Nya bilder från nya Operation Flashpoint

Robot
Medlem
Nya bilder från nya Operation Flashpoint

Snyggt är det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jo hoppas bara att spelet har minst lika bra gameplay.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag är rätt säker på att det inte komma leva upp till OFP1. Jag trycker inte ner konsoller, jag har både Xbox 360 och PS3. Men spel som ArmA och OFP passar verkligen inte på konsoll. Call of Duty och andra FPS funkar skitbra men just dessa långsamma och taktiska med riktigt stora och öppna ytor a'la OFP1. Det funkar nog inte alls på konsoll i mina ögon.

Jag är nog lite av en Bohemia Interaction fanboy men de gjorde både OFP och ArmA klockrent. Och jag är extremt skeptisk på att Codemasters kan leverera det som Boehemia levererade. Och att det släpps till PC, Xbox och PS3 säger mig att det är gjort för konsoll och "portad" till PC.

Jag väntar på ett demo så jag kan bli bevisad motsatsen om så är fallet. Ju fler bra soldat simulatorer som finns desto bättre!

Medlem
Skrivet av Nasder:

Jag väntar på ett demo så jag kan bli bevisad motsatsen om så är fallet. Ju fler bra soldat simulatorer som finns desto bättre!

Kan inte annat än instämma där.
Bilderna imponerarade inte i min mening. Miljöerna ser platta och konstgjorda ut... Lite höjdkurvor med några träd på... Jag har haft extremt låga förhoppningar på detta och det ser inte ut att stiga om de fortsätter på det här sättet.

ArmA 2 å andra sidan har ju miljöer som verkar betydligt mer naturtrogna, samt karakärerna verka ju få sig ett rejält lyft de med sedan ArmA 1.

Exempel

Jag är glad om OFP2 blir ett dugligt substitut till BF2 för att det skulle komma i närheten av realismen som Bohemia levererar i sina titlar ser jag som ytterst osannolikt. Därmed inte sagt att Bohemia levererar helt perfekta titlar, men de är i mina ögon de enda som inte kompromissar på realismen och djupet vilket ändå är det väsentliga om man ska göra ett spel som ska kategoriseras som simulator av något slag.

Medlem

Nasader:

Att säga att Flashpoint 1 och ArmA är klockrena tycker jag är helt fel. Spelkänslan är bra men det är väldigt mycket de kunde gjort bättre. Vissa grejer är horribla i spelet. Jag hoppas Codemasters behåller känslan i spelet och putsar de delarna som inte var så bra i det gamla spelet.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

De är klockrena för att inget annat har kommit i närheten. De är inte perfekta. Den enda riktiga defekten i båda spelen är den bristande AI'n som inte är skit dålig men den kunde ha varit betydligt mycket bättre gjord. Tar man community släppta addons till OFP så fixade de massor med problem som OFP drogs med. Synd nog hade de inte gjort ett piss åt AI'n i ArmA. Samma problem kvarstår. Jag gillade spelkänslan i båda, endast AI'n drog ner spelen samt bristen på polare att lira COOP med.

Jag vet inte vad Codemasters har att erbjuda. Jag tänker inte ge dem ära för OFP så jag vet inte vad de har för riktig erfarenhet av att producera soldat simulatorer. Tycker det har varit relativt tyst om OFP2. Har mest bara sett stillbilder som har varit snygga. Men har inte hört mycket om något annat gällande spelet. Och i sådana här spel så har grafiken inte en större betydelse om inte resten håller en extremt hög standard.

Jag tror inte vi kan förvänta oss en värdig uppföljare på OFP, det har ArmA tagit hand om. Kommer de att försöka att gå i samma fotspår eller leva på titeln "Operation Flashpoint" och gå en annan väg a'la Rainbox Six serien. Ta bort lite av det speciella som gjorde serien så bra och ge den en mer actionfylld standard men med färre och mindre taktiska beslut?

Medlem

Förstår inte varför dom ens släppte dessa bilder, kvalitén på grafiken är ju inte ens bättre än Battlefield 2.
De gamla bilderna som släpptes vid GC08 var mycket bättre men de var säkerligen photoshopade också samt att spelet som visades upp då hackade något enormt.

Medlem

Vi får verkligen hoppas att det inte blir konsollifierat med autoaim och "tryck B för att hoppa undan".

Medlem

Det ser riktigt bra ut!

Medlem

Riktigt Snyggt och Realistiskt!

Medlem

Hoppas återigen att spelet blir bra då


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Kul med film-grain effect på alla screens!

Jag kan komma på 2 andra bra soldatsimulatorer med film-grain på rak arm, Left 4 dead och FEAR2!!!

Medlem

riktigt snyggt, hoppas hoppas det nu med kommer bli kul


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

ser hyfsat snyggt ut, ser verkligen fram emot det.

Medlem

Skärmdumparna får mig omedelbart att tänka på http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=224

Medlem

fan va low rez textyrerna ar pa saker
Om man jamfor nya arma 2 bilder med ofp2's bilder har codemasters verkligen slackat efter
enda codemasters har gjort lite snyggare ar en vapen textur i 1st person view

Medlem

Påminner mig lite om Projext Reality modden till BF2. undrar hur gameplayet är. Äre som Project Reality så kommer det att äga.

Medlem

tror faktiskt inte ofp 2 kmr likna proj. reality pa nat satt
men o andra sidan tror ja inte arma 2 har alla fetures som proj.reality har heller men kmr anda vara steget narmare
fast ja e enda lite nyfiken pa att folja utvecklingen av ofp 2.

1
Skriv svar