Över 21 miljoner PS3-konsoler sålda

Robot
Medlem
Över 21 miljoner PS3-konsoler sålda

Det många inte tänker på när de jämför försäljningssiffror är att man måste ta med det faktum att pirater existerar även i konsol världen in i ekvationen, att flasha om en Xbox 360 kostar några hundringar och efter det så är det i princip lika lätt att leva rövare med Krysslådan som med din PC.

Utav de 4 polare jag känner som har en xbox så är det bara en som ej flashat.
Det problemet har inte Sony med sin PS3.

Medlem

trodde faktiskt marginalet var större emellan ps3 och 360. Är ju inte någon läskig skillnad, speciellt eftersom 360 släpptes typ ett år före?
Playstation 3 verkar ju prestera bra.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Det många inte tänker på när de jämför försäljningssiffror är att man måste ta med det faktum att pirater existerar även i konsol världen in i ekvationen, att flasha om en Xbox 360 kostar några hundringar och efter det så är det i princip lika lätt att leva rövare med Krysslådan som med din PC.

Utav de 4 polare jag känner som har en xbox så är det bara en som ej flashat.
Det problemet har inte Sony med sin PS3.

Det gör ju både gott och ont för Sony att sälja så många konsoller, dom går med 1000 kr i förlust per såld konsol, men får ju igen det på spel och övrigt.
Och det är nog inga större problem att chippa/flasha ps3, vet flera ställen i Göteborg som fixar sånt, men tänker inte nämna nån av dom ställena.

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Sviskon:

Det många inte tänker på när de jämför försäljningssiffror är att man måste ta med det faktum att pirater existerar även i konsol världen in i ekvationen, att flasha om en Xbox 360 kostar några hundringar och efter det så är det i princip lika lätt att leva rövare med Krysslådan som med din PC.

Utav de 4 polare jag känner som har en xbox så är det bara en som ej flashat.
Det problemet har inte Sony med sin PS3.

Det gör ju både gott och ont för Sony att sälja så många konsoller, dom går med 1000 kr i förlust per såld konsol, men får ju igen det på spel och övrigt.
Och det är nog inga större problem att chippa/flasha ps3, vet flera ställen i Göteborg som fixar sånt, men tänker inte nämna nån av dom ställena.

Chippa/Flasha PS3? Det är väl inte möjligt?

Medlem

Jag är en av dom 21 miljonerna! Köpte en för en månad sedan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Sviskon:

Det många inte tänker på när de jämför försäljningssiffror är att man måste ta med det faktum att pirater existerar även i konsol världen in i ekvationen, att flasha om en Xbox 360 kostar några hundringar och efter det så är det i princip lika lätt att leva rövare med Krysslådan som med din PC.

Utav de 4 polare jag känner som har en xbox så är det bara en som ej flashat.
Det problemet har inte Sony med sin PS3.

Det gör ju både gott och ont för Sony att sälja så många konsoller, dom går med 1000 kr i förlust per såld konsol, men får ju igen det på spel och övrigt.
Och det är nog inga större problem att chippa/flasha ps3, vet flera ställen i Göteborg som fixar sånt, men tänker inte nämna nån av dom ställena.

Tror inte de är nått ont för Sony å sälja konsoller... Känns väldigt konstigt isf. Kanske går lite back på varje konsoll, va vet jag... Men är ju självklart att ju mer sålda konsoller ju bättre...

Att chippa/flasha en ps3a går inte att göra...


signatur

PSN: Draobs

Medlem

undrar om ms räknar med alla xbox konsoller som har blivit utbytade pga ring of death?


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ja sälja konsoler är en grej med antal/spel per konsol + alla småspel Live arcad spel som säljs är fortfarande marknad och där kan jag tänka mig att microsoft leder stort

Medlem
Skrivet av ZUJ:

Och det är nog inga större problem att chippa/flasha ps3, vet flera ställen i Göteborg som fixar sånt, men tänker inte nämna nån av dom ställena.

Även om det skulle stämma måste det vara bortkastade pengar då det inte finns någon scen för PS3-spel.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

undrar om ms räknar med alla xbox konsoller som har blivit utbytade pga ring of death?

det gör nog både microsoft och sony. Fast nu har inte ps3 RROD. Men ändå

Medlem

Så otroligt nöjd med min PS3:a. Jag har numera bara 2 prylar vid TV:n: PS3:an och stärkaren.

- Högklassig Bluray-, DVD- och CD-spelare
- Ger tillgång till allt innehåll på datorn, filmer, musik och foton
- Webbläsare på TV:n
- Bra spel
- Streamar allt ovanstående vidare till PSP:n vartsomhelst det finns WIFI-uppkoppling.

Finns ingen annan burk som fixar allt ovanstående. Om man räknar på allt man måste köpa separat för att få samma funktioner så är PS3:an ett fynd.

Medlem

Är inte alla dess siffror "shipped" då det är helt omöjligt att veta för sony, ms och nintendo hur många konsoler som sålt världen runt när affärer inte rapporterar in sin försäljning? Det är ju privata företag som gör dessa sammanställningar och säljer till företagen vad jag vet och det finns inga siffror som täcker hela världen utan då mest nord amerika(NPD) och japan.

Medlem

Rent tekniskt så kan man löda in ett chip i en PS3 - t.ex. infectus eller liknande. Men det är inte samma sak som ett "modchip" i den klassiska bemärkelsen. Även om du stoppar in ett sånt chip så kan du fortfarande inte spela spel som du laddat ner och bränt på en skiva.

Anledningen till att man använder chip på PS3 idag (om jag nu fattat saken rätt) är att man får något som påminner mer om dom utvecklarkonsoller som man (under tunga kontrakt från bistra farbröder i mörka kostymer) kan få låna från Sony eller vilken konsoll man nu chippar. Dvs, man öppnar upp hårdvaran mer och gör det möjligt att köra all möjlig programkod.

Det är den typen av lekstuga som tillslut brukar göra "vanliga" modchip möjliga eftersom folk lär sig exakt hur hårdvaran funkar - men än så länge finns dom inte till PS3.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är inte alla dess siffror "shipped" då det är helt omöjligt att veta för sony, ms och nintendo hur många konsoler som sålt världen runt när affärer inte rapporterar in sin försäljning? Det är ju privata företag som gör dessa sammanställningar och säljer till företagen vad jag vet och det finns inga siffror som täcker hela världen utan då mest nord amerika(NPD) och japan.

Sjävklart är det shipped, Sony har aldrig gett ut exakt stastestik på hur många de har sålt, de släpper dock alltid hur många de har skickat ut.

Medlem

jag är 2 av dom 21 miljonerna=P

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är inte alla dess siffror "shipped" då det är helt omöjligt att veta för sony, ms och nintendo hur många konsoler som sålt världen runt när affärer inte rapporterar in sin försäljning? Det är ju privata företag som gör dessa sammanställningar och säljer till företagen vad jag vet och det finns inga siffror som täcker hela världen utan då mest nord amerika(NPD) och japan.

Sjävklart är det shipped, Sony har aldrig gett ut exakt stastestik på hur många de har sålt, de släpper dock alltid hur många de har skickat ut.

Vart mest fundersam bara vem det var oklart för då det står "(obs, skeppat)" på siffrorna gällande 360.

Medlem
Skrivet av Dance:

Så otroligt nöjd med min PS3:a. Jag har numera bara 2 prylar vid TV:n: PS3:an och stärkaren.

- Högklassig Bluray-, DVD- och CD-spelare
- Ger tillgång till allt innehåll på datorn, filmer, musik och foton
- Webbläsare på TV:n
- Bra spel
- Streamar allt ovanstående vidare till PSP:n vartsomhelst det finns WIFI-uppkoppling.

Finns ingen annan burk som fixar allt ovanstående. Om man räknar på allt man måste köpa separat för att få samma funktioner så är PS3:an ett fynd.

...men ifall man bara vill ha en PS3:a för o spela spel så är den väldigt dyr.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dance:

Så otroligt nöjd med min PS3:a. Jag har numera bara 2 prylar vid TV:n: PS3:an och stärkaren.

- Högklassig Bluray-, DVD- och CD-spelare
- Ger tillgång till allt innehåll på datorn, filmer, musik och foton
- Webbläsare på TV:n
- Bra spel
- Streamar allt ovanstående vidare till PSP:n vartsomhelst det finns WIFI-uppkoppling.

Finns ingen annan burk som fixar allt ovanstående. Om man räknar på allt man måste köpa separat för att få samma funktioner så är PS3:an ett fynd.

...men ifall man bara vill ha en PS3:a för o spela spel så är den väldigt dyr.

Jo, det borde ju finnas en ps3a som är en renodlad spelkonsol, och en annan då för dom som vill syssla med annat.

Då borde ju den renodlade tvspels ps3 versionen kunna bli billigare iaf.

Medlem

PS3an må kanske vara dyr som klump summa men med tanke på att allt som är med så tycker jag det är ett bra pris. Laddningsbara kontroller, både tråd och trådlöst nätverk, Bluray, Bra media spelare (saknar dock lite codecs än men vem vet kanske kommer) osv.

Men men i slut ändan är det ju alltid vad man vill ha som gäller. Sitter själv med en av dessa PS3or och ångrar inte en sekund att jag köpte den

Medlem

Bra, nu kan Sony sänka priset då


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Preed:

trodde faktiskt marginalet var större emellan ps3 och 360. Är ju inte någon läskig skillnad, speciellt eftersom 360 släpptes typ ett år före?
Playstation 3 verkar ju prestera bra.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

grattis sony!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Sänk priset med 1000kr och jag säljer min 360 dirr, har tröttnat på Xboxen nu när alla spelare på XBL bara består av p12or från GB och 40-åringar från Texas, USA.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dance:

Så otroligt nöjd med min PS3:a. Jag har numera bara 2 prylar vid TV:n: PS3:an och stärkaren.

- Högklassig Bluray-, DVD- och CD-spelare
- Ger tillgång till allt innehåll på datorn, filmer, musik och foton
- Webbläsare på TV:n
- Bra spel
- Streamar allt ovanstående vidare till PSP:n vartsomhelst det finns WIFI-uppkoppling.

Finns ingen annan burk som fixar allt ovanstående. Om man räknar på allt man måste köpa separat för att få samma funktioner så är PS3:an ett fynd.

...men ifall man bara vill ha en PS3:a för o spela spel så är den väldigt dyr.

Jo, det borde ju finnas en ps3a som är en renodlad spelkonsol, och en annan då för dom som vill syssla med annat.

Då borde ju den renodlade tvspels ps3 versionen kunna bli billigare iaf.

Absolut... VARFÖR kunde de inte tillverka en PS3-version som är en SPELkonsol och en PS3-version som är MULTIMEDIAmaskin?

Det vore lite bättre än de alternativ som finns idag... enbart olika hårddiskstorlekar. Vilket känns lite konstigt eftersom man hur lätt som helst kan byta hårddisken själv.

Jag skulle nog kunna tänka mig att köpa en PS3:a isåfall...

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Är inte alla dess siffror "shipped" då det är helt omöjligt att veta för sony, ms och nintendo hur många konsoler som sålt världen runt när affärer inte rapporterar in sin försäljning? Det är ju privata företag som gör dessa sammanställningar och säljer till företagen vad jag vet och det finns inga siffror som täcker hela världen utan då mest nord amerika(NPD) och japan.

"Looking at the number, it's important to note that Sony - unlike many other companies - counts actual sales, not just units shipped to retail."

http://kotaku.com/5157636/sony-we-have-sold-21-million-ps3s

Låter visserligen lite konstigt, för alla brukar ju vanligtvis bara räkna shipped.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Dance:

Så otroligt nöjd med min PS3:a. Jag har numera bara 2 prylar vid TV:n: PS3:an och stärkaren.

- Högklassig Bluray-, DVD- och CD-spelare
- Ger tillgång till allt innehåll på datorn, filmer, musik och foton
- Webbläsare på TV:n
- Bra spel
- Streamar allt ovanstående vidare till PSP:n vartsomhelst det finns WIFI-uppkoppling.

Finns ingen annan burk som fixar allt ovanstående. Om man räknar på allt man måste köpa separat för att få samma funktioner så är PS3:an ett fynd.

...men ifall man bara vill ha en PS3:a för o spela spel så är den väldigt dyr.

GAH!!

Vad som är dyrt/billigt är en bedömningsfråga baserat på en människas livssituation. Något som du kan tycka är dyrt kanske jag inte tycker är så dyrt.

Sen kan man inte jämföra något nytt med något gammalt för att få en riktigt pris uppfattning med tanke på att det nya kanske innehåller mer saker.

Marknaden kommer inte anpassas efter studenter eller småttingar som fortfarande får pengar av mamma å pappa.

Utvecklingen går framåt, folk har lipat efter flerfunktionella konsoller hur länge som helst å sen finns det såna som vill få ner priset med andra ord så vill dom ha en renodlad spel konsoll.

DET KOMMER INTE HÄNDA!!!

Hur fan ska man göra alla nöjda?

Själv köpte jag originalet för 6 lappar å det känns ändå lite kaxxigt när folk som kommer hem till mig som inte är så insatta i TV-spel vill ha den bara för att den har minneskort funktionerna å när jag säger att den här versionen inte tillverkas längre så blir dom besvikna. hahaha

Medlem
Skrivet av lop3r:

jag är 2 av dom 21 miljonerna=P

Ge en till en behövande som mig!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar