Roper: 300 000 spelare inte dåligt

Medlem
Roper: 300 000 spelare inte dåligt

För mig personligen så är antalet spelare per server viktigare än antalet spelare totalt sett.

Medlem

Mycket bra sagt tycker jag liksom 300 000 betalande spelare hade varit grymt bra enligt alla innan WoW kom ut liksom.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag tror det är positivt att warhammer inte har allt för mycket spelare. Självklart måste dom ha tillräckligt för att gå med vinst men som det är nu så måste dom ju lägga ner mycket energi på att locka till dig fler spelare vilket innebär mer godis för oss som redan har subscriptions. Se bara på alla kommande live expansioner

Medlem

Ja de är ju bara dem man ser, Ja spelar själv warhammer och tycker det är riktigt roligt, finns vissa servrar som behöver mergas bara.. men thats it

Medlem

Så länge Mythic fortsätter lägga ner lika mycket tid och arbete på att rätta till de buggar och missöden spelet hade vid release så kommer det bara att växa i storlek med tiden.

Senast idag läser jag till exempel:
In response to player feedback, we have doubled the amount of quests that a player may have in their quest log. Players can now have up to 40 active quests at one time.

Utvecklarna lyssnar verkligen på sina spelare, det är inte bara något de påstår att de gör för att bli omtyckta.
Och till skillnad från "vissa" andra MMOs så behöver man ej vänta ett par månader för att de ska släppa sådana här bra men enkla ändringar till spelet.

Medlem
Skrivet av sam_h:

För mig personligen så är antalet spelare per server viktigare än antalet spelare totalt sett.

Ja precis... för det vore ju inte något vidare kul ifall det är t.ex. 1000 st servrar med bara 300 personer på varje. ^^

Då blir spelvärlden lite tom.

Medlem

Håller med om att antalet spelare per server känns viktigast.. det är roligast då det finns gott om folk att spela med.

Sedan tycker inte jag heller att 300000 subscribers är dåligt; jag tvivlar på att vi kommer att få se ett spel med lika många subs som WoW i den närmsta framtiden (även efter att populariteten lagt sig) bara för att WoW var just det mmo som var väldigt många personers 'första'. Och det första man upplever och verkligen fastnar för i en viss genre är ofta svårslaget.

för mig går det knappt att besegra UT1 som fps-spel, t.ex.

Inaktiv

Warhammer är ett toppen spel, ska ta upp det sen igen när jag får tid

Medlem

Eftersom befolkningen av jorden består mestadels till idioter, så betyder inte att om 11 miljoner av dem tycker att ett spel är det bästa som finns, är sant

Jag kan inget annat göra än att instämma med Roper om att antalet som spelar spelet inte avgör om spelet är bra. Det är kanske helt enkelt bara inte riktat till den gråa massan.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Håller med Roper till fullo, mkt bra sagt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Så säger han bara för att försvara sitt egna spel när det inte säljer så bra

On a serious note: Jag håller med honom, jag också.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Undrar om han menar "Andra hade endast drömt om så många spelare" just för Hellgate London. Kanske inte exakt quote av mig, men jag är in a hurry.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

va? vänta vänta.
Har WarOnline bara 300 000 subs?
Hade dom inte 700 000 betatestare?
isåfall GG

Medlem

Ska också börja med WaR igen när de släpper orc Choppa.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Jag tror att WoW rider lite på att de blev stora snabbt. När ett spel får en viss mängd spelare så börjar ju fler och fler haka på bara för att se vad det är för något. Kombinera det med att WoW (trots att spelet för övrigt suger, enligt mig) är väldigt lätt att komma in i så har de lyckats bygga en stor skara spelare. Detta betyder självklart inte att WAR är ett misslyckade. 300,000 spelare är fortfarande bra mycket mer än vad många andra spel kan skryta med, trots allt.

Medlem
Skrivet av Zerpent:

Detta betyder självklart inte att WAR är ett misslyckade. 300,000 spelare är fortfarande bra mycket mer än vad många andra spel kan skryta med, trots allt.

Det poängterar Roper i sitt uttalande.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Zerpent:

Detta betyder självklart inte att WAR är ett misslyckade. 300,000 spelare är fortfarande bra mycket mer än vad många andra spel kan skryta med, trots allt.

Det poängterar Roper i sitt uttalande.

Jo, jag ville bara hålla med honom.

Medlem

Vad gör den gamla blizzard legenden nu? Jobbar på Samhall?

Edit: Cryptic Studios och på onlinespelsprojektet Champions Online - stod det i nyheten när man läste den.

Edit 2.0: Föresten, han säger bara detta eftersom hans eget MMO (som han gör, det vet jag nu) inte kommer ha fler spelare heller...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag kör potbs, är skitkul, lite folk, men JÄVLIGT bra community!:D

Medlem

Warhammer verkar ju iaf klara sig bättre än de flesta andra MMO gör. Spelade själv precis när det kom men var så jädra buggit och obalanserat att jag aldrig förnyade min subscription även om det var rätt kul. Sen är det väl lite halv-sanning att de lägger till "nya" grejor. Är ju mest det som skulle varit med i releasen men blev borttaget. Kanske förnyar min subscription igen längre fram.

Sen har WoW fått lite av CS-mottagandet. Dvs att folk gnäller på det bara för att det är populärt så de kan visa hur alternativa och coola de är när de inte är som "The unwashed masses".. kallas Elitism. Visst att man inte tycker om spelet(tycker personligen EVE Online är för folk som inte klarar av att spela Elite(spelet) men att komma med korkade argument som att det bara är populärt för det lockar till sig alla idioter är bara...tja korkat. WoW lyckades helt enkelt där alla MMO innan hade misslyckats och blev därför stort. Fan en av anledningar till att WAR klarar sig så bra kan ju helt enkelt vara för att det mer eller mindre är "WoW the PvP Edition(tm): Now with Warhammer Skins". War kändes iaf "simplare" än WoW. Sen finns det ju såklart alltid plats för förbättring för både WoW och WAR.

Inaktiv

Wow fanboys är läskiga :/


signatur

a"C"RED -

WoW är en epidemi, folk som försöker att sluta spela, som kanske går över till ett annat MMO går alltid tillbaks, inte alla, men de flesta. Tycker det är minst sagt sjukt, man kan inte spela ett spel 24/7. Det är bara inte mänskligt... Har inte testat WAR men såg det hemma hos en polare, såg väl hyfsat ut men inget jag själv skulle betala för, han som jag dessutom såg det hos har redan tröttnat och gått tillbaks till WoW. (Y)


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Roper har rätt...

Medlem
Skrivet av Darkside666:

WoW är en epidemi, folk som försöker att sluta spela, som kanske går över till ett annat MMO går alltid tillbaks, inte alla, men de flesta. Tycker det är minst sagt sjukt, man kan inte spela ett spel 24/7. Det är bara inte mänskligt... Har inte testat WAR men såg det hemma hos en polare, såg väl hyfsat ut men inget jag själv skulle betala för, han som jag dessutom såg det hos har redan tröttnat och gått tillbaks till WoW. (Y)

Varför är det sjukt? Om det är kul så är det väl kul?

Alla som dricker Coke då? Dom måste ju också vara helt sjuka, jag också, har provat en massa Cola men Coke är godast så jag fortsätter att dricka det.

Dessutom är det en Pandemi och inte en Epidemi då det är globalt. (Även om det egentligen inte är tillräckligt många drabbade)


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag slutade med mmorpg's och började cykla istället. Just nu är jag level 50 i cykling, MINST!

Medlem

WotLK expansionen av wow killed the game... blizzard fördummade wow till 5årings nivå.. vilket skitguild som helst klarar den såkallade endgame delen nu.. så wow tappar folk konstant.. att satsa på casual players är gamer självmord.. så fort ett spel tappar sina hardcorespelare kommer inga casuals vilja vara där.. inga att imponeras av och inga att impa på.. människor är simpla.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem
Skrivet av Keza:

Jag slutade med mmorpg's och började cykla istället. Just nu är jag level 50 i cykling, MINST!

zomg! vilken server spelar du på?
själv är man bara lvl25

1
Skriv svar