NASA utvecklar MMO

Medlem
NASA utvecklar MMO

Känns ju som det inte kommer gå i vinst ett projekt som detta ^^


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Haha, intressant.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

Synd att det har månadskostnad, tror inte de är många som är villiga att betala 100 spänn i månaden för ett sånt spel.

Medlem

Vem vet? Kanske blir lika populärt som AA...

jkw
Medlem

Ska de släppa det i år så hoppas jag att de håller likasinnad nivå som andra MMO's som blir släppta iår eller fjolåret. Och att de satsar mer än bara på de områdena det kommer handla om. Spelet måste kännas levande (fysik, musik, kontroller, osv).

Medlem

äsch, trodde de skulle göra ett fantasy-mmo ^^


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

äsch, trodde de skulle göra ett fantasy-mmo ^^

Varför skulle NASA släppa ett fantasy MMO? Dom sysslar ju med rymden hela tiden....


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Jag tycker det låter intressant iaf, rymdintresserad som jag är.

Medlem

Hade dom valt Mindark i Göteborg som samarbetspartner (Mindark var med i upphandlingen att ta fram en plattform för detta) så hade det iallafall vart gratis att spela !

Inaktiv
Skrivet av Makoo:
Skrivet av Dumlen:

äsch, trodde de skulle göra ett fantasy-mmo ^^

Varför skulle NASA släppa ett fantasy MMO? Dom sysslar ju med rymden hela tiden....

Inaktiv
Skrivet av Makoo:
Skrivet av Dumlen:

äsch, trodde de skulle göra ett fantasy-mmo ^^

Varför skulle NASA släppa ett fantasy MMO? Dom sysslar ju med rymden hela tiden....

Jag tror att det låg en viss gnutta ironi bakom Dumlens kommentar.

Medlem

haha, mm fan krisar det sa mkt med att fa tag i utbildat folk som vill syssla me rymdforskning?

Medlem

Mja, är väl inte helt fel. Dock kanske de borde gå en annan väg för att hooka upp studenter till detta området. Som att t ex börja satsa på sina skolor istället för på bomber som släpps över Irak, Afghanistan, Pakistan eller Gaza.

Medlem
Skrivet av Kenchu:

Jag tycker det låter intressant iaf, rymdintresserad som jag är.

Samma här, tror att det kan bli skoj


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bara dom inte får det att kännas som ett rent forsknings spel så kan det bli bra.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

blir säkert bra.

Medlem

Haha, Unreal Engine 3. Intressant.

Medlem

Rymdspel i Unreal Engine 3.. Ja Tack!

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

Bara dom inte får det att kännas som ett rent forsknings spel så kan det bli bra.

Jag håller inte med, jag hoppas att dem gör spelet till en mer informativ upplevelse. Det finns redan tillräckligt med mmo's som har kvalitet och som är varierande i form av grafik, pvp, pve innehåll osv.

Jag hoppas att dem ger oss människor som är ute efter information, fakta, undervisning och rent ut sagt en schyst orientering, ett spel eller snarare en "simulator" som tillfredsställer just dem aspekterna.

Men jag förväntar mig inget mindre.

Medlem

Houston, we have a problem...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Right on Keza


signatur

I have spoken..

Medlem

Intressant koncept, ska bli riktigt kul att se vad de kan göra med det. De har ju helt klart mer know-how och info om miljöerna än vad gemene man har i alla fall


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Hardboiled15:

Bara dom inte får det att kännas som ett rent forsknings spel så kan det bli bra.

Jag håller inte med, jag hoppas att dem gör spelet till en mer informativ upplevelse. Det finns redan tillräckligt med mmo's som har kvalitet och som är varierande i form av grafik, pvp, pve innehåll osv.

Jag hoppas att dem ger oss människor som är ute efter information, fakta, undervisning och rent ut sagt en schyst orientering, ett spel eller snarare en "simulator" som tillfredsställer just dem aspekterna.

Men jag förväntar mig inget mindre.

Det jag menar är att det ska finnas saker i spelet som gör det mer intressant. Typ ett fordon att köra runt med på planeterna eller olika problem man måste lösa med hjälp av kunskap om rymden/planeter.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Bilden vid artikeln ser mer ut som Runescape-motorn än UT3-motorn.

Rymdrelaterat: I got a baaaad feeeeling about this....!

Medlem

Så, de enda resmålen är månen och typ, öh, månen igen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Intressant, men är väl tveksam till om det kommer bli bra som spel sett.

Medlem

Jag hoppas, som vissa andra, att det blir ett spel för de som vill lära sig om rymden. Är själv också mycket intresserad av rymden.

Medlem

Skulle inte vara så intresserad av en månadsavgift, rätt så billigt i så fall. Och ska jag spela det vill jag ha en informativ upplevelse. Görs det bra så kanske jag kan tänka mig punga ut för ett par månader.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Skulle va kul om det var överdrivet verklighetstroget, som att det tar flera dar att ta sig till månen och flera år eller vad det nu kan vara att ta sig till mars.

12
Skriv svar