Hjälp vid val av en bärbar dator

Inaktiv
Hjälp vid val av en bärbar dator

Tjena!

Har nu haft min stationära dator en stund, men nu har man börjat plugga i högskolan och har behov av något bärbart.

Har kollat runt på nätet och i olika butiker, och vill helst ha en bärbar från HP (tycker att dem är jävligt snygga), men andra går också bra. Men jag har ingen aning vilken som är bra, vilka är dåliga osv.

Jag vill kunna använda datorn till att surfa, ordbehandling, film, musik, bra om den klarar av 3D program... som CAD, solidworks... Dessutom skulle man vilja ha möjligheten att spela då och då....

Undrar om någon kan hjälpa mig att välja en bärbar, tips osv.
Vill helst inte slösa mer än 7k kr på datorn (student...)

Har kollat lite på HP dv6544eo och HP dv6510eo

HP dv6544eo kostar mer, men saknar fingeravtrycksläsare och har 1,80Ghz processor, medan den andra har 1,73 (båda AMD Athlon 64 X2)

Fattar inte varför den bättre kostar mindre?

Hjälp!

Tack
//Alex

Medlem

Ge länkar till datorerna du refererar till så kan vi andra också kontrollera dem...

Inaktiv

Förlåt glömde....

HP dv6544eo:
http://www.ciao.se/HP_Pavilion_Media_Center_dv6544eo_Entertai...
Är denna något bra köp?

Inaktiv

Tycker det verkar som ett bra köp, något liknade som jag själv funderar på o köpa.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Den sista är klart roligare, inte minst pga det bättre grafikkortet samt att det har 2GB minne. Tvåan är till för företag (Vista Business). Jag skulle dock även lägga till lite service utifall att det blir problem med datorn. Väska kan även behövas, finns till bra priser på ClasOhlson.

Medlem

En trådlös mus är inte heller fel, Logitech Vx Nano är utmärkt med den minsta "dongeln" som finns idag (sticker ut 5 mm). Tyvärr lite dyr

1
Skriv svar