Dator för spel? Jämför dessa två...

Inaktiv
Dator för spel? Jämför dessa två...

Jag skulle vilja ha Ert utlåtande om dessa två datorer. Vilka av dessa två datorer är bäst till spel?

Dator 1
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/55378?opendocum...

Dator 2
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/55530?opendocum...

Klarar dom de nyaste spelen?

Inaktiv

Dator 1 får min röst.
Ja den ska nog klara nyare spel bra. Men sen beror ju det på vad du har för inställningar i spelen och dylikt.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Dator 1 får min röst.
Ja den ska nog klara nyare spel bra. Men sen beror ju det på vad du har för inställningar i spelen och dylikt.

Har inte "dator 2" nyare och bättre grafikkort?

Medlem

båda grafikkorten är riktigt dåliga och jag skulle inte rekommendera dem till nån som ska köpa en ny "speldator" i dagsläget:(

Inaktiv

Tipsar på en C2D med ett 8800GT eller 8800GTS 512MB.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av R_ufo:

båda grafikkorten är riktigt dåliga och jag skulle inte rekommendera dem till nån som ska köpa en ny "speldator" i dagsläget:(

Ok, grafikkorten är helt kassa med andra ord.
Synd.
Jag håller visserligen på lite med videoredigering och sånt så spelandet är kanske inte det allra viktigaste, men ändå. Vore kul om man hade en rätt scysst dator ändå.

Har du nåt bra tips om vart man kan köpa dator? Jag har tyvärr inte kunskapen att bygga och installera. Vill ha den färdig när jag får hem den.

Medlem

Eller denna för mest prisvärda: www.xjom.se


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

inte bra grafikkort


signatur

Googla först , fråga sen

Inaktiv

Kollade precis på [www.datorbutiken.com] och satt ihop en dator med AMD:s 6400+ och ett 8800GT 512mb grafikkort, 2 gig i ram och 500 hdd samt allt annat, och det skulle kosta 8400+frakt. Då sätter dem ihop den och allt. KOlla på datorbutikens hemsida och konfigurera ett eget system, helt klart mer prisvärt.

Medlem

Håller med unix helt.

Skrivet av unix:

Tipsar på en C2D med ett 8800GT eller 8800GTS 512MB.

bygg en egen dator så får du mer för pengarna. och inte minst en dator du kan spela på. grafikkorten på dom begge datorerna klarar inte av mycket.

1
Skriv svar