Robot
Eternal Sonata

För lite mer än ett år sen kom Eternal Sonata ut till Xbox 360. Ett väldigt gullevackert spel med mycket djup, vacker grafik och inte minst stämningsfull musik. Nu har samma spel äntligen släppts även till Playstation 3. Med ett par tillägg.


Medlem
Eternal Sonata PS3-testat

FIRST!!, nä, men seriöst.
Eternal Sonata ser ju jätte vackert ut! Får se om jag skaffar det någon gång när det blir billigare.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Vet inte om jag skulle våga kalla namnen för särskilt fantasirika då de endast tagit musikrelaterade termer och smackat in som namnen.

Gillar detta skarpt! Tycker själv inte att striderna har känts så tradiga eller enformiga hittills eftersom förutsättningarna ändras hela tiden i och med att ens party level går upp.
Dock ogillar jag att man kan sälja foton på bossarna så dyrt. Efter att spelet igenom det första kapitlet är man så gott som ekonomiskt oberoende. Så jag beslöt mig för att köra om det och skippa fotogrejen.

Medlem

Riktigt bra spel.
Lyckades dock aldrig förstå vad man skulle göra när man matchade score pieces, är väl tondöv eller nått för nästan allting lät väl bra tillsammans med allt annat
Tröttnade själv aldrig på striderna, kan bero på att detta är det första jrpget jag spelat som inte använde sig av random encounters, var bara överlycklig att man fick springa runt, utforska och leta skattkistor utan att bli bestraffad för det.

Som rasion sa, pengar är aldrig ett problem, du har alltid råd att köpa upp halva staden och ändå så ha så mycket pengar att du inte vet vad du ska göra av dem.
Vet inte om jag tycker det var bra eller dåligt, det är ju bra för att man slipper grinda men på samma gång känns det lite för simpelt.

Ganska kort, strax under 20 timmar tog det för mig men jag har hört allt mellan 14 och 35.

Dialogen växlar mellan ganska underhållande och djupa existentiella diskussioner, de senare kan komma helt oprovocerade och kännas så random att man nästan inte kan låta bli att skratta lite.

slutet är utan att spoila för mycket, väldigt konstigt, kändes som en afterschool special typ.

Medlem

Det verkar ju riktigt nice. Jag som älskar rpg spel också =D


signatur

Rawr

Medlem

Det enda som är dåligt med spelet är att det är få för typer av samma monster som upprepas. Man får slåss mot samma monster kanske 50 gånger. Rätt snabbt lär man sig det ultimata sättet att besgra dem och då blir det enformigt.

Stridssystemet är annars genialt - särskilt i coop!

Medlem

Ännu ett spel till PS3 som ser väldigt, väldigt intressant ut.
Skulle så gärna vilja ha en PS3:a.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

Synd att de tar nästan 600 kronor för detta till PS3 när det kostar 129 till xbox

Inaktiv

Lär inte va någon större skillnad på Xbox versionen och PS3 versionen. Exakt samma spel liksom förutom att grafiken kanske ser bättre ut på en PS3.

Medlem

Har spelat det till 360. Tycker striderna var alldeles för lätt så tröttnade efter tag. Gick inte att ställa in svårighetsgrad heller så.

Medlem

Det ska vara 2 spelbara karaktärer till i Ps3 versionen, så vitt jag vet.
Riktigt bra spel, spelade det till 360, lite väl lätt på normal svårighetsgrad dock, men höj till svårare så... shit...

Medlem

Försdtår inte riktigt hur japansk dialog skall vara bättre än den engelska, även om den är "knackig"? Är det inte bättre att åtminstone förstå vad storyn handlar om, än att sitta där som ett fån? Eller var detta ett tips för de som lirat så mye japanska lir att de numera är kunniga inom det japanska språket?

Medlem
Skrivet av vonsnabel:

Försdtår inte riktigt hur japansk dialog skall vara bättre än den engelska, även om den är "knackig"? Är det inte bättre att åtminstone förstå vad storyn handlar om, än att sitta där som ett fån? Eller var detta ett tips för de som lirat så mye japanska lir att de numera är kunniga inom det japanska språket?

Finns givetvis undertexter för oss som inte kan japanska.

Medlem

Spelade demot till 360, älskade det. Köpte spelet, hatade det.

Synd egentligen, kunde varit toppen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Eternal Sonata är ett av mina favoritspel till 360 så det är antagligen en trevlig upplevelse till PS3 med. Och de som tycker att det är lätt kan ju alltid spela Encore sen.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ännu ett spel till PS3 som ser väldigt, väldigt intressant ut.
Skulle så gärna vilja ha en PS3:a.

Eftersom du tydligen har Xbox 360 enligt din profil så kan du köpa det på 360 för typ 200 kr.

Medlem
Skrivet av Killbom:

Synd att de tar nästan 600 kronor för detta till PS3 när det kostar 129 till xbox

Jo det har ju funnits ute ett tag på 360 så priset har ju dalat en hel del,
har man både 360 och ps3 så köper man ju 360n's version, eftersom den är typ 400-500 kr billigare, men har man bara ps3 så är Eternal Sonata värt att köpa för fullpris.

Medlem

Om dem fixar trophies till det så köper jag det...
Annars så passar jag det.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Om dem fixar trophies till det så köper jag det...
Annars så passar jag det.

Krävde inte sony att det skulle finnas trophies till alla senare titlar som släpps nu ?

Medlem
Skrivet av Ikkay:
Skrivet av BlackZam:

Om dem fixar trophies till det så köper jag det...
Annars så passar jag det.

Krävde inte sony att det skulle finnas trophies till alla senare titlar som släpps nu ?

Som jag fattat det så gäller detta alla titlar som annonserats efter 1januari 2009, om ett spel gjorts innan dess får det fortfarande släppas utan trophies.

Nej, usch och fy! Förstår inte vad ni ser i denna extremt söta men ack så fattiga rollspelstitel! Testade Xbox-versionen för några månader sedan och orkade mig igenom nästan halva innan jag slutligen lade spelet på hyllan. Personligen anser jag att de helt horribla dialogerna, rösterna samt den totala avsaknaden av speldjup förstörde alltihop för mig. Dessutom är spelet helt trasigt när man tjänar pengar som gräs.

Gillade designen skarpt -- visuellt är det riktigt mysigt! Men när man inser att allt man gör, spelet igenom, är att följa ett upptrampat spår längs vackra miljöer samt matas med vansinnigt dumma och barnsliga dialoger och en underutvecklad handling så är tyvärr inte mysigheten tillräckligt för att vinna över mig. Eget utforskande är ju i princip obefintligt, dessutom.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Om dem fixar trophies till det så köper jag det...
Annars så passar jag det.

Det är typ som jag känner också. Jag spelade igenom 360 versionen några gånger och hade riktigt trevligt. Har dom trophies så skulle jag gärna ta en tur till. Men som sagt - har dom inga så passar jag också. Jag kan ju trots allt spela 360 versionen om jag får lust.


signatur
1
Skriv svar