Altgard-zonen i Aion visar upp sig hos FZ

Robot
Altgard-zonen i Aion visar upp sig hos FZ
Medlem
Altgard-zonen i Aion visar upp sig hos FZ

ser ju rätt schysst ut, men inte alls som de äldre NCsoft titlarna, mer som wow grafik och design.

Medlem

ugh, är så trött på sån här design att jag vill kräkas. Men visst, kan vara kul för det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

OMG WOWKOPIA!!!!111


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av ionass:

ser ju rätt schysst ut, men inte alls som de äldre NCsoft titlarna, mer som wow grafik och design.

Oja, WoW använder ju en modifierad CryEngine, visst?

Och till nyheten: Det är inte ett ont-mot-gott, ingen är ond/god i spelet, dom hamnade bara på 2 olika sidor av planeten, Elyos fick solljus och Asmodians fick bara mörker. Enligt Elyos så är Asmodians dom onda och enligt Asmodians så är det Elyos som är onda.

Medlem

Vad de använder för engine har väl egentligen inte något att göra med vilken design de använder sig av, men det är ju onekligen tekniskt avancerat i jämförelse. Visst finns det likheter, gillar man mer färgglad grafik så var det ju rätt välgjort, men det är mer österländskt i stil.

Jag tror inte att det är något som jag kommer spela, men jag erkänner att jag är lite partisk mot dylika spel eftersom jag inte haft så positiva intryck av spel som Lineage mfl. Men kan ju ha fel

Medlem

Hoho, för mycket glitter och glamour. Ska vara mörkt och brutalt.

Medlem

Äh va negativa ni är, tror det kommer bli ett kanonlir!

Inaktiv

Den nedladdningsbara är trasig, filen är för liten och startar om efter 60%. Tog ner den från filefront och där var den 278MB (wmv 720p).

Medlem

vill ha nu! känns som man har väntat i evigheter :/

Medlem
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av ionass:

ser ju rätt schysst ut, men inte alls som de äldre NCsoft titlarna, mer som wow grafik och design.

Oja, WoW använder ju en modifierad CryEngine, visst?

Och till nyheten: Det är inte ett ont-mot-gott, ingen är ond/god i spelet, dom hamnade bara på 2 olika sidor av planeten, Elyos fick solljus och Asmodians fick bara mörker. Enligt Elyos så är Asmodians dom onda och enligt Asmodians så är det Elyos som är onda.

Spelar det någon roll då vilken motor de använt? Ser snarlikt ut ändå och om det nu är en modifierad verision av CryEngine så verkar den inte ha fått sig något ansiktslyft. Snarare tvärt om i.o.m. all optimering man gjort genom att ha små texturer på stora ytor, ser få shaders och ljuset känns något plattare än i FC.

Första intrycket var dock positivt. Har heller inget emot WOW eller spel som påminner om WOW.

Inaktiv

Är det bara jag som inte kan se några filmer längre?


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Medlem
Skrivet av Mania_C:

Är det bara jag som inte kan se några filmer längre?

Installera om Flash player?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av ionass:

ser ju rätt schysst ut, men inte alls som de äldre NCsoft titlarna, mer som wow grafik och design.

Oja, WoW använder ju en modifierad CryEngine, visst?

Och till nyheten: Det är inte ett ont-mot-gott, ingen är ond/god i spelet, dom hamnade bara på 2 olika sidor av planeten, Elyos fick solljus och Asmodians fick bara mörker. Enligt Elyos så är Asmodians dom onda och enligt Asmodians så är det Elyos som är onda.

Spelar det någon roll då vilken motor de använt? Ser snarlikt ut ändå och om det nu är en modifierad verision av CryEngine så verkar den inte ha fått sig något ansiktslyft. Snarare tvärt om i.o.m. all optimering man gjort genom att ha små texturer på stora ytor, ser få shaders och ljuset känns något plattare än i FC.

Första intrycket var dock positivt. Har heller inget emot WOW eller spel som påminner om WOW.

Sa aldrig att det var negativt. Bara att det att Aion inte liknar några av NCsofts föregångare vad jag kan minnas.

Medlem

Jag gillade minsann atmosfären..

Medlem
Skrivet av Detrol:

Äh va negativa ni är, tror det kommer bli ett kanonlir!

Det har du rätt i ;).

Medlem

Första jag tänkte på var wow, sen guildwars.

En blandning av dem båda ser det ut som.


signatur

The King is Back

Medlem

Från vad jag har sett på gameplay-videos så verkade det onekligen vara en WoW-kopia, hur uttjatat det uttrycket nu må vara. En punkt där det här spelet briljerar är dock i character-creationen. Det verkar gå att få till väldigt mycket variation i ansikten. Det är dock synd att det bara finns 2 "raser".

Male Asmodian character creation
Female Asmodian character creation
Male Elyos character creation
Female Elyos character creation

Medlem
Skrivet av Wartex:

Från vad jag har sett på gameplay-videos så verkade det onekligen vara en WoW-kopia, hur uttjatat det uttrycket nu må vara. En punkt där det här spelet briljerar är dock i character-creationen. Det verkar gå att få till väldigt mycket variation i ansikten. Det är dock synd att det bara finns 2 "raser".

Male Asmodian character creation
Female Asmodian character creation
Male Elyos character creation
Female Elyos character creation

WoW-kopia.. Alla verkar tro att WoW revolutionerade hela MMO-genren >.>, WoW kopierade från tidigare MMOs. Man kan "egentligen" säga att alla 3D Fantasy MMOs är "WoW-kopior" för dom är i grund och botten samma sak. Andra animationer, lite andra features och annan grafik men grundidén är kvar, att levela/raida/PVP.

Medlem
Skrivet av Urbandurban:
Skrivet av Wartex:

Från vad jag har sett på gameplay-videos så verkade det onekligen vara en WoW-kopia, hur uttjatat det uttrycket nu må vara. En punkt där det här spelet briljerar är dock i character-creationen. Det verkar gå att få till väldigt mycket variation i ansikten. Det är dock synd att det bara finns 2 "raser".

Male Asmodian character creation
Female Asmodian character creation
Male Elyos character creation
Female Elyos character creation

WoW-kopia.. Alla verkar tro att WoW revolutionerade hela MMO-genren >.>, WoW kopierade från tidigare MMOs. Man kan "egentligen" säga att alla 3D Fantasy MMOs är "WoW-kopior" för dom är i grund och botten samma sak. Andra animationer, lite andra features och annan grafik men grundidén är kvar, att levela/raida/PVP.

jag tror han syftade på grafikdelen och miljön om jag ska vara helt ärlig....

Medlem

Är även jag oerhört, oerhört trött på uttrycket Wow-kopia. Visst, grafiken är på gränsen till "cartooning", men det kan vara av en händelse att den typ av grafik lämpar sig väldigt bra för mmorpg's av stor skala då det kan se snyggt ut, eller åtminstone tillräckligt snyggt ut, men samtidigt möjliggöra spel även för lite sämre maskiner.

Ser onekligen ganska bra ut. Hoppasr bara inte att det har allt för mycket av koreanska/asiatiska influenser gällande gameplay... är personligen inget direkt fan av det.

Medlem
Skrivet av nkepke:

Är även jag oerhört, oerhört trött på uttrycket Wow-kopia. Visst, grafiken är på gränsen till "cartooning", men det kan vara av en händelse att den typ av grafik lämpar sig väldigt bra för mmorpg's av stor skala då det kan se snyggt ut, eller åtminstone tillräckligt snyggt ut, men samtidigt möjliggöra spel även för lite sämre maskiner.

Ser onekligen ganska bra ut. Hoppasr bara inte att det har allt för mycket av koreanska/asiatiska influenser gällande gameplay... är personligen inget direkt fan av det.

Tydligen så håller dom på att "westerniza" spelet, det vill säga göra spelet lämpligt för vår marknad. Vi får se hur dom lyckas med det =p.

Inaktiv

Är det samma slags spel som gw? Jag tyckte det var tråkigt att man inte kunde möta några utanför städerna :/

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Är det samma slags spel som gw? Jag tyckte det var tråkigt att man inte kunde möta några utanför städerna :/

Nej, Aion är ett "traditionellt" MMO där man kan möta vänner och fiender över hela världen. Med två faktioner, Elyos och Asmodian. Det har en asiatisk stil på design, värld och grafik. Men försöker ta efter mer västerländska spel som t.ex. WoW i spelstil för att bli mer lättillgängligt. Andra MMO från Asien har ofta varit lite för hardcore (Lineage 2 t.ex.) för att slå stort häröver.

Vill du veta mer så besök
http://www.aiononline.se
och checka info länkarna i vänster kolumn på sidan. Eller läs på deras forum.

1
Skriv svar