Dags för ny skärm till datorn.

Medlem
Dags för ny skärm till datorn.

Som rubriken tydligt klargör är det dags för en ny bildskärm till datorn eftersom den nuvarande är skrämmande dåligt och det går knappt att läsa text på den.

Men eftersom det finns en djungel av skärmar och en hel drös med siffror att hålla reda på skulle det vara bra om man kunde få lite tips från er.

Jag använder datorn främst till internet och att kolla på filmer (tyvärr väldigt sällan till spel då min datorn inte klarar av dom nya spelen), så en skärm som ger en bra bild när man kollar på film eller annat video relaterat är det jag eftersöker mest.

Skärmen ska helst vara mellan 20-24" tft widescreen. Och inte kosta mer än 4000.

Har sneglat lite på dessa:
LG L226WTQ-SF
Acer P243W 24"
Samsung SyncMaster 226BW

Allmäna tips på köp av skärm, och kanske lite feedback på skärmarna ovan om någon här äger en (eller känner någon som har en) är varmt välkomna.

Tack på förhand //Rissan


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Har en Acer som liknar den där, fast två tum mindre. Utmärkt skärm.

P223w heter den.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

W2207H .


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Jag har en Samsung SyncMaster 206BW. Det är en 20" wide. Den är ok, men en 22" skulle vara helt perfekt. 24" skulle nog kännas lite för stort för mig.

Medlem

Köpte en 22" Syncmaster i måndags, riktigt bra skärm. "Blöder" lite vit i kanterna om man kollar på film men inget jag stör mig så mycket på.

Och ja 24" skulle nog bli lite stort, 22" är lagom.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Själv skulle jag köpa en Samsung SyncMaster 226BW Black. Har en kompis som har den och det är en bra skärm, men ibland är den lite ljusare runt kanterna (när den visar helsvart bild ser man det men om man spelar, använder windows eller liknande så märker man inte av det).


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

1
Skriv svar