Byggt ny dator men får ingen bild?

Inaktiv
Byggt ny dator men får ingen bild?

Tjena!

Jag har precis byggt ihop min nya dator och allt fungerar prima, förutom att jag inte får någon bild.
Allt drar igång som det ska, men skärmen får ingen signal. Vad kan vara fel?

Moderkort: Asus P5W Dh Deluxe
Grafikkort: Asus GeForce 8600GT Silent

Kvacksalvare och allmänna pratkvarnar gör sig inte besvär att svara.

Tack på förhand

//Simon


signatur

Linuxnörd med ett stort intresse för Playstation 3.

nj
Medlem

Vad har du för övriga komponenter?

Att du inte får någon bildsignal kan vara bero på flera olika anledningar, moderkortet/bios har inte stöd för din processor, minnesstrul, att någon komponent inte sitter ordentligt inkopplad, dåligt nätagg eller med riktig otur skadat någon komponent med statisk elektricitet.

Saker som är bra att testa göra är iaf:
Nollställa bios.
Testa med en enda minnessticka, i olika minnesportar.
Koppla ur all onödig hårdvara (enbart processor, minne, grafikkort och ström inkopplat, starta sedan upp) och se vad som händer, fungerar det så montera därefter en komponent i taget och testa.
Att plocka isär allt och montera ihop det igen och gärna testa processor, minne, grafikkort och minne monterat utanför chassit liggandes på moderkortslådan och se om det fungerar då, kan vara någon kortslutning som uppstår i chassit.

Inaktiv

Problemet löst!

//Simon


signatur

Linuxnörd med ett stort intresse för Playstation 3.

Medlem
Skrivet av Fuze:

Problemet löst!

//Simon

Hur löste du det då?

Medlem

Jag har faktist exakt samma problem med mitt nya system. Köte nytt moderkort, processor och minne. Har kopplat allt rätt och när jag startar drar allt i gång som det brukar, hårddiskar, fläktar och grafikkort men jag får inte någon bild. Ingen signal till skärmen. Har dessutom ingen ström till USB portarna på baksidan. Ska testa det nj föreslog...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Hade glömt koppla in strömmen till CPUn, jag satte på så stor CPU-fläkt att jag inte såg kontakten. Missade den helt när det var dags för kabeldragningen.:)

//Simon


signatur

Linuxnörd med ett stort intresse för Playstation 3.

Medlem

Jaha, ja det kan ju vara bra att koppla in den men men


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar