Last Remnant får Windows-datum

Robot
Medlem
Last Remnant får Windows-datum

Blir nog att jag skaffar 360 versionen när det har gått ner i pris ändå :).

Medlem

PS3 vern har ju försenats en hel del, undrar om de är yttligare en av gruppen som har problem med UT motorn till PS3

I alla fall PC försäljningen av denna titel lär nog göra klart ifall square släpper FF13 till PC eller ej de har sagt att de har funderat på saken som sagt va.

Medlem
Skrivet av Styxoric:

Blir nog att jag skaffar 360 versionen när det har gått ner i pris ändå :).

^- Skulle avråda dig från det om dessa förändringar stämmer. Last Remnant är knappt spelbart enligt mig som det ser ut nu på 360, såna fall måste man vara väldigt förlåtande.

Medlem

Jag sitter och spelar det just nu och tycker att det är helt ok. Det finns saker som irriterar mig (som fan) men rent tekniskt är det överkomligt för min del.

Det som stör mig, däremot, är huvudkaraktären. Squeenix verkar ha gått på gängse "amerikansk ungdom" stereotypen med hull och hår. Hans sätt är *helt* malplacerat i den miljö han befinner sig i och det förstör mer än man kanske anar. Det gick så långt att jag drog ner rösterna till 0 för att slippa höra skiten. Nu spelar jag mer för den tekniska utmaningen att bygga en fet grupp som kan äta upp alla bonusbossar än för att förlora mig i en story.

Men med det sagt kan jag ändå ärligt säga att jag gillar The Last Remnant. Stridssystemet är onekligen unikt och har mer djup än man först anar och att bygga upp en mäktig grupp är en stor utmaning - man måste tänka lite bakvänt för att få till det hehe.

Men Square Enix måste fan kamma till sig i sina försök attrahera en "väst"-publik. Man kan ju fråga sig varför dom måste göra sig till över huvud taget - Final Fantasy och Dragon Quest osv säljer ju som fan och det är ju inte speciellt framtaget för att attrahera bombade, amerikanska tonåringar.


signatur
Medlem

Som jag förstod det som har väl spelet ganska stora problem med framerates väl?

Medlem

Det beror lite på hur "finkänslig" man är hehe. Visst, det slöar till emellanåt men inte tillnärmelsevis så ofta eller så mycket som vissa vill få det att låta som. Speciellt nu när man kan installera spelen på hårddisken.

Då är texture pop-in (som Mass Effect också hade om än inte i lika stor utsträckning) ett större problem än framerates.


signatur
Inaktiv

Åå ett J-rpg till PC, kul oavsett hur det blir. Senaste jag spelade var FF8 och då hade jag det redan till PS.

Medlem

Härligt, har velat spela detta länge nu, men 360 versionen har INTE lockat

Medlem

http://www.fileplanet.com/196906/190000/fileinfo/The-Last-Rem...

Testade PC-demot nu, och det är en hyfsat kass konsolportning. Spelet visar knapparna från 360-kontrollen jämt, men jag vet inte vilken tangent som motsvarar vilken tangent, förutom att return är A.

Det kan finnas ett bra spel bakom allt det där, men jag vet inte om jag har tillräckligt med tålamod för att ta reda på det.

Generöst demo. Innehåller 2 städer och några monsterställen. Och en tredje stad men så fort man gå in där så slutar demot.

1
Skriv svar