas på att dom hittar på något level-system där man får bättre skepp, abilities att beordra NPC-skepp, bättre besättning osv. Detta ska inte vara beständigt utan om man förlorar sitt skepp så kanske man får ett sämre bara för att man var dålig och förlorade skeppet, eller om besättningen dör så får man kanske en n00b-besättning som måste tränas upp.


signatur

yolo

1
Skriv svar