Öppen beta av Quake Live 24 februari

Robot
Medlem
Öppen beta av Quake Live 24 februari

nooo, min K/D på 0.5 är borta
Bra att vi får in nytt blod, synd att det är öppet bara, kommer nog komma mycket skräp

Inaktiv

Oj vad jag längtar efter det här. Någon som testat och tycker det är bra?

Inaktiv

det här verkar lovande blir många stunder framför detta sedan. Har varit taggad sedan jag läste om quake live

Medlem

gillart inte, ge mig cpma istället!

zsm
Medlem

Quake live är riktigt bra bortsett från att nätkoden känns lite "iffy" ibland. Men annars så är det riktigt asbra

m1
Medlem

Har spelat i ett par veckor och det är riktigt kul, fattar inte hur det kan gå så smidigt som det gör heller - går snabbt att ladda ner, tar fem sekunder att hoppa in på en server, allt sköts i webbläsaren... Synd bara att man inte har så mycket att säga till om på servrarna

Edit: det enda jag saknar är svenska servrar - någon som vet om fler servrar är planerade när de öppnar betan? Eller kommer sånt när de börjar tjäna pengar på reklam?

Medlem

Jag tror qlive kommer bli jättepopulärt.

Medlem

Quake Live är det bästa spelet som kommit sedan 1.32 patchen.
Det är nästan magiskt att spela spelet igen på ett officiellt sätt. Med tanke på allt skit andra företag öser ur sig, så står sig detta bättre idag - även om till och med de nya banorna, triangelmässigt skulle kunna vara ett däck i UT3.

Det visar ju så klart bara att det är iD som är bäst, ingen annan. Ibland undrar man varför de inte är sådana entreprenörer som Valve...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Quake 3 var ju så fruktansvärt bra! OJ OJ OJ! detta blir att testa sen!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har hört att q3 är mer som vanilla quake än OSP och cpma, stämmer detta ni som lirat?

Medlem

Har väntat på det här ett tag. Äkta old school gaming det här!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

har åxå kört Quake live nu ett tag och... har de inte gjort något med railen, tycker den tar längre tid på sig att "ladda om" så jag trycker alltid av någon hundradel för fort. (spelar utan ljud, med musik på) Kan ju ha spelat för mycket Quake 2 med för där är väl railen snabbare än i Quake 3...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Jag hade inte spelat Quake 3 på kanske 4 år förens i Januari, då jag snubblade in i Quake live betan.

Det är väldigt bra! Det finns mycket för både nybörjare och profissionella spelare, och såklart alla däremellan. Allting går väldigt smidigt och det tar endast nån sekund från att klicka på en server tills man är inne och spelar. Allt med dagens upplösningar (widescreen), fov-inställningar, truelightning och allt annat man längtat efter. Alla sköna banor finns med, alla speltyper (plus Clan Arena osv.) finns med samt banor med team arena vapen.

Servervalen är smart upplagda. Statistik över hur bra man spelar sparas, och utifrån den får man några servers som passar extra bra. Så nybörjare borde inte behöva oroa sig för att hamna med elitspelare ... tror jag.

Alla som gillar grym online-action kommer älska detta. För Quake 3 är fantastiskt bara man vågar ta sig igenom inlärningskurvan.

Skrivet av Fik0n:

Har hört att q3 är mer som vanilla quake än OSP och cpma, stämmer detta ni som lirat?

Clan Arena- och duelläget finns med. Vet inte om "promode" finns inlagt dock. Men känns inte som något fattas. Eller jo, rocket arena banor fattas, men det kvittar nästan :).

Medlem

Har spelat några veckor och är hel nöjd. Riktigt kul

MFZ
Medlem

qlive funkar bra, som men jag gillar cpma mer, det känns snabbare och najsare.
tar ju 100 år att byta vapen i detta plus att man måste sikta typ 1cm bakom med railen.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

qlive funkar bra, som men jag gillar cpma mer, det känns snabbare och najsare.
tar ju 100 år att byta vapen i detta plus att man måste sikta typ 1cm bakom med railen.

Man vill ju ha in CPMAs stil i Quake Live.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

enda jag saknar är en consol

Medlem

finns ju konsol om du trycker alt+§...sen kör du bara com_allowconsole 1 så får du fram konsolen som vanligt genom §-knappen.

Medlem

Jag har varit i med i betan en liten stund.
Det som är lite tråkigt är detta bara:
Support for Mac & Linux, along with alternative browsers is under development.

Då man måste boota om burken varje gång man ska köra.

Medlem

jag är med i betan sen ett bra tag

det funkar bra faktiskt men bf heroes betan är roligare tycker jag

som vanligt heter jag "bondmaster" i spelen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Har väntat på det här ett tag. Äkta old school gaming det här!

oj, du har inte varit med så länge va?

Medlem

tycker ra3 skulle ge ifrån sig sina maps för att fullända quakelive, behövs verkligen några fler CA-maps och vad vilka passar bättre än ra3map1,4,9,11 osv osv.

Medlem

Någon som vet om man kan få "force model"?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Köra i webläsaren...
Vilken bluff

Krävs ju att man laddar ner och installerar en activex-plugin.

Kunde lika gärna varit en standalone-installation.

zsm
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Någon som vet om man kan få "force model"?

japp

/cg_forceenemymodel "keel/bright"

eller

/cg_forceenemymodel "tankjr/bright"

Skrivet av woho:

Köra i webläsaren...
Vilken bluff

Krävs ju att man laddar ner och installerar en activex-plugin.

Kunde lika gärna varit en standalone-installation.

Uh, jag tror inte du riktigt förstår hur det funkar med plugins. Rent tekniskt så körs det visst i webläsaren, och en stand alone hade varit större. QL levererar åtkomlighet och det tar bara ett par minuter att komma igång.

Det värsta är att du levererar inte ens ett vettigt argument till ditt gnäll.

Medlem

Välkommna in i värmen


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av cruZZade:

finns ju konsol om du trycker alt+§...sen kör du bara com_allowconsole 1 så får du fram konsolen som vanligt genom §-knappen.

Får inte alt+§ att funka...

alt Gr+§ funkar dock


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av nudelsdesign:

Någon som vet om man kan få "force model"?

japp

/cg_forceenemymodel "keel/bright"

eller

/cg_forceenemymodel "tankjr/bright"

Skrivet av woho:

Köra i webläsaren...
Vilken bluff

Krävs ju att man laddar ner och installerar en activex-plugin.

Kunde lika gärna varit en standalone-installation.

Uh, jag tror inte du riktigt förstår hur det funkar med plugins. Rent tekniskt så körs det visst i webläsaren, och en stand alone hade varit större. QL levererar åtkomlighet och det tar bara ett par minuter att komma igång.

Det värsta är att du levererar inte ens ett vettigt argument till ditt gnäll.

Har du spelat betan?
Spelet tar 300mb på min hårddisk, nog lite mindre än Quake 3, men å andra sidan så kan man komprimera och trimma all grafik sen spelet kom för 9år sedan.
Och ett par minuter att komma igång.. Man ska ju ändå tanka hem spelet, fast man kan spela träningsmatchen innan. Men det krävs ändå rätt mycket nerladdning innan man väl är igång.

Men visst, det är ju enkelt att kära via webläsaren just pga att man endast ska för-installera en liten fil, sen sköts allt automatiskt. Och då att det är gratis om man inte anser annonser.

Inaktiv

funkar varken på Mac eller Linux.
Webläsaren. bleh. jag kan lika gärna installera orginalen som funkar på alla platformar direkt.

12
Skriv svar