Empire: Total War-demo ute nu

Robot
Medlem
Empire: Total War-demo ute nu

Att byta zon funkade utmärkt. Tack så mycket blub.
Bytte till US East Coast och tankar i 1.2mb/s till skillnad från de förra 40kb/s.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Helt enkelt var det inte. -_-

Först tog nedladdningen 3 timmar (laddade ner det innan jag såg den här nyheten), och sedan ville den patcha i 30 minuter. Sen när jag trodde att allt var frid och fröjd, och jag äntligen skulle få köra så hänger sig datorn så fort jag får upp den första informationsrutan i spelet och jag kan inte göra annat än att hard-reseta. Nu får jag googla felet och se om någon har hittat en lösning.

edit: det verkar fungera nu helt plötsligt.

Medlem

Riktigt kul, men får skaffa en ny dator till spelet *doh*
min laptop fick det dock att flyta på bra med riktigt låga
inställningar, såg för jävligt ut (back to 1999 eller så)
men kul är det, fast det är ju alla Total War spelen
iaf orginalutgåvorna.

Btw vad är special units edition?

Medlem

tackar blub! nu går de lite snabbare att ladda ner i alla fall:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv
Skrivet av Bobbey:

Btw vad är special units edition?

Borde vara samma som nedan antar jag?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93542
Special Forces Edition:
The following elite units are included as part of the Empire: Total War - Special Forces Edition. This premium packaged edition for aficionados of the Total War series comes complete with an illustrated campaign map and unique Steam unlock code. Once the game is installed and verified by Steam, players can enter their code and unlock these elite units which will then appear in the single-player game:
• HMS Victory
• Rogers' Rangers
• Ottoman Organ Gun
• Ghoorkas
• Corso Terrestre Guerillas
• Bulkeley's Regiment.

Medlem

Rogers' Rangers, Ghoorkas och Ottoman Organ Gun?! Nej det var nice. Nu vart man ju ganska sugen

Medlem
Skrivet av saru:

Att byta zon funkade utmärkt. Tack så mycket blub.
Bytte till US East Coast och tankar i 1.2mb/s till skillnad från de förra 40kb/s.

omg ja! testa gör som du....sjukt mycket snabbare

thx dude


signatur

La la la lag!

Inaktiv

Demot var helt okej, ett landbaserat uppdrag och ett till sjös.

Allt flöt på riktigt bra och såg trevligt ut
Har allt inställt på High och unite size på högsta, upplösning 1280x1024 och 8x AA

"Testsystem"
Amdathlon646000+ 3.01
3.25 gb ram
WinXp32
Gtx8800
bla bla bla

för att sammanfatta, KÖP DET!

Medlem

Demot va jävligt kul förrutom några smärre missar i AI och skuggorna
Blir ett garanterat köp för mej det här!


signatur

0lo0l

Medlem

Fyfan vad jag inte gillar steam just nu. Samma för mig så tog det 3 timmar att ladda ned skiten och nu håller den på patchar vilket är klart om 40 min! WTF!?
Fyfan steam Fyfan!

Medlem

Själv ville jag spela lite Left 4 Dead medan jag väntade. Då startade nedladdningen om från början. Tack Steam för två bortkastade timmar nedladdning.

Medlem

Demot var mycket roligt, synd att man inte kan få spela som amerikanarna eller fransmännen dock.

Jag föredrog det landbaserade slaget, det var riktigt mysigt.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

LRI
Medlem

Demot var okej, tyckte det var lite segt ute till sjös,

Medlem

Hur byter man nedladdnings zone på steam?

Medlem
Skrivet av alecla904:

Hur byter man nedladdnings zone på steam?

Ta inställningar sen välj fliken hämtningar och där kan du välja download region.

Medlem

Så dumt att ge Steam exklusiv rätt till demot. Lyckas tack vare zone-bytet komma upp en väldigt instabil fart på runt 1 mb/s. Steam har dock en mumsig ovana att helt utan uppenbar anledning antingen avsluta nerladdningen eller bara starta om den.
Skiten fick nyss för sig att börja om från 0 efter 64% nedladdat. Härligt.

Medlem

Roligt demo. Fast defend-funktionen verkar ju inte fungera. Dvs. att ens enhet ska stanna i position istället för att jaga fienden om denne springer iväg. Använde det hela tiden i tidigare TW-spel.

Sen dog min general av att han bokstavligt tala GICK in i spetsiga pålar. Du kunde ha GÅTT RUNT ditt as. *suck*

Men det blir ett köp ändå.

Medlem

ohmygodohmygodohmygod, fan va jag har längtat!!
fy fan va najs. när spelet kommer ut så e det bara att kötta med Sverige.
riktigt klurigt med sjöstriderna, men kul (synd bara att jag suger på dom(

nedladdningszon USA, east coast funkade bäst för mig

Medlem
Inaktiv

var någnstans på steam hittar man nedladdningszonerna?

Medlem

Snacka om att steam gillar att jävlas, börjar om med nerladdningen och slutar osv , palla

Inaktiv

haha ja vilken kaos har haft igång min i flera timmar o testat olika "mirrors" men det vill sig inte alls

Medlem
Skrivet av zauii89:

Snacka om att steam gillar att jävlas, börjar om med nerladdningen och slutar osv , palla

Samma här :\

Medlem

Värdelöst demo, första gången startade det om datorn när jag laddade ett uppdrag och andra gången krashade under ett uppdrag.

Inaktiv
Skrivet av lasershock:

Värdelöst demo, första gången startade det om datorn när jag laddade ett uppdrag och andra gången krashade under ett uppdrag.

Kanske din dator som är värdelös?

Inaktiv

Riktigt najs! Har dock bara hunnit spela igenom de båda tutorialerna. Men det var sjukt kul att navigera runt med mitt skepp! Älskar det!

Medlem

Någon som hittat en bra/snabb zone att byta till? Skulle vara till stor hjälp.

Inaktiv

Kul att man hamnade som tipsare

Jag krossade amerikanerna som britter på land.
Jag krossade Frankrike som britter i sjöslag-
Blir lätt ett köp.

Medlem

Blir er nedladdning någonsin klar? Min har tankat spelet men sen ska den uppdatera. Där den kör klart och sen står det "Download starting...", och så börjar den uppdatera igen!

Håller ju på i evigheter! :evil:

Skrivet av jocke123:

Någon som hittat en bra/snabb zone att byta till? Skulle vara till stor hjälp.

För tillfället sover Ryssland, där maxades min speed i alla fall.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Skriv svar