Spelrealism

Skägg.
10 Chambers
Spelrealism

"Realism" har blivit ett modeord bland vältaliga forumiter världen över, gärna böjt i meningen "det är ju inte...". Varför är det så många som vill att spel ska vara karbonkopior av verkligheten och har de verkligen tänkt igenom den önskan? Jag gillar förstörelse, gravitationsanpassade kulbanor och bössor med riktiga namn men #Moder Warfare 2 och #Battlefield: Bad Company är perfekta blandningar av realism och underhållning. Pang, du är död, du får aldrig mer spela. Något. Jag tycker sekunder mellan respawnsen är långa nog ändå men att behöva säga upp gamerlivet bara för att jag trodde att jag nog skulle hinna pricka krypskytten innan hans nästa skott. Det gör jag aldrig och att få ett permanent slut på grund av min våghalsighet vore ju så trist.

Verklighetens krig är inte roligt så varför skulle en underhållningsprodukt vara verklig?

#blogg


signatur
Medlem
Spelrealism

Saken är nog den att folk tittar på grafiken när dom beskriver att spel, och desto realistiskt ett spel ser ut desto mer realistiskt det är.
Som nån påstod, att bf2 var realistiskt. folk säger såna roliga saker ibland.

Men sen har detta ökat, dess rätta betydelse har kommit fram men det är fortfarande krav, dock vet inte folk varför utan bara att det är det dom vill ha, omedvetna om vad det handlar om. både fascinerad och förskräckt över detta beteende men det är världen vi lever i, där folk istället för att lyssna, se och lära så vet man allt och bättre än alla andra, samt att såklart är det viktigt att ha en åsikt, men vad det är spelar inte så stor roll så länge den syns och märks. att vara negativ är den snabbast vägen till e-framgång, då är realism nåt bra, för du kan aldrig hitta ett riktigt realistiskt spel, det finns alltid nåt som är bort plockat och då värt att nitpicka.

men vem vet. jag kan ha fel.

Medlem

Realism för mig (i krigsbaserade spel) är att dynamiken är realistisk. Föremål, fysik och organisation efterliknar verkligheten på ett någorlunda logiskt sätt och att verkliga idéer och teorier (taktiker, strategier etc) kan tillämpas i spelet.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

"respawnsen" - är årets bästa ord utan tvekan


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kolla på spel som Red Orchestra , den mest realistiska FPS-shootern i ww2 miljö, eller spel som IL2 Sturmovik som innehar titeln som mest realistiska ww2 flyg spel. Realism kan vara kul det handlar bara om en sak och det är åsikt och tycke.

Njuter själv av alla möjliga spel allt från cod,moh,cs som är perfekta clanspel till mer realism som IL2, DCS, RO, ARMA m.m som enligt mig är mer mogna spel och innehar en mycket mer mogen publik än de flesta andra spel av den anledningen.

Skägg.
10 Chambers

Självklart handlar realism om tycke och smak men det som förbryllar mig är när vissa tycker att begreppet ska appliceras på allt.

Walter, återfödelse lät så kristet!


signatur
Medlem

det enda spelet som verkligen varit realistisk för mig är än så länge Hostile Intent modden till half life.
tyckte den var bäst när det gäller pga teamwork var det enda sättet att överleva på. minns dagarna då jag satt och pratade i mick via spelet och vi i laget delade upp oss i 2 - 3 grupper på 4 man i varje och frågade då och då om ngn lever lr så.
sen att det är en half life mod gör ju spelet lite sämre än t.ex red orchestra som där du tappar vapen och blir ner sölad av att få ett knäskott lr så.
visst tar dom nya spelen som ska vara "realistiska" de mesta men tycker ändå att om dom skulle införa samma känsla som i hostile intent.
men snart släpps nya spelet för hostile intent <3 så man får se hur det funkar där. men som föregående säger, realism handlar om tycke och smak.


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

jag ägde i red orchestra, folk hade så dålig koll så man mer eller mindre bara skördade frags i det spelet, körde bara under gratis perioden dom hade på steam dock. minns en bana vi tryckt in motståndare laget i deras spawn, mer eller mindre min förtjänst, såklart

men jag smög mig förbi försvarslinjen och kura in mig ett hörn när jag kunde lobba skott och en och annat granat och det tog tid innan nån ens la märket till en. något ägda. folk, speciellt i realism spel kan vara så dåliga. handlar väl främst om tunnel seendet man har i fps spel. och sen att folk inte kan med att titta sig omkring i spel för du måste vända hela gubben och inte bara huvudet.

Medlem

@Trub

Då har du ju uppenbarligen inte spelat tillräckligt & mot rätt folk. Välkommen in på en realism server i vare sig Ro, IL2 så skaru nog se att det blir en helt annan femma. Spawnraping brukar förövrigt aldrig existera i RO så vetifan hur du lyckades med det, dessutom brukar det vara protection.

De är vanligtvis tvärtom att alla Cod & Casual noobs springer runt som yra höns sen börjar dem gråta när dem dör efter att ha letat efter fienden i 5-10 minuter, quitar.

I höst kommer uppföljarna till dessa spel, ska bli enormt ballt.

Medlem

Jag har alltid hävdat att idealet inte ska vara realism, utan illusionen av realism.

Medlem

stämmer nog mats, zau, jag spawn rapar inte, jag skjöt dom i sidan när dom spran fram för att skjuta på fronten. jag smög omkring framför den osynliga fiende linjen, mina vänner var en bit bort och tog uppmärksamheten. har man spelat klan i cs bf42 och bf2 så har man ju lite mer insikt än andra casual spelare så jag är då inte förvånad.

1
Skriv svar