Vad jag hatar i Rollspel

Inaktiv
Vad jag hatar i Rollspel

Jag har endast spelat två Rollspel i hela mitt liv. Det är The Elder Scrolls IV: Oblivion och Dragon Age: Origins. På Oblivion har jag lirat över 180h och jag älskar spelet. Men jag har ca 24 uppdrag som jag, i princip, inte kan klara av. Inte på något sätt.

Som alla vet så är världen i Oblivion enormt stor. Och inget av mina 24 uppdrag visar mig vart fan i helvetes rövhål jag ska ta vägen. Och fyfan var det gör mig förbannad!
Just nu är det samma sak på Dragon Age. Jag har haft spelet i 3 veckor och har lirat snart 14 timmar. Det är otroligt lite till skillnad ifrån vad det borde ha varit, då jag spelat väldigt lite på senare tid.
Jag har klarat av en hel del uppdrag och dem flesta har varit roliga. Ett stort plus på det!

Men just nu är jag vilsen. Jag har också runt 15-20 uppdrag som jag inte kan klara av utan att behöva resa runt på vart ända ställe i spelet och helt enkelt leta mig fram till rätt person av de hundratals som befinner sig i spelet.
Jag förstår inte varför dem inte bara kan lägga fram en piljävel på ynka 3mm på den lilla kartan som åtminstone visar mig halvvägs till rätt person. Varför?

Jag har inte den minsta lust att springa igenom hela världen om och om igen pga ett uppdrag som kräver att jag ska prata med en person som jag inte har den blekaste om vart fan han finns!

varför? Jag orkar inte -.-

_Heyno

#blogg


signatur

When It's Game Over. It Is.

Medlem
Vad jag hatar i Rollspel

Varför, varför kan inte spelet visa exakt hur vad, när och vem jag ska döda?! Varför kan inte hela spelet spela sig själv så jag slipper tänka!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

@Klosterkatten
Ibland vill man bara koppla av när man spelar. Utan att tänka för mycket. Det är väl inte jättekonstigt?

Inaktiv

Asså Klosterkatten har missuppfattat.

Jag vill inte att spelet ska spela sig själv etc. så som du tror att jag menar -.-
Jag menar att det är extremt jobbigt att jag ska springa runt i en värld som är hur stor som helst utan någon som helst ledtråd till hur jag ska hitta rätt ;o


signatur

When It's Game Over. It Is.

Inaktiv

Vi kan ta tillexempel Borderland (som jag glömde nämna som rollspel). Varje gång du gör ett uppdrag så finns det en pil som visar vart du ska. Det gör det enkelt för oss n00bs inom rollspels-världen.


signatur

When It's Game Over. It Is.

1
Skriv svar