Hur långa är dess kort?

Inaktiv
Hur långa är dess kort?

Hej,

Finner det aningen svårt att hitta info om hur långa dess kort är så jag hoppas att någon av er vet.

Geforce 9600GT
och
HD3870X2

Tack för hjälpen

Inaktiv

Jag kan i alla fall bidra med att Gigabytes 8800GT är betydligt kortare än de andra 8800GT korten. Inget av dina kort men nämner det i alla fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ahh ok, vet du ungefär hur långt det är? Får det plats i ett miditower måntro?

nj
Medlem

HD 3870X2 är 10.5", dvs ca 27cm lika stort som nVIDIAs 8800GTX/Ultra.
GF9600GT är runt 22-23cm om jag inte minns fel, samma längd som de "vanliga" Geforce 8800GT.
Gigabytes Geforce 8800GT med en Zalman-kylare är rätt precis 20 cm långt enligt måtten tagna här. Tyvärr så lider det dock av en liten nackdel, Gigabyte har tydligen tagit bort fläktkontrollern så det går inte att ställa varvtalet på fläkten (läs mer om det i samma tråd). Verkar bli mer vanligt på 8800GT att fläktkontrollern försvinner, kan vara en ändring från nVIDIAs sida för att få ner kostnaderna (för de har pratat om att de vill se tillverkarna sänka kostnaderna på korten tidigare).

Alla korten kan rymmas i ett miditower, allt hänger på hur det ser ut på insidan eftersom det skiljer rejält från låda till låda.

Inaktiv

Ahh ok, vad himla synd. Då får det bli ett nytt chassi nu också då.
Planerar nämligen att skänka en uppgradering till min bror innom en mycket snar framtid och han har just nu ett grafikkort som han säger är runt 18cm långt, och det får precis plats.
Hmm.. Ni har inga rekommendationer på bra grafikkort som är runt den längden? Gärna i klass med Hd3870 eller uppåt.

Eller om vi säger såhär, han kan idag köra CoD 4 te.x på max i all grafik med antialiasing (stavning?) med 1280x1024 and so on med en P4 3,8 2gig ddr2 6400 och ett grafikkort som jag inte riktigt vet vad det är. Om han behåller sitt grafikkort som han har nu men byter ut processor, minne och moderkort, skulle han då se en stor skilland FPS-mässigt i spelen han spelar?
Ohh just det ja, jag vet att hans kort stödjer DX10 och SM 4.0 om det kan hjälpa på något sätt.

Tack

Inaktiv

Ja det får plats är en bit under 20 cm (17,x har jag för mig) emedan de andra ligger på 23-25 cm cirka


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Vilket kort pratar du om nu, som är runt 17cm unix?

Inaktiv

Gigabyte 8800GT, måste vara Gigabyte i så fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ahh ok, jag förstår. Han kommer klara sig med det kortet han har nu dock, han har ´HD3850 för tillfället. Men jag har beställt Moderkort, Minne och processor till honnom. Men det är bra att veta, då blir det nog ett 8800GT när Grafiken ska uppgraderas, för 8800GT från Gigabyte är väl betydligt mycket bättre än ett HD3850?

nj
Medlem
Skrivet av unix:

Gigabyte 8800GT, måste vara Gigabyte i så fall.

Gigabytes 8800GT med Zalman-kylare är rätt exakt 20cm som jag skrev tidigare i tråden med länk till SweClockers där kortet ligger utlagt med ett måttband.

Inaktiv

Jo jag såg detta.
Tack för hjälpen vänner!

Inaktiv

Har ett Gigabte i en annan burk och kan nästan svära på 17,x cm. Ska kolla detta i morrn så editerar jag.

Edit: Sviktande minne ..... 19,7 cm.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ok tack för hjälpen!

Medlem

har ett midtower o ett inno3d 8800gt o de får plats me hästlängder >_< har ett sharkoon rebel9 value chassi dock de är midtower chassi så plats får dom i vissa men chassin e billiga

Inaktiv

Är det ett bra chassi? Finns det plats för fläktar där bak te.x?

Medlem

de är super http://www.webhallen.com/prod.php?id=75151 tillräckligt me massa tyst kylning? utom front fläkten som byts ut i ett svep >_>

Inaktiv

Ahh coolt, låter ju bra ju!
Och du får alltså plats med 8800gt utan problem..
Jo.. Kanske blir ett köp av det chassit då!
Danke!

Medlem
Skrivet av Newguy:

de är super http://www.webhallen.com/prod.php?id=75151 tillräckligt me massa tyst kylning? utom front fläkten som byts ut i ett svep >_>

Jävlar vilken fläkt, ett sånt chassi vill jag ha. Köp det Kibb

1
Skriv svar