Ny burk till jobbet

Medlem
Ny burk till jobbet

På jobbet behövs en ny burk, ekonomin är inte den bästa så runt 3500 +-500, har kikat på denna men tänkte plocka bort OSet och eventuellt lägga till 1 gb minne: http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10161 .

Skulle gärna vilja ha fler tips, gärna från olika butiker. Egentligen är det enda som önskas chassi, nätagg, moderkort, cpu, minne, grafikkort, en "mindre" hårddisk (runt 100 gb) och dvd-brännare.

Och datorn kommer inte spelas på, men den kommer nog användas en del till photoshop, illustrator och liknande program.

Tack på förhand

Medlem

Den där datorn hade inte ens ett grafikkort.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

En begagnad P4 kanske? Verkar vettigt i sammanhanget.
Det enda som önskas är ..... där skriver du en hel dator iofs
En begagnad P4 tycker jag nog ändå. Då blir det billigare också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Boomer:jo, fast integrerat, vet dock inte hur kasst det är.

unix: Tror inte att begagnat är så lockande, men får kolla med dom.
Vet att jag skrev en hel dator, blev lättare att skriva så än att skriva allt som inte behövs :P.

nj
Medlem

Nackdelen med att köpa begagnat är bristen på garanti och att man aldrig direkt vet vad den egentligen råkat ut för. Risken för döende hårddisk känns "lite" större om man köper begagnat än att ta alla delar nytt.

Integrerade grafikkort är väl inget vidare för spel, för desktopanvändande så räcker det nog mer än väl. Främsta nackdelen då är väl mer att man bara kan ha en skärm inkopplad.

Det kan ju även vara värt att kika lite på vad det ingår för garanti. Om det ska vara en arbetsdator så kan det ju tex vara lite jobbigt att behöva skicka iväg den i några veckor ifall något går sönder. Nu är det väl främst märkesdatorer det gäller, men det finns ju de som erbjuder på platsen service i sin garanti. Dell och diverse andra märken har ju sådant.

Inaktiv

Om jag utvecklar min P4-tanke lite så tänker jag att delar kostar ingenting nästan till exempel ett hyfsat grafikkort eller en CPU 2,4GHz+. Det är snabbt, enkelt och billigt med bra delar till den. Har själv ett par kompletta P4 och en hel hög med prylar till dem.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar