Resident Evil 6 innebär full omstart

Robot
Medlem
Resident Evil 6 innebär full omstart

hoppas hoppas hoppas!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Hoppas verkligen det återvänder till sina rötter. RE4 var ett bra spel men inte mycket till varken survival horror eller resident evil spel. Tyvärr se 5:an ut att vara precis som 4:an fast antagligen med ännu mera action...

*Färre fiender fast i större variation
*Mindre mängd ammunition
*Bättre story

Så har de ett bra resident evil spel.

Medlem

Det är ju rätt uppenbart att man vill rikta sig till casual gamers, en del 6 som går tillbaka till seriens rötter lär ju sälja sämre än 4-5

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Det är ju rätt uppenbart att man vill rikta sig till casual gamers, en del 6 som går tillbaka till seriens rötter lär ju sälja sämre än 4-5

Dessvärre är jag rädd för det här med.

Resident Evil 6 Bratz eller dylikt :/


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

De borde titta lite på dead space och dess upplägg. Det går att göra bra spel utan att revolutionera genren...


signatur

Tempus fugit.

Medlem

Hoppas det kommer till Wii istället, betydligt roligare att sikta själv!

Medlem

Lyckas dom med 6an blir jag förvånad.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

går dom tillbaka till sina gamla rötter så kommer det sälja mycket bättre tror jag iaf om dom nu lyckas med spelet så att säga

Inaktiv

haha ja dom senaste resident evil spelen har inte varit något att hänga i granen precis. Kommer fortfarande ihåg ettan när jag helt lugnt och stilla sökte igenom ett rum efter material och helt plötsligt öppnas dörren till en stor oskyldig garderob som helt smälte in i den så kallade "none interactive miljön" snacka om att man sket på sig när man såg två händer dra till sig artären i halsen. Ännu bättre var ju när lovvarna hoppa rak in ur fönstren... woaw det var läskiga saker det, fear 1&2 kommer inte i närheten.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

YES! Hoppas nu på härlig survival horror. Klarade originalet till PSX så sent som förra Fredagen faktiskt. Vilka minnen!

ptr
Medlem

eller så har ni växt upp och är inte lika lättskrämda?

Skrivet av ptr:

eller så har ni växt upp och är inte lika lättskrämda?

Är snarare så att dagens ungar inte har någon smak.


signatur
ptr
Medlem

Mjaaa man smakar ju hellre på något som smakar hyfsat än att inte smaka på något alls.

Medlem

Mm om dem gar tebax till rotterna sa kan dem nog salja bra
kanske lagga in lite sma tweaks o gameplay andringar i conceptet. fan resident evil 2 var en favorit

Medlem
Skrivet av ptr:

Mjaaa man smakar ju hellre på något som smakar hyfsat än att inte smaka på något alls.

Visst gör man det, men när man tänker på hur bra första delarna i serien var och att samma företag fortfarande utvecklar spelen men att det inte ens är i närheten av samma spel blir man ju lite missnöjd.

Kunde ju döpt det till nåt helt annat istället. RE ska vara zombies, inte några ultrasnabba, hjärntvättade människor.

Avstängd

Full omstart, måste man starta om datorn innan man spelar? vilket skit!

Nejmen OT: Tycker det verkar riktigt intressant, kanske köp till ps3'n

Medlem

Jag tror på Capcom. Resident Evil är världens bästa spelserie. Jag kan knappt vänta på att RE5 dimper ner i min brevlåda till min PS3a! GE MIG NU FÖR FAN!

Sitter och väntar på den första svenska recensionen av spelet också. Jag tror Level blir först med det. Dom kommer recensera det nu på Fredag. Blir att snoka lite i tidningen i affären och kanske köpa den.

Jag tror på Capcom och ett Resident Evil 6 och till och med en Resident Evil 7 som slutet på serien *tår i ögat*. Nummer 7 känns perfekt för den här serien. Sen kan dom gå tillbaka och göra Remake på 2:an och 3:an och ge ut det på PS3!

Kom igen Capcom! Gör det!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ja 5:an var ju inte mycket att hänga i granen.


signatur

War never changes.

Avstängd

Världens sämsta kontroller i 5:an, jag klarade ingen av banorna på demot
Kniven är ju värdelös när man inte kan springa med den o slå :S

ptr
Medlem

Grejen är den att vi har ju knappast sett alla miljöer? Kanske får en jävligt bra förklaring för allt också. Vem vet andra halvan kanske bara är långsamma zombies :O. Många här som är jäääääävligt snabba med att döma ett spel innan de ens läst någon recension eller testat hela spelet.

Inaktiv

Demot gjorde inget större intryck på mig - Det skapade snarare bara frustration
Och det var inte pågrund av bristande bandesign eller liknande.

Kontrollerna var hopplöst jobbiga (iaf på 360n)

Inaktiv

Gillade inte 4´an, mest springa runt o skjuta. Visst grafiken var bra men jag saknade alla svåra pussel m.m. Re5 blir väl troligtvis samma skit....

Det är bra att Re6 ändrar still, förhoppningsvis blir det mer som originalet.

Medlem

Hoppas nu att dom lyckas göra det läskigt så det blir RE igen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Låter bra det...för mkt action och för lite skräck i det senaste 2 spelen.

Medlem

Resident Evil 2 Remake anyone?

Jag tror definitivt att gå tillbaka till rötterna kommer att löna sig, då RE2 hör till ett av mina favoritspel. Vem brydde sig att kontrollerna var kassa, att man inte kunde gå och skjuta samtidigt, att röstskådespeleriet var skräp. Allt det tillförde ju bara till skräcken och humorn. Så Capcom ni har mitt fulla stöd att gå tillbaka till rötterna, och förhoppningsvis göra något nytt. Leon?


signatur

Nämen!

Inaktiv

Re5 är likt re4 så hell yeah självklart kommer man köpa skiten. Codename Veronica till dreamcast var epic därimot


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ahh, vad bra. Vore kul med lite mindre action och mer skräck

Medlem

Haha, lite roligt i och med att man talade om en komplett nystart i och med Resident Evil 4.

Inaktiv

Sexan måste vara lik orginalen, fast femman är inte så dum ändå, iaf inte när man kör 2 player


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

12
Skriv svar