Conan har färre än 100 000 spelare

Robot
Medlem
Conan har färre än 100 000 spelare

Det känns försent för att försöka återuppliva den, dom kunde ha skärpt sig från början så skulle dom nog kunnat behålla iallafall majoriteten av spelare.

Medlem

Jag trodde att de låg på ungefär en tiondel av det. Det är ingen i min bekantskapskrets som spelar det. Och har aldrig hört någon prata om det, inte ens när högstadieeleverna går på vagnen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

funderar på att börjar lira igen......

Medlem

Säger som Bjosarn: Jag känner inte en enda person som spelar det eller ens pratar om det... Till skillnad från Wow, det pratar alla om (usch)...

Medlem
Skrivet av Birchoff:

Det känns försent för att försöka återuppliva den, dom kunde ha skärpt sig från början så skulle dom nog kunnat behålla iallafall majoriteten av spelare.

Dom skötte arbetet i början verkligen uruselt, och prioriterade arbetet på helt fel saker. Men att det skulle vara försent att få tillbaka spelare håller jag Inte med om, sitter och spelar AoC nästan varje dag och har hur kul som helst.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Inte så konstigt. Släpper man ett sånt skräpspel och sedan tar sån tid på sig att fixa det så går det så här. Själv spelade jag runt en månad men man märkte ju direkt att FC inte hade nån koll alls på hur de skulle fixa spelet...

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Men att det skulle vara försent att få tillbaka spelare håller jag Inte med om, sitter och spelar AoC nästan varje dag och har hur kul som helst.

Håller med!

Medlem

Aj aj aj... Jag hoppas dem klarar sig. Tyckte mycket om spelet, men det var lite väl opolerat. Har planerat att återvända om ett par månader. Att tappa 300 000 spelare under ett halvår måste kännas på ett antal nivåer.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Inaktiv

Tycker att det är bra att dom inte ger upp. Lirar det nu och tycker att det är skit kul. känns inte som det är så lite spelare när man hela tiden möter spelare som vill pvpa

Medlem

Hoppas dom får leva vidare! Gillar spelet starkt om det inte fanns runescape skulle jag spela detta!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kvalitetsmässigt tyckte jag inte att Conan utmärkte sig nämnvärt när det lanserades. Varken negativt eller positivt. Till skillnad från, till exempel, Vanguard som ju var en totalkatastrof (på grund av hybris, drama queens och idioter till chefer) när det väl lanserades under SOE's flagga.

Det som däremot dödade mitt konto var deras attityd och beteende på forumen. Jag har inget som helst tålamod med översitteri så jag stängde kontot och har till å med en oöppnad Collectors Edition ståendes. Ingenting jag ångrar idag. Jag såg dagligen exempel på trådar som låstes eller försvann och folk blev bannade till höger och vänster. Det går bort.

Jag hoppas dom överlever, det vore trist för alla inblandade om det gick i stöpet - men jag hoppas dom har lärt sig av sina misstag också.


signatur
Medlem

Jag kan tänka mig att återvända till conan just för att jag älskar att RP spela just på den biten så är spelet grymt liksom ingame stripor FTW!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

De grävde sin egen grav. Med en välarbetad introduktion och story samt voice acting de första 20 nivåerna.

Att bli level 20 var verkligen som ett slag i ansiktet. Här tar spelet slut, klara dig själv hitta nått skoj att grinda och ge oss pengar varje månad. Nej tack.

Medlem

försent är det ju inte men frågan är om dom lyckas.

Med ao var det samma sak strulade som fan i början som slutade med att dom princip gjorde om hela spelet och det tog ca ett år innan det arbetet var klart.

som sagt kan dom få upp subs till ca 300k så kan dom överleva


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Funcom klantade sig redan från början, är inte förvånad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Floppen 2008, tätt följt utav WAR.

Medlem

Konstigt, på sista tiden har det känts som om fler och fler har gått tillbaka till AoC.

Medlem
Medlem

Dumheter. stämmer knappast. Kommer fler och fler folk in helatiden. Aquolian rp pvp är iaf crowded...Dom följer väl Xfire siffror....

Medlem

@Wartex, ja, kan inte annat än hålla med dig. T.o.m jag själv överväger att återvända nu när det faktiskt har kommit såpass mycket nytt. (Verkar det som...) Får se hur det blir med den saken.

Medlem

Äh, att dom konkar tror jag knappast. Får dom bara ordning på DX10 nu så kommer hypen flyga i taket. Så fort spelen hamnar på benchlistorna så går det alltid bra, Crysis var ju ett måste även om det inte höll speciellt länge Men ni som slutade spela för 2-3+ månader borde nog ta er en provrunda innan ni kastar ord till höger och vänster. Spelet är rock-solid för mig nu, inga stabilitetsbuggar eller dålig FPS (visserligen 4870x2 under huven). Och tack vare mergen så är det ju folkmassor överallt, vilket iofs har ökat gankingen drastiskt Men så är det ju alltid... Looking pretty bright too me! (hoppas dom inte konkar nu så jag får äta upp detta ^^,)

Medlem

Att spelet tappade spelare tror jag främst berodde på att det var folktomt på servrarna, nu när mergen har skett har spelarantalet ökat.

Kan spelet återhämta sig?
Svar: Ja, spelet är på god väg, då många gamla spelare återvänt. De senaste patcherna har gjort under i Age of Conan världen och just nu finns det inte mycket att klaga om i spelet.

Synd att AoC blev så hypat i början, var ju skithypad när det släpptes men blev bara besviken "ran out of memory" fick jag stup i kvarten, XP med 2GB ram... blev så jäkla irriterande att det stängdes av var femte minut så jag gav f*n i det till slut, kom till lvl 43, snabb leveling på det iaf men otroligt dåligt pga nästan inget utbud av höga armors, man har liksom ett "set" som är bra på 10 levels, och man kan köpa skiten t.o.m! Nu vet jag iförsej inte vad som hänt efter så lång tid, buggarna verkar ju vara borta iaf... några av dem.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Om spelet kan återhämta sig? absolut inte..

Conan kommer göra som Tabula Rasa och självdö innom kort.

Ändringarna kom för sent, server mergers för sent, content för sent.. att släppa ett halvfärdigt mmo borde vara straffbart

Ozo
Medlem

Köpte spelet för 999:-
Spelade en vecka. Sedan dess har det legat och dammat.
Vet inte hur det är nu men, antar att det är ungefär samma "skit"

Medlem
Skrivet av Kerrai:

Conan kommer göra som Tabula Rasa och självdö innom kort.

Ändringarna kom för sent, server mergers för sent, content för sent.. att släppa ett halvfärdigt mmo borde vara straffbart

Tabula Rasa var redan föråldrat när det kom, bjöd ju inte direkt på något nytt, till skillnad mot Age of Conan som kommit med bland annat grym grafik, guild cities, RT combat, sieges etc. Spelet hardessutom en riktigt stabil motor att stå på.

Jag skulle gärna vilja höra ett exempel på ett MMO som släpptes "färdigt".

Dom skulle finslipat det mer, minst 3 månader helst 6 månader till, innan dom släppte det. Nu blev det ett klassiskt uttryck för mig och mina polare; "Vi testar det igen om någon månad"

Det blir aldrig så man testar det igen, istället testar man nåt nytt spel som kommer - Som Warhammer som vi gillade betydligt bättre.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Dumheter. stämmer knappast. Kommer fler och fler folk in helatiden. Aquolian rp pvp är iaf crowded...Dom följer väl Xfire siffror....

Med tanke på att det kommer en (1) och lämnar tre (3), så dör det nog snart... Men det beror ju på hur man väljer att läsa statistiken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag spelade först när det kom ut, men så fick jag höra att det inte fanns något att göra på lite högre levels så jag tänkte att jag väntar ett tag tills de hunnit fylla ut mer. Nu har jag aktiverat mitt konto igen och jag är positivt överraskad. Jag älskar atmosfären i spelet!
Jag testade WAR och det var kul, men jag kände liksom inte för att spela vidare. Så om jag får säga min åsikt så tycker jag att Age of Conan är bättre och jag hoppas verkligen inte att det går i graven.


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

12
Skriv svar