Små rutor i vissa spel och program, AA?

Medlem
Små rutor i vissa spel och program, AA?

När jag ser på exempelvis en trailer i quicktime blir det en massa små gröna/röda rutor över hela bilden. Här ser ni ett exempel: http://img517.imageshack.us/my.php?image=tester6.png
Samma sak händer i Movie Maker och Adobe Premire. Och om jag minns rätt hände det också i spelet The Witcher. Då testade jag att slå av AA, och funkade då normalt igen.
Men hur fixar jag detta problem? Jag gissar på att det är något knas med mitt grafikkort, och jag har testat att installera om drivrutinerna flera gånger.

Nu på senare tid har jag märkt det i flera olika spel också, såsom Virtual Pool 3.


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Kylningen måntro?

Inaktiv

Vissa filmer har så låg kvalitet så att det blir den effekten.
Vissa spel har problem i själva spelet.
Ibland räcker det med att använda en annan spelare, till exempel VLC.
I ditt fall börjar det luta åt överhettning alternativt en krets som fått stryk.
Är det ett ATI kort?


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Naj, Nvidia Geforce 8600, ganska nytt kort.
Testade precis Penumbra: Black Plague, samma problem där också, :\


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

Passivt kylt?

Inaktiv

Risken är att det redan tagit stryk så att det är oåterkalleligt.
En bekant (som kan datorer) körde ett 8600 för ett tag sedan. Det brann efter 6 dagar ungefär. Men kolla även så att chipset inte går varmt. Test med annat grafikkort kan vara idé för att se om det verkligen är där felet sitter.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Mjo, har märkt att grafikkortet blivit riktigt varmt ibland, men inga större problem än så. Tänkte skicka ett mail till komplett (där jag köpte kortet) och säga som det är.


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem

fick samma problem me mitt gamla x850xt efter 2 år dock, men samma söta rutor o prickar i spel o film, allt berode på dåligt me kylpasta o värdelös kylning o många mislyckade klockningsförsök >_> testa skruva isär gkortet ta bort kylpastan o köp ny o smeta på. om inte de hjälper är de värme problem, då e de bara reklamera kortet o be om ett nytt

1
Skriv svar