Två miljoner Street Fighter IV skeppade

Robot
Medlem
Två miljoner Street Fighter IV skeppade

Det enda som är trist är att den inte kommer till wii, iaf inte direkt verkar det som =/

Ska ju spelas på konsol och inte pc tbh


signatur

Quake? Är det smittsamt?

ptr
Medlem

Hur många spel brukar skeppas ut när det är stora spelsläpp då? Någon som har koll?

Medlem

jävla spelbutiken...skulle fått den i fredags..väntar på att brevbäraren ska komma nu kanske han har den med sig

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Det enda som är trist är att den inte kommer till wii, iaf inte direkt verkar det som =/

Ska ju spelas på konsol och inte pc tbh

Varför inte på PC? Är ju typ absolut ingen skillnad vad jag vet, kanske bara snyggare grafik på pc t.ex. Jag väntar på PC releasen.

Medlem

Jag fick mitt spel i torsdags tackar webhallen

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Det enda som är trist är att den inte kommer till wii, iaf inte direkt verkar det som =/

Ska ju spelas på konsol och inte pc tbh

Jag tycker det verkar helt naturligt att det inte kommer till Wii.... vilka andra spel släpps till Wii?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:
Skrivet av Rincewind:

Det enda som är trist är att den inte kommer till wii, iaf inte direkt verkar det som =/

Ska ju spelas på konsol och inte pc tbh

Varför inte på PC? Är ju typ absolut ingen skillnad vad jag vet, kanske bara snyggare grafik på pc t.ex. Jag väntar på PC releasen.

Ett tag tyckte jag det skulle vara udda att sitta vid datorn och spela, men nu när man kan hooka PCn lätt och bra till HDTVs samt med xbox eller ps3 kontroller så blir det ju bara bättre... funtar lite på att köpa det nästan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

zsm
Medlem

Underbart spel. Onlineläget är dock under all kritik.

Medlem
Skrivet av Pannkakssylt:

Varför inte på PC? Är ju typ absolut ingen skillnad vad jag vet, kanske bara snyggare grafik på pc t.ex. Jag väntar på PC releasen.

För att det är lättare, snabbare, smidigare, roligare att hiva ut handkontroller till polarna som är över och bara dra igång det oavsett om man har datorn stående vid TV´n eller 3 våningar upp.

Arkadlir har aldrig riktigt gjort sig bra på PC, oavsett hur det sett ut/känts. Men det är väl mer en personlig sak än att det skulle vara något fel på PC. Jag gillar ju PC över konsol, men vissa spel "hör till" en viss kategori helt enkelt

Skrivet av Hipshot:

Jag tycker det verkar helt naturligt att det inte kommer till Wii.... vilka andra spel släpps till Wii?

Tyvärr inte allt för mycket som släpps på Wii, jämfört mot andra konsolerna. Men själv äger man ett Wii och det var dessutom på snes som man spenderade ett par somrar som liten med att gå lös på sf

Men men, smällar man får ta. Vad är det som gör att det är helt naturligt till att det inte släpps till Wii?


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Det här spelet ser onekligen coolt ut men hur är online läget?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Det här spelet ser onekligen coolt ut men hur är online läget?

Tycker iof att det vore nice om den hade ett bra online-läge men frågan är om det verkligen gör sig bra online med olika latency, laggspikar osv?

I vissa fps-spel märks det ju direkt om man har lite sämre uppkoppling, i detta bör det märkas om än mer.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem
Skrivet av Rincewind:
Skrivet av Pannkakssylt:

Varför inte på PC? Är ju typ absolut ingen skillnad vad jag vet, kanske bara snyggare grafik på pc t.ex. Jag väntar på PC releasen.

För att det är lättare, snabbare, smidigare, roligare att hiva ut handkontroller till polarna som är över och bara dra igång det oavsett om man har datorn stående vid TV´n eller 3 våningar upp.

Arkadlir har aldrig riktigt gjort sig bra på PC, oavsett hur det sett ut/känts. Men det är väl mer en personlig sak än att det skulle vara något fel på PC. Jag gillar ju PC över konsol, men vissa spel "hör till" en viss kategori helt enkelt

Ja det är klart det beror på om man inte orkar koppla in datorn i sin TV etc så går det väll lite snabbare med en konsol... Men det beror ju helt på hur man har det, i mitt fall har jag både 360:n och Datorn inkopplad till samma TV och alla kontroller funkar på datorn så det blir ingen skillnad för mig, pallar inte köra SFIV med 360 kontroll ändå, även om jag är rätt bra på att styra med analog spaken så kan köra med vilken kontroll som helst till datorn, och tro det eller ej men jag gillar att köra fighting-spel med tangentbordet också ^^.

Medlem

Är grymt sugen att köpa detta. Får väl se hur det blir, men om online-läget fungerar bra så finns det stor chans att det blir ett köp.

Medlem

Synd att online är så dåligt på Streetfighter 4,
på Super Street Fighter II Turbo HD Remix som man köpt på xbla däremot kan man joina games med 30 i ping ibland

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Tyvärr inte allt för mycket som släpps på Wii, jämfört mot andra konsolerna. Men själv äger man ett Wii och det var dessutom på snes som man spenderade ett par somrar som liten med att gå lös på sf

Men men, smällar man får ta. Vad är det som gör att det är helt naturligt till att det inte släpps till Wii?

Tja, det var på den tiden då nintendo var bäst på allt, inte bara på att sälja maskiner billigare än de andra. Har själv ett Snes med ett par versioner av SF2 så...

Det är naturligt, för att inga andra stora spel som kommer till de båda andra, kommer till Wii, för att den är för dålig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

zsm
Medlem

Jag utgår ifrån att capcom kommer att förbättra onlineläget, för just nu är det väldigt irriterande med att söka efter motståndare i 5 - 10 minuter, eller alternativt skapa ett game och bara få motståndare som pingar hopplöst dåligt. Däremot, när man väl hittar någon med en skaplig ping har jag inget att klaga över, förutom att man inte kan välja rematch. Eller har jag missat rematch-alternativet?

Medlem

I Japan så var det 86 000 sålda ex på release dagen. Vilket innebär att det var helt utsålt då.


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

När jag var i Japan och körde detta i en arkadhal sål hitta man motståndare direkt, vet inte om det var LAN eller över hela Japan. Kul var de dock, självklart efter man kört med arkadkontroller är de svårt att ta upp en kontroll och spela nu. Därför jag ej köpt de än.

Medlem
Skrivet av spacetravler:

När jag var i Japan och körde detta i en arkadhal sål hitta man motståndare direkt, vet inte om det var LAN eller över hela Japan. Kul var de dock, självklart efter man kört med arkadkontroller är de svårt att ta upp en kontroll och spela nu. Därför jag ej köpt de än.

Köp en arkadmaskin i stället?

Edit: Finns typ en leveldesigner som heter Arcade, lustigt....


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar