Medlem
D-Link DWL-G510

Hejsan!

Jag har köpt ett trådlöst kort nu, nämligen ett D-Link DWL-G510-kort.

Problemet dyker upp såfort efter jag har installerat drivrutinerna för kortet (som man fick med på skiva) i XP (kör XP SP2).

Jag ser mitt nätverk, men när jag försöker ansluta till det står det att den kontaktar min router, och sen försöker begära efter ett IP-nummer.

Efter en lång stund får jag bara "Begränsad eller ingen anslutning" som status. Internet funkar inte, och jag ser inga datorer bland mitt nätverk... dvs. det misslyckades.

Nu har jag läst på Pristjakt och dess omdömen att det tydligen skall funka bättre att installera mha. XP drivrutiner istället för dom drivrutiner som följer med på skivan.

Jag har testat att stoppa in min XP-skiva, samt ta "Lägg till maskinvara"... men då hittar den inga drivrutiner (?_?)

Hjälp... vad ska jag göra? Om jag inte hittar någon lösning snart så lämnar jag in skitet och byter ut det mot något annat. :'(

Jag har dessutom haft min brandvägg i XP helt avslagen när jag försökt mig på detta.

PS. Min MacBook resp. PSP/DS har inga problem att ansluta till det trådlösa nätverket, så man tycker ju att det borde funka. Mitt trådlösa nätverk är dessutom WEP-skyddat men det kan väl knappast vara det som hindrar min PC från att få ett IP-nummer?

1
Skriv svar