Råd ang inköp av MP3-spelare/iPod

Medlem
Råd ang inköp av MP3-spelare/iPod

Ska köpa en mp3 spelare/ipod och behöver råd (kan inget om detta).

Ska kunna spela radio.
Minimum utrymme är 2 gb.
Pris: upp till 1500 :-

Har ni några råd att ge medmänniska på FZ?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ipod nano, 3rd generation

Medlem

Off-Topic: Varför i hela friden behöver du 2gb utrymme? Man lyssnar ju bara på enstaka låtar då och då.. Eller ja kan ju iförsig vara skönt att kunna ha ett par album på MP3n.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Off-Topic: Varför i hela friden behöver du 2gb utrymme? Man lyssnar ju bara på enstaka låtar då och då.. Eller ja kan ju iförsig vara skönt att kunna ha ett par album på MP3n.

Svara på din egna fråga + talböcker


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ingen Ipod har radio som standard. Går att köpa en "Apple iPod Radio Remote" som kostar 500:-

Själv har jag en Ipod Touch eftersom jag är prylbög.


signatur
Medlem

borde man inte med iPod Touch kunna streama webradio!?


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Du kan få köpa min IPOD Video 80GB Svart för 1400.-. http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=30928


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Youtube-proffs

Haha, jag tänkte precis göra en sån här tråd.

Mitt tips, har läst runt lite och så är Ipod Nano 2nd generation, gillar inte den 3e generatonen den e lite för bulkig för mig.
Tror dessutom att 3e generationen tar mer batteri än 2e!

Någon som har andvänt Logitechs trådlösa hörlurar föressten? fungerar dom någorlunda bra?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ipod Nano 3rd generation 8gb har jag , detta är den fjärde mp3spelaren jag äger och den bästa hittils

snygg layout, tunn men inte fjäderlätt direkt, batteritiden är suverän även om polish inte tycker det, 20timmars speltid herregud är det lite? den kan också spela upp videos, därför är skärmen större än föregående modeller och drar mer ström än förra nano serien

dock en sak jag är småirriterad av (som dom flesta ipods har) är själva touchscrollen, om man är ute och går och man vill byta låt och man rotar i fickan så kommer man åt volymen lätt, vilken inte är kul då man råkar höja volymen till max och ryker till medans nån förbipasserande kollar på en snett

Youtube-proffs

Nej Malibu det jag menar är att jag inte vill ha den 3e generationen för den drar mer batteri just pga video filmerna och att den har ny display som drar mer batteri, och eftersom ja inte har en användning för en videospelare så blir en mp3 spelare perfekt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Ipod nano har ingen radio, men den rekomenderar jag starkt. (3rd gen.) DET ÄR VERKLIGEN VÄRT ATT LÄGGA NÅGON 100-LAPP EXTRA FÖR DESIGN


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

någt jag inte skulle rekommendera är Ipod nano!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Varför köper allt folk en massa värdelösa Ipods? Det är väl ändå musik man lyssnar på med en mp3 spelare och då är det ju ändå ljudkvaliten som är viktigast och där är Ipodarna långt ifrån bäst...

Jag rekommenderar en iAudio 7 8GB för knappt 1500:- det finns också en 16gb för 2000:- och båda är flash spelare.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=197684

iAudio 7 är mp3 spelaren med överlägset bäst ljudkvalite! Som har en uteffekt på 26mW per kanal. Och dessutom kan lilla skrutt Ipodens batteritid slänga sig i väggen för denna här nämligen 60 timmars speltid på det uppladdningsbara batteriet.

Medlem

Sen kan det alltid vara bra med en recension som hävdar just det du säger att iaudio skulle vara bäst inte hört någon av vänner o bekanta som kör den o då har jag riktigt pryltokiga polare.

Och slutligen med crap lurar låter inget bra det är ju en förutsättning att man har bra sådana.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så här är det.

iAudio och Iriver har ALLTID dominerat när det gäller ljudkvalite. Gå in och läs om deras spelare på minhembios forum eller kolla in prisjakts kund recensioner som dessutom skrivs av folk från minhembios forum.

iAudio och Iriver har alltid varit hyllade mp3 spelare av audiofiler.

Och 26mW uteffekt per kanal säger ju sig självt att det är bäst ljudkvalite eftersom den klarar av att driva störst lurar.

En Ipod skiter väl ner sig om man kopplar in ett par lurar som har ett motstånd mer än 32ohm.

Medlem

sj har jag en Ipod o ångrar att jag köpte en!

Först ska man klydda med iTunes!
Sen så kan skitenhänga sig har råkat ut för det x antal gånger!
Ljudkvaliten är inget att hoppa över, spec inte hörlurarna man får med för 350kr dem e skit!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

jag köpte en iaudio D2 för ett tag sedan, och är riktigt nöjd:
*8 Gb flash minne, möjligt att uppgradera med ett SD kort.
*Radio
*hyffsat skärm som du kan kolla på film på
*går att använda som flyttbar HD
*stöd för OGG filer
*superb ljudkvalitet (beroende på villka lurar du använder, givetvis)
*helt tokig batteritid (runt 50 timmar!).

CNET gillar också.

Jag köpte min för 2000:- (8 Gb minne inbyggt, finns även med 4), det är möjligt att de har sjukit något i pris sen dess.

Medlem

se lave gjorde rätt länkade en recension istället för att hänvisa till sidor bara.

iaf se på film på en sådan liten skärm är ju urk oavset kvaliteten på bilden.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

iPod nano 2:dn generation är suverän. Jag har 2 gig minne i min och jag rymmer ungefär 300 låtar. Finns inget måste för MP3 format på låtarna heller i iPod vilket är mycket skönt.
Vet inte om 2:nd generationen av iPod säljs längre dock. Och angående ljudkvaliteten på iPod så är även den suverän om du kör annat än MP3 och köper andra hörsnäckor än dom du får med. Du måste dock använda iTunes, många hatar det, jag älskar det. iTunes store regerar!

Medlem

Notum: jag trodde också att det skulle suga, men det fungerade fin-fint för futurama filmen iallafall! jag vet inte om det är jobbigare att se en riktig film jämfört med en tecknad... men så länge min mp3a fixar att visa simpsons, family guy och futurama i godtagbar kvalitet så är jag toppennöjd!

Inaktiv

2 saker.
1. Fan vad tråkigt det är med Ipod. I din klass så har säkerligen 95% en sådan. Varför inte köpa en Fjällräven eller konst på ikea när vi ändå är igång. Plus att precis som borat säger är ipod nano för tjejer.

2. Mp3 är "a thing in the past" snart. Nu börjar mobilerna med 8gb komma och för oss som inte är
dollar miljarderer/pirater/ personer som nöjer sig med sommar hits från 2005
är det allt man behöver(som måste vara portabelt). Så mitt råd till dig är köp Nokia N95 8gb/Nokia N91 8gb/Sony Erisson
W something something


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

iPod nano 2:dn generation är suverän. Jag har 2 gig minne i min och jag rymmer ungefär 300 låtar. Finns inget måste för MP3 format på låtarna heller i iPod vilket är mycket skönt.
Vet inte om 2:nd generationen av iPod säljs längre dock. Och angående ljudkvaliteten på iPod så är även den suverän om du kör annat än MP3 och köper andra hörsnäckor än dom du får med. Du måste dock använda iTunes, många hatar det, jag älskar det. iTunes store regerar!

Jag håller med själv har jag dock en 3rd gen.

Varför är det ingen här som tar upp design? Ipodsarna är ju lätt de snyggaste på marknaden!


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

2 saker.
1. Fan vad tråkigt det är med Ipod. I din klass så har säkerligen 95% en sådan. Varför inte köpa en Fjällräven eller konst på ikea när vi ändå är igång. Plus att precis som borat säger är ipod nano för tjejer.

2. Mp3 är "a thing in the past" snart. Nu börjar mobilerna med 8gb komma och för oss som inte är
dollar miljarderer/pirater/ personer som nöjer sig med sommar hits från 2005
är det allt man behöver(som måste vara portabelt). Så mitt råd till dig är köp Nokia N95 8gb/Nokia N91 8gb/Sony Erisson
W something something

2 svar.

1. Om 95% har en ipod bevisar väll bara det hur bra/ "roliga" de är och inte tråkiga.

2. Spelar roll om du kan ha musiken i mobilen. Jag kör själv dubbelt med walkman också, men komigen varför alltid tänka praktiskt!? DET ÄR KUL MED PRYLAR det tycker jag i allafall, säker på att många håller med mig


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Tänk också på att iPod säljer bra eftersom de är hårt marknadsförda. Finns bättre spelare i handeln.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

2 saker.
1. Fan vad tråkigt det är med Ipod. I din klass så har säkerligen 95% en sådan. Varför inte köpa en Fjällräven eller konst på ikea när vi ändå är igång. Plus att precis som borat säger är ipod nano för tjejer.

2. Mp3 är "a thing in the past" snart. Nu börjar mobilerna med 8gb komma och för oss som inte är
dollar miljarderer/pirater/ personer som nöjer sig med sommar hits från 2005
är det allt man behöver(som måste vara portabelt). Så mitt råd till dig är köp Nokia N95 8gb/Nokia N91 8gb/Sony Erisson
W something something

om du inte är "dollar miljarderer" så köper du inte en ny mobil för fem tusen spänn...

så länge som mobilen inte fixar 50 h batteritid, stöd för OGG, möjlighet att uppgradera minnet med SD kort, möjlighet att ansluta vettiga lurar utan en massa meck så håller jag mig till min mp3a, tack så mycket!

Inaktiv
Skrivet av unix:

Tänk också på att iPod säljer bra eftersom de är hårt marknadsförda. Finns bättre spelare i handeln.

Nja, det där tror jag på hur mcyket jag vill.. Visst, iPod är mycket väl marknadsfört men, dom är också extremt lätta att använda, mycket bra ljud (oftast), iTunes store med iTunes-store är verkligen skitbra. Podcast är ju också en sak som faktiskt är väldigt roligt att kunna använda, trots att min nano 2: generation inte kan visa upp filmklipp.
Men visst, det ligger nog lite sanning i det du säger, men att det finns bättre spelare.. Nja... Mer prisvärda absolut.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

2 saker.
1. Fan vad tråkigt det är med Ipod. I din klass så har säkerligen 95% en sådan. Varför inte köpa en Fjällräven eller konst på ikea när vi ändå är igång. Plus att precis som borat säger är ipod nano för tjejer.

2. Mp3 är "a thing in the past" snart. Nu börjar mobilerna med 8gb komma och för oss som inte är
dollar miljarderer/pirater/ personer som nöjer sig med sommar hits från 2005
är det allt man behöver(som måste vara portabelt). Så mitt råd till dig är köp Nokia N95 8gb/Nokia N91 8gb/Sony Erisson
W something something

Jag har själv en N95:a men detta är till sambon som ska ha (och då är enkellheten att använda det viktigaste). Men tack alla för råd!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Youtube-proffs

Förstår inte klagomålen. Jag fattar dem inte alls.

Köpte mig en Nano 3e gen i Måndags.

Och jag är besviken.. på alla inlägg som trackar ner på Ipod.

iTunes funkar perfekt, klarar man inte av iTunes så kanske man inte borde köpa en Ipod helt enkelt. Lätt smidigare än något annat program jag har använt för att lägga in mp3.

Ljudkvalitén är inte kass enligt mig, handlar om att ha rätt lurar tror jag, och bra kvalité på låtarna. Jag har Sporta pro och dem funkar perfekt och utan problem. Och det är bra tryck och ljud i ipoden, fanns en sak som hette "EQ", kolla runt i den.

Hela upplägget är perfekt på nanon, höjja volym, sänka volym, byta låt, bläddra bland låtar och artister. Allt är stilrent och funkar perfekt och är smdigare än någon mp3spelare jag har haft (och jag har haft en del)

Och att Nano är för tjejer? Va de för snack? Köper du en rosa så javisst, men annars, nej.
Hade gärna velat se någon lurka runt med en Ipod 80 gb stor jävel på armen när du ska träna på gymmet, eller ha en sådan i fickan. Visserligen är dem små men inte så små som en nano, nano är liten, bra, smidig och väldigt välkommande för dem som är "on the run".

Thats a fact, not fiction.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Förstår inte klagomålen. Jag fattar dem inte alls.

Köpte mig en Nano 3e gen i Måndags.

Och jag är besviken.. på alla inlägg som trackar ner på Ipod.

iTunes funkar perfekt, klarar man inte av iTunes så kanske man inte borde köpa en Ipod helt enkelt. Lätt smidigare än något annat program jag har använt för att lägga in mp3.

Ljudkvalitén är inte kass enligt mig, handlar om att ha rätt lurar tror jag, och bra kvalité på låtarna. Jag har Sporta pro och dem funkar perfekt och utan problem. Och det är bra tryck och ljud i ipoden, fanns en sak som hette "EQ", kolla runt i den.

Hela upplägget är perfekt på nanon, höjja volym, sänka volym, byta låt, bläddra bland låtar och artister. Allt är stilrent och funkar perfekt och är smdigare än någon mp3spelare jag har haft (och jag har haft en del)

Och att Nano är för tjejer? Va de för snack? Köper du en rosa så javisst, men annars, nej.
Hade gärna velat se någon lurka runt med en Ipod 80 gb stor jävel på armen när du ska träna på gymmet, eller ha en sådan i fickan. Visserligen är dem små men inte så små som en nano, nano är liten, bra, smidig och väldigt välkommande för dem som är "on the run".

Thats a fact, not fiction.

Där hör ni Håller med totalt btw


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv
Skrivet av lave:

om du inte är "dollar miljarderer" så köper du inte en ny mobil för fem tusen spänn...

så länge som mobilen inte fixar 50 h batteritid, stöd för OGG, möjlighet att uppgradera minnet med SD kort, möjlighet att ansluta vettiga lurar utan en massa meck så håller jag mig till min mp3a, tack så mycket!

Jag sparar pengar på att köpa n95 8GB

En vanlig telefon ungefär 5 000 plus en Ipod nano 4GB 1 500= 6500(Pris av N95)

Frutom det även mer plats i fikan


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

12
Skriv svar