Inaktiv
Dator för 8000:-

Jag har tänkt mig att köpa ny dator i slutet på månaden men smärtgränsen ligger redan vid 8000 kr. Spel jag vill kunna spela är Medieval 2, Age of conan och så klart värstingen Crysis om det är möjligt. Jag vill då ha en färdigbyggd med Vista på köpet eftersom jag inte är vidare teknisk. Jag har kollat runt en hel del på prisjakt mm men det känns som jag vill ha lite råd från kunniga innan jag gör ett misstag.

Inaktiv

Färdigbyggda brukar innehålla någon eller några komponenter som
man absolut inte vill ha/kan få bättre till samma pris om man bygger själv.

Bygger du själv kan du få ihop en riktigt bra burk för 8000.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Annars kan du använda Datorbutikens "Bygg din egen dator!"-funktion. Då har du koll på vad som är i dator, och för 900 spänn sätter de ihop datorn åt dig.

Medlem

Håller med Smexy där. Gå till datorbutiken och "bygg din egen dator" Se bara till att få tag på ett Nvidia 8800GT grafikkort. Är rätt avgörnade för att kunna spela Crysis.

Och en AMD x2 6400+ proccessor För 1400:- kanske är bra pris för prestanda eller det tycker jag i.a.f8)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Komplett har riktigt bra paket för runt 8000-9000 lax.
Fick min q6600 nya 8800gts med mera där dock var det bygg-själv dator så ett stort plus om du vet någon polare eller nått som kan sätta ihop den åt dig.

Inaktiv

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Skulle jag köpt en speldator nu skulle jag gått på en E8400. 8800GT är ett mycket bra val, men vill du ha bättre kylning och ett snabbare kort kan du ju lägga till lite extra och få ett 8800GTS.

Medlem

Tycker samma som Smexy, mycket mer instresant med en E8400 än en AMD 6400+


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av quadpod:

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där

Eller inte.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Tack för all respons.
Varken jag eller nån jag känner är tillräckligt teknisk för o sätta ihop en dator annars hade det ju självklart varit att föredra. Hitta den här på www.mrpc.se (tack för tipset). Den verkar ju väldigt bra och kostar ungefär 8000 med windows vista. Vad tycker ni?

Moderkort: Biostar NF520-A2 SE (4xDDR2/ PCIe/ 4xSATA2/ LAN/ 5.1 HD audio)
Processor: AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0GHz 2MB Socket AM2, BOX
Minne: A-Data 4GB DDR2 PC6400 Kit (2GBx2)
Grafik: Jetway Nvidia Geforce 8800GT 512MB DDR3, TV-out, DVI, PCIe (600/1800Mhz)
Hårddisk: Samsung 500GB 16MB cache SATA2
CD/DVD: Samsung/NEC DVD-RW 20x Black
Ljudkort: Realtek ALC883 6-Channel Azalia Audio CODEC
Nätverkskort: Integrerat, 10/100Mbit
USB: 10st USB 2.0 (4 bak, 2 fram, 4 optional)
Övrig mjukvara: Nero Express 7.2

Medlem

Ser bra ut, hade dock satsat på en intel e6750 då den presterar bättre än amd 6000+ och 6400+


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där

Eller inte.

Varför inte ?


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av quadpod:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där

Eller inte.

Varför inte ?

Dåliga delar för höga priser. Visst, man får som i ett av dom paketen en E6750, 8800GT och 4GB ram. Men sen det intressanta är ju att de mesta grejerna är rena rama skräpet. Typ, minnen a-data? Aldrig hört förut, eller moderkortet går på 400kr. Etc. Nae, då är det bättre att man får hjälp av någon med den väldigt bra konfiguratorn på datorbutiken.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Ser bra ut, hade dock satsat på en intel e6750 då den presterar bättre än amd 6000+ och 6400+

Spelar inte någon större roll om man inte är så tekniskt inbiten , en 6000+ / 6400+ kommer räcka till att köra höga inställingar i spel ett tag framöver kan ja lova

Medlem

Kan jag också lova, men c2d är fortfarande bättre. Betydligt bättre i vissa fall...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där

Eller inte.

Varför inte ?

Dåliga delar för höga priser. Visst, man får som i ett av dom paketen en E6750, 8800GT och 4GB ram. Men sen det intressanta är ju att de mesta grejerna är rena rama skräpet. Typ, minnen a-data? Aldrig hört förut, eller moderkortet går på 400kr. Etc. Nae, då är det bättre att man får hjälp av någon med den väldigt bra konfiguratorn på datorbutiken.

Joo, okej kanske kan hålla med dig till viss del men om man är insatt och vet vad man letar efter kan man göra fynd ibland.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där

Eller inte.

Varför inte ?

Dåliga delar för höga priser. Visst, man får som i ett av dom paketen en E6750, 8800GT och 4GB ram. Men sen det intressanta är ju att de mesta grejerna är rena rama skräpet. Typ, minnen a-data? Aldrig hört förut, eller moderkortet går på 400kr. Etc. Nae, då är det bättre att man får hjälp av någon med den väldigt bra konfiguratorn på datorbutiken.

Har kollat upp dom olika delarna, A-data är en av dom största försälarna av minnen i USA bland annat och ska ha väldigt bra minnen till lågt pris, Moderkortet är väl lite mera tveksamt, hittade en hög med recensioner på newegg.com och även om dom flesta var positiva så var det ändå rätt många negativa.
Det som är mer oroande är det jag hittade om mr.pc: http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=329
hittade på sweclockers, det som är intressantast är kommentarerna under.

Inaktiv
Skrivet av 999demons:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av quadpod:

kolla www.mrpc.se, finns flera fina burkar där

Eller inte.

Varför inte ?

Dåliga delar för höga priser. Visst, man får som i ett av dom paketen en E6750, 8800GT och 4GB ram. Men sen det intressanta är ju att de mesta grejerna är rena rama skräpet. Typ, minnen a-data? Aldrig hört förut, eller moderkortet går på 400kr. Etc. Nae, då är det bättre att man får hjälp av någon med den väldigt bra konfiguratorn på datorbutiken.

Har kollat upp dom olika delarna, A-data är en av dom största försälarna av minnen i USA bland annat och ska ha väldigt bra minnen till lågt pris, Moderkortet är väl lite mera tveksamt, hittade en hög med recensioner på newegg.com och även om dom flesta var positiva så var det ändå rätt många negativa.
Det som är mer oroande är det jag hittade om mr.pc: http://www.fairshopping.se/viewopinion.asp?opinionid=329
hittade på sweclockers, det som är intressantast är kommentarerna under.

Ojdå. Man kanske ska va lite försiktig då, men man vet ju inet hur mycket av det som är sant. Tack för du kollade upp det !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Kom fram till att jag skulle behöva kompromissa för mycket med en 8000 kronorsdator. Får leva på knäckebröd o skorpsmulor en månad till istället. Slår nog till på komplett.se gamerdator för 9000 med en lite bättre processor.

Tack för alla råd.

1
Skriv svar