Köpa ny dator - Hjälp

Inaktiv
Köpa ny dator - Hjälp

Hallo.

Ska äntligen ta och köpa mig en hetlt ny dator
och har genom en vän som jobbar på dator butiken på sveavägen i sthlm (minns ej namn på affär)
Han har hur som helst peppat mig att köpa mig en ny dator, och har erbjudit mig en hel rad med alternativ.

Komponenter han vill ge mig är
AMD Athlon x2 4400+ AM2
4gb ddr2
500gb s-ata
Nvidia 8600GTS 512mb

och resten blir mer "standard saker" såsom nätagget osv.

han är ju själv en gamer och kan istortsätt allt o mdatorer och ger mig mycket bra saker.
Det jag undrar är om ovanstående saker är bra. dvs till spel som Crysis, nya BF, osv. kommer det hålla i längden ?

PS. jag kommer inte betala mycket för detta

Inaktiv

Definitivt tagit ett C2D system med ett 8800gt 512MB. Absolut inget sämre om du förväntar dig Crysis med bra framerate.

PS. Du är i fel forumdel...

Medlem

Lite benchmark tester med Crysis och 8600 GTS:
http://www.pclabs.gen.tr/2007/10/29/crysis-benchmark-with-880...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Flyttad


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Som sagt, borde nog vara ett bättre grafikkort, t. ex. 8800 GT/GTS eller bättre, kanske nya 9800 serien.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Bry dig inte om alla som säger att du måste ha 8800 serien eller 9800 serien, jag skulle rekommendera HD3850 eller Geforce 9600 (båda kostar under 1500 kronor. Eftersom du säfger att du inte kommer betala mycket för datorn, det är INTE dåliga grafikkort.

Inaktiv

Är typ 200kr mellan billigaste 8800gt kortet och ett 9600gt. Ett 9600gt kan vara ett alternativ men ett 3850 är lite svagt. Du kan säkert spela Crysis med ett 8600gts men du lär få tumma rejält på grafiken.

Inaktiv

Okej, men saken är den, spelar redan crysis på min nuvarande dator, och det är ett radeon x800pro 256mbit kort :S och jag spelar nästan flytande med allt på low. intel 2.4ghz och 2gb minne. Och angående kortet så kan jag tyvärr inte välja vilket jag vill ha direkt i datorn får ett paket erbjudande av min vän som sagt som man kan säga halva under bordet, halva ovanför bordet.
så ett nytt grafikkort är ju självklart prio 1 inom snar framtid när nya grymma spel kommer som Mafia2, farcry2, BF:BC

Medlem

Tycker att systemet ser helt okej ut. Du lär ju kunna kräma på ordentligt i de flesta spel men det är ingen Hi-End maskin så vänta dig inte att du ska kunna lira i högsta settings i de nyaste spelen!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Får du grejerna billigt så är det inte jätte dåligt system.

Inaktiv

Lite olika åsikter verkar det som.
siktar ju itne på en super dator, så det namnet utersluter vi
den är ju itne helelr sämst ?
men är den bra eller dålig ?

Inaktiv

Beror ju på priset.....givetvis är det ingen jättebra maskin. Den duger, inget jag skulle sitta vid men jag är kräsen.

Medlem

den duger väll men kör xp på den isf, du förlorar stort på o köra vista på en mid end dator, sen e inte vista så specielt suger dase imo, suger åt minne o segar ner almänt me tiden.

sen kan du ju bara byta grafikkort om du vill ha bättre grafik. men om du får datorn för under 4k är den värd pengarna.

själv skulle ja inte ta den eftersom man är kräsen >_<

1
Skriv svar