Så skapades Killzone 2

Robot
Medlem
Så skapades Killzone 2

Hum, Game skickade mitt ex idag, fan vad gött det ska bli att lira

Medlem

Jo det blir nog ett köp, Men varför har fienderna röda ögon ? Har undrat det ett tag sen också är de vanliga människor eller är de någon sorts utomjordisk varelse ?


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem

Lyckans ost du är Kazuo som fick spelet idag

Inaktiv
Skrivet av LuNxOr:

Lyckans ost du är Kazuo som fick spelet idag

Skickade?

Medlem

Ljudet verkar före i video. Ska beställa spelet idag.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Stark kandidat tlll GOTY 2009 helt klart.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Skönt att slippa alla regnbågsfärger a la Halo.

Medlem

Gillar starkt "Behind the scenes" filmer.

Medlem
Skrivet av Azet:

Men varför har fienderna röda ögon ?

För att ge en skrämmande effekt mot fiender. Som tracer rounds gör på natten när dom "lyser".


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av Azet:

Men varför har fienderna röda ögon ?

För att ge en skrämmande effekt mot fiender. Som tracer rounds gör på natten när dom "lyser".

Det är ju främst för att känna igen fienden.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

För att ge en skrämmande effekt mot fiender. Som tracer rounds gör på natten när dom "lyser".

Spårljus är inte till för att skrämma fienden, utan är till för att skytten ska kunna se var han siktar/träffar utan att behöva titta genom riktmedlen på tex sin kulspruta.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Night Hawk:

För att ge en skrämmande effekt mot fiender. Som tracer rounds gör på natten när dom "lyser".

Spårljus är inte till för att skrämma fienden, utan är till för att skytten ska kunna se var han siktar/träffar utan att behöva titta genom riktmedlen på tex sin kulspruta.

Exakt!

"Det är ju främst för att känna igen fienden." Är också rätt så fail.

Medlem

Beställt och klart!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

ptr
Medlem

de har röda ögon för att du lättare ska kunna langa head shot såklart

Seriöst, visst är det nice i spelet, men de skulle lika gärna kunnat sätta ett stort självlysande kryss i pannan, "skjut här", för så korkat är det

Medlem
Skrivet av ptr:

de har röda ögon för att du lättare ska kunna langa head shot såklart

Seriöst, visst är det nice i spelet, men de skulle lika gärna kunnat sätta ett stort självlysande kryss i pannan, "skjut här", för så korkat är det

Som Sam Fisher i Splinter Cell?

Medlem

Detta är då spelet som ser till att jag fixar en PS3 snabbt. Alltid velat och försökt få till en billig men nu är det bara att fixa det så fort det går.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

Inaktiv

Hmm, är nissarna som pratar dubbade?

-Edit- Intressant hur alla dessa spelutvecklare säger precis samma saker om inlevelse och annan skit för att få det att låta som att deras spel är något helt nytt...


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Röda ögonen är ju inte det största design problemet... titta på dropshipsen.

Sitta helt öppet utan någon som helst skydd när fienden skjuter med luftvärn för att sen landa och inse att de är 5 meter ovanför marken utan en ramp ner. Smart.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fletchett:

Röda ögonen är ju inte det största design problemet... titta på dropshipsen.

Sitta helt öppet utan någon som helst skydd när fienden skjuter med luftvärn för att sen landa och inse att de är 5 meter ovanför marken utan en ramp ner. Smart.

Kan ju vara ett utslag av att esteter designat dem

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Skönt att slippa alla regnbågsfärger a la Halo.

Håller med, tillbaka till bajsbrunt och grått.


signatur

Working as intended.

Medlem
Skrivet av Azet:

Men varför har fienderna röda ögon ? Har undrat det ett tag sen också är de vanliga människor eller är de någon sorts utomjordisk varelse ?

Fienderna är människor som har blivit muterade för att dom bott på den ogästvänliga planeten Helghan, man kan väl anta att de lysande ögonen är en biprodukt av det. Eller så är det helt enkelt för att framkalla rädsla hos sina fiender

När Helghast ska vistas på andra planeter än Helghan krävs det att dom använder gasmask då dom har anpassat sig till den farliga atmosfären på Helghan.

Inaktiv

Blir att vänta ett tag tills Playstation 3 går ner i pris. Jag tror att Sony kommer lägga priset runt 3000-3500 inom ett halv år.

Blir väl till sommaren när jag har sommarjobbat

Medlem
Skrivet av showerguy:

Blir att vänta ett tag tills Playstation 3 går ner i pris. Jag tror att Sony kommer lägga priset runt 3000-3500 inom ett halv år.

Blir väl till sommaren när jag har sommarjobbat

det har jag svårt att tro.

men jag vill ha kz2 nu. och testa om det verkligen är roligt eller om demot lurades

Medlem
Skrivet av showerguy:

Blir att vänta ett tag tills Playstation 3 går ner i pris. Jag tror att Sony kommer lägga priset runt 3000-3500 inom ett halv år.

Blir väl till sommaren när jag har sommarjobbat

Gamestop och Game tar 4.900 för ps3, ruskigt dyrt.

Elgiganten tar 3990 för den billigaste ps3n,
Att priset dumpas med 1000 kr till 3000 kr jämt till sommarn kan man bara drömma om,

mer realistiskt är väl att till kommande jul så ligger ps3 på ungefär 3.400-3.600, förhoppningsvis.

Medlem

testade demon till killzone 2 nu i helgen,det ser ju verkligen helt grymt snyggt ut,men tycker det sjunker in alldeless för snabbt och känns bara snyggt ut efter ngra minuter...
sen det där med kontroll,detta är ett fps och då behöver man ju kontroll över vad man gör,,tyckte den var alldeles för seg och instabil då hade jag ändå maxat sensitivityn(jag gillade inte kontrollen i fear 2,tyckte den var seg där med,men den framstår som ett mästerverk om man jämför med killzone 2).att man som speltillverkare kan hypa ngt så länge och inte kunna få ordning på styrningen ordentligt är för mig obegripligt...
det får 3 av 5 av mig pga att det ser snyggt ut,
en sak är säker detta spel får mig inte att vilja köpa ngn ps3

Medlem

Wohoo, bara en dag kvar nu!

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

sen det där med kontroll,detta är ett fps och då behöver man ju kontroll över vad man gör,,tyckte den var alldeles för seg och instabil då hade jag ändå maxat sensitivityn(jag gillade inte kontrollen i fear 2,

Ser att du spelar mycket call of duty vilket visar vad du föredrar. Gun whit a stick är Cod stuket. KZ2 styr du en fysisk person med vapen som har rekyl. Arkad (cod) mot semi realism (KZ2). Utvecklarna har valt att styrningen ska kännas tung och seg för att så är det i verkliga livet. Sev som du spelar rendereras helt och hållet i spelet och bidrar till den fysiska känslan. Det gäller att orka lära sig ett nytt sätt att spela. Jag spelat cod 4 och 5 väldigt mycket och jag har då inte svårt att anpassa mig till KZ2.

KZ2 är mer taktisk och inte lika hetsigt som cod serien. Framförallt för att du har ett cover system som du verkligen behöver använda på svårighetsgraden veteran och elit. Sedan måste man förtjäna sina kills i KZ2, i cod serien är det verkligen inte så.

Men alla har sin smak och tycke, inga problem med det. Men styrningen är inte dålig utan är skapad för att ge en annan känsla och jag tycker det gör att KZ2 distanserar sig från alla andra fps spel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

...Utvecklarna har valt att styrningen ska kännas tung och seg för att så är det i verkliga livet...

huh? spelar man som agatha 95 i permobil eller är man soldat i sina bästa år?

1
Skriv svar