Windows 7 bra för spel

Robot
Medlem
Windows 7 bra för spel

De skulle behöva komma fler PC spel:P

Medlem

Inga spel som går bra i Kryssboxen kommer till PC... förutom GoW då... men vart e Halo 3 PC ? kommer säkert om 2 år till...

Medlem

"it's quicker relatively" - Relativt snabbare. Det låter inte speciellt lovande i mina öron.

Inaktiv

Sa de om vista med

Medlem

Glider på Windows 7 Beta build 7000 och kan säga att spela spel är mycket mycket mycket smidigare och mer flyt än vad XP någonsin var. Sluta vara bakåtsträvare


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Windows Live är ju rätt värdelöst, men alltid bra att ett så pass stort företag satsar på PC:n som spelplattform.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Inaktiv

games for windows? <.<


signatur

a"C"RED -

Medlem

Efter att själv ha testat Windows 7 ett tag så kan iallafall jag hålla med om det som sägs.

Windows 7 kommer GARANTERAT att bli bättre än Vista.

Och ni som har testat Windows 7 och tycker det är buggigt... tänk på att 3:e-partsmjukvaran INTE är helt anpassad för Windows 7 ännu.

Medlem

klart dom säger att det är bra, och visst jag kan tänka mig att det är bättre på flera många sätt. dom borde ju lärt sig nåt.
vad jag inte ser fram imot är hur ms kommer stänga in oss spelare i deras proukter dom tvingar på oss som games for windows. kan dom göra så det finns som val möjlighet och att man som spelar vill installera och använda det så skulle jag nog göra det.

MS är för stort för att ens tänka i dom banorna

Medlem

Windwos 7 vinner ju över både XP och Vista i ett flertal prestandatester.

Ang. Games for Windows så är det väl bra i teorin. Det fungerar väl som en kvalitetsstämpel. Ett spel måste uppfylla vissa krav för att få kallas ett Game for Windows. Frågan är vilka krav det är när t.o.m problemmjukvaror som GTAIV kvalitetsstämplas

Live är dock ett skämt.

Medlem

Bra grejer, när släpps det?

Medlem

Kör med XP3800+, 1gb ram, 7900GT. Från att ha runt 70-80fps i CS:S med XP, så ligger den runt 30-40 med Windows 7 betan.

Men visst, kanske bättre än Vista, men tror nog inte det är bättre än XP.
Beror ju kanske sen också vad man har för dator, kanske ger lite mer effekt om man kör 2kärnigt på W7 än på XP.

Ska ta o beställa en ny dator i veckan och sen nedgradera mig till XP igen. Knappt några program som funkar till Windows 7-betan.

1GB i ram räcker inte långt, själv sitter jag med 4GB DDR3 1600MHz minnen och Windows 7 betan flyter på hur bra som helst, kommer absolut inte att byta till XP igen. Windows 7 all the way. Står dessutom att jag har DirectX 11 på dxdiag, koolt!


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Jag hoppas de har bättre stöd för två skärmar vid spel i windows 7.
Har alltid velat ha en funktion så jag kan spela på ena skärmen och med ett enkelt knapptryck komma åt den andra skärmen utan problem. (Som det är idag så förminskas oftast spelet och man ser inte vad som händer medans man svarar på MSN eller dylikt).

Medlem

Hoppas de fixar så man kan spela alla spel. När vi har LAN får ingen med Vista vara med. XP är de som gäller.

Medlem
Skrivet av TruB:

klart dom säger att det är bra, och visst jag kan tänka mig att det är bättre på flera många sätt. dom borde ju lärt sig nåt.
vad jag inte ser fram imot är hur ms kommer stänga in oss spelare i deras proukter dom tvingar på oss som games for windows. kan dom göra så det finns som val möjlighet och att man som spelar vill installera och använda det så skulle jag nog göra det.

MS är för stort för att ens tänka i dom banorna

Ursäkta men det är faktiskt VI konsumenter som väljer... det är INGEN som tvingar oss att använda de här produkterna.

För att det inte finns några bra alternativ säger många nu... Ja men är det så konstigt när de flesta verkar nöja sig med det som finns. Vi lär inte se någon förändring ifall inte konsumenterna gör något åt saken.

ptr
Medlem
Skrivet av Håkan:

Kör med XP3800+, 1gb ram, 7900GT. Från att ha runt 70-80fps i CS:S med XP, så ligger den runt 30-40 med Windows 7 betan.

Men visst, kanske bättre än Vista, men tror nog inte det är bättre än XP.
Beror ju kanske sen också vad man har för dator, kanske ger lite mer effekt om man kör 2kärnigt på W7 än på XP.

Ska ta o beställa en ny dator i veckan och sen nedgradera mig till XP igen. Knappt några program som funkar till Windows 7-betan.

Prova med en dator från 2000-talet så kommer du nog märka lite skillnad

Skrivet av Ninotramp:

Hoppas de fixar så man kan spela alla spel. När vi har LAN får ingen med Vista vara med. XP är de som gäller.

Vilka spel fungerar inte? provat att högerklicka och välja annat kompatibilitets-läge?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Kör med XP3800+, 1gb ram, 7900GT. Från att ha runt 70-80fps i CS:S med XP, så ligger den runt 30-40 med Windows 7 betan.

Men visst, kanske bättre än Vista, men tror nog inte det är bättre än XP.
Beror ju kanske sen också vad man har för dator, kanske ger lite mer effekt om man kör 2kärnigt på W7 än på XP.

Ska ta o beställa en ny dator i veckan och sen nedgradera mig till XP igen. Knappt några program som funkar till Windows 7-betan.

Lirar till stor del wow och cod4, har bättre fps i båda spelen på min burk.

Och alla program jag använder utom daemon tools vissa antivirusprogram funkar perfekt på win7. Och finns ersättare för daemon.

Skrivet av ForrestFox:

Jag hoppas de har bättre stöd för två skärmar vid spel i windows 7.
Har alltid velat ha en funktion så jag kan spela på ena skärmen och med ett enkelt knapptryck komma åt den andra skärmen utan problem. (Som det är idag så förminskas oftast spelet och man ser inte vad som händer medans man svarar på MSN eller dylikt).

Går inte så länge du kör spelet i fullscreen, kör man de i windowed så går det utmärkt.

Medlem
Skrivet av Darkside666:

1GB i ram räcker inte långt, själv sitter jag med 4GB DDR3 1600MHz minnen och Windows 7 betan flyter på hur bra som helst, kommer absolut inte att byta till XP igen. Windows 7 all the way. Står dessutom att jag har DirectX 11 på dxdiag, koolt!

Du finner det inte lite underligt att det krävs 4 GB i ram för att ett OS skall flyta?

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Ska ta o beställa en ny dator i veckan och sen nedgradera mig till XP igen. Knappt några program som funkar till Windows 7-betan.

Vet inte vad du kör för program, men varenda program jag hade på min Vista och XP installation funkar bra om inte bättre i W7, med undantag för Daemon Tools.

Vilka program syftar du på?

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Darkside666:

1GB i ram räcker inte långt, själv sitter jag med 4GB DDR3 1600MHz minnen och Windows 7 betan flyter på hur bra som helst, kommer absolut inte att byta till XP igen. Windows 7 all the way. Står dessutom att jag har DirectX 11 på dxdiag, koolt!

Du finner det inte lite underligt att det krävs 4 GB i ram för att ett OS skall flyta?

Det är lite skillnad på 1gb och 2gb också, sen bör de flesta ha +2gb i dagsläget.

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Darkside666:

1GB i ram räcker inte långt, själv sitter jag med 4GB DDR3 1600MHz minnen och Windows 7 betan flyter på hur bra som helst, kommer absolut inte att byta till XP igen. Windows 7 all the way. Står dessutom att jag har DirectX 11 på dxdiag, koolt!

Du finner det inte lite underligt att det krävs 4 GB i ram för att ett OS skall flyta?

När 4gb ram kostar 500kr? Nej.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jag körde Windows 7 betan ett tag men la ned det eftersom varken CoD 4 eller CoD: WaW funkade iom punkbuster cpa ur.

Har dom fixat det ännu? För isåfall är jag inte sen på att byta tillbaka.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

längtar som fan efter windows7


signatur
Inaktiv

Bättre än vista är ju inte svårt men bättre än xp64...

Medlem

Hur intressant är det egentligen med "Windows 7 bättre än vista säger MS chef"

Skulle någon från MS säga att det är sämre?

Medlem
Skrivet av saru:

Jag körde Windows 7 betan ett tag men la ned det eftersom varken CoD 4 eller CoD: WaW funkade iom punkbuster cpa ur.

Har dom fixat det ännu? För isåfall är jag inte sen på att byta tillbaka.

http://msmvps.com/blogs/brianmadsen/archive/2009/01/14/window... inte testat det själv men värt att prova iallafall.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Inaktiv

Eh... Det är ju bara ett OS. XP funkar utmärkt för mig.

Ja, ni kan kalla mig konservativ bakåtsträvare. Men jag har inget träd som det växer pengar på.

Medlem

Windows 7 funkar otroligt mycket bättre än XP och Vista, Vista var ju bara ett skämt, en universitetsdator behövs ju för fan för att ens kunna rita i paint.

Allt funkar bättre i Windows 7, mycket mer användarvänligare med flera kategorier etc i Kontrollpanelen och mycket lättare när den bara laddar ner drivrutiner eller påpekar fel version eller nyare version till nästan allt.

Att folk ens provar Windows 7 på, förhoppningsvis, sina gamla gamla datorer med 1gb ram är läskigt. Hur kan man ens ha 1gb ram i dagsläget? Alla borde ha 4gb ram, teknologin rör sig framåt, faktiskt.


signatur

Jag äger.

123
Skriv svar