Att vada i bajs

Skägg.
10 Chambers
Att vada i bajs

Jag har haft min iphone i ett par veckor nu och besöker App Store nästan dagligen i jakt på lite trevlig mjukvara. Med begränsar budget har jag fokuserat på gratisprogrammen och det känns lite som att vada avföring upp till hakan. Det är inte mycket som faktiskt är värt de få kilobyte de väger in på. Dåliga omkodningar av redan trista flashspel, apps vars utlovade funktioner är omständliga eller bara är snillrik reklam för dyra fullversioner. Kort sagt, av de 140 000 tusen program som finns tillgängliga har jag svårt att ens hitta en handfull vettiga.

#blogg


signatur
Att vada i bajs

Precis, och mänsklighetens fula tryne visar sig igen... Alla vill Casha in på ingenting...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

har haft min Iphone i nästan en vecka nu.. det jag har köpt är Plant vs Zombies.. som är ett måste.. men sen finns det inte direkt några måste ha appar.. typ IMDB som är najs och gratis.

Skägg.
10 Chambers

Jag använder Res i Sthlm, Facebook, Ping!, PS Mobile


signatur
Medlem

Hade jag haft en iFön så hade jag köpt detta program.

Onödigt? Ja. Coolt? Ja.

Är nog bara Corvette som har Heads Up Display men nu kan man lyxa till sin rostiga gamla 323:a


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Redaktör

Radio- och tv-kanalernas appar kan vara trevliga, likaså en bank-app så att man kan kolla lönekontot och flytta pengar mellan olika konton.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Bank-app hade varit trevligt, men vad jag sett har bara Swedbank det än så länge.

Den där headsuppen måste testas!


signatur
Medlem

SaiSuki - Kalender grym sådan. syncar med google cal med så.

Sleep cycle alarm - känner av hur du rör dig och väcker dig när du är som piggast. jag är inte svår väckt annars men man många gånger man vaknar och tror man vaknat av sig självt. finns gratis

Runkeeper - håller koll på din träning. gjort för att när man springer, men även tar med när du går cyklar ect, jag använder den när jag cyklar och kan se min rutt. hastighet på olika sträckor, höjd skillnader. hur ofta, hur mycket ect ect. och mer grejer kommer hela tiden, får nyhetsbrev varannan månad med nya funktioner på hemsidan och programmet. cyklar kanske 40 mil förra sommaren och nu ska det bli mer. gratis funkar bra. men hela kostar 7 kr tror jag

Sketchbook - skönt ritprogram finns till mac. autodesk som utvecklar. jag har gjort rätt tuffa grejer som får vanliga döda att tappa hakan. tror det finns en gratis version, köpta vara billig.

plants vs zombies - nämnt men riktigt bra. dock ett tag sen jag körde.

moto x mayham - väldigt roligt, kört en del närm antrycker på toan. bara att man blir klar lite längre. 7 kr

Lux touch - Som risk brädspelet kan man säga. finns en gratis version och den duger bra för den snåle

unblock free, lustigt att den är gratis det är många hundra pussel med blocks, men det blir svårt senare.

meteor blitz, - remake av astroids, kontrollerna är sköna och man önskar alla joysticks spel var lika bra.

Air hockey - multyplay, gillar mitt systerbarn på 10 år.
soduku - gratis finns nog många.
gambox classic - gratis, tetris snake och lite annat, kör rätt ofta tetris, också på toan.
solfree- olika kort spel "kondike deal 3" kör jag, också gratis.

sen har vi ju tv4 play svt play.
what the font - ta foto av ett typsnitt så tar appen reda på va det är
Shazam
drunkilizer, spela in din vänner och spela upp för att låta fulla. min syster dotter på 2 går in på det programmet först när hon får pilla med telefonen. mamma finns ju med där lyssnar bara på det som är inspelat redan.

det var lite, var inte meningen att bli så långt får ursäkta för det.

Medlem

Om du skulle spendera 7kr på appstore emellanåt så tror jag nog att du hittar några riktigt bra appar


signatur

Robin,
Frilansare

1
Skriv svar