EA: Recessionen är en välsignelse

Robot
Medlem
EA: Recessionen är en välsignelse

vilka hycklare... Att misslyckas behålla alla anställda = misslyckande?
Sen ger han tips till andra? Bojkotta EA...

Medlem

tror alla som läser denna artikeln får ett WTF? huvud.
Alla är ju fullt medvetna om att EA bryr sig inte direkt om bra spel, bara dom säljer.
alla ut tjatade serier dom ställer till med.
Känns inte precis som ett EA-Quote.

Medlem

Kanske ligger ngt i det han säger, men j-ligt udda att komma från ngn som jobbar på EA...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Väldigt skumt påstående.

ptr
Medlem

börjar bli trött på detta jävla "EA är mjölkarnas mjölkare, men jag är cool och bojkottar dem hehehehhehehe" tänkandet. Varenda jävla företag som ser chansen i att tjäna mycket på något skulle ta den chansen. De skulle pumpa tillägg och uppföljare eftersom folk köper det. De får sedan mer pengar och kan lägga på annat (Dead Space och Mirrors edge, 2st jävligt bra spel). De fortsätter att utveckla sina redan etablerade spelserier (FIFA, NHL m.m.). Vill man inte ha deras "mjölkningsprodukter" så behöver man inte köpa dem, eller hur?

Var ju fantastiskt att folk kunde få ut att ett Dead Space till Wii var en mjölkning...

Medlem

Hmmm... Vad är kvalitet? NFS enligt EA, eller? Vilka spel och företag är det som kommer överleva?

Medlem

Jo jo... Ju fler som går i putten desto mindre konkurrens blir det.

Avstängd

Hmm, kvalitetstitlar var det ja.

Medlem

Stora recessioner är helt fantastiska. Förrförra stora recessionen förde med sig första världskriget, och andra stora recessionen ett andra världskrig.

Medlem

Jao du EA, säger jag HASBRO vad säger du då?

Medlem

Ståuppkomikern.

Ruskigt dålig sådan.

Inaktiv

Välsingelse? När ska alla människor sluta tro på den där Gud?

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Stora recessioner är helt fantastiska. Förrförra stora recessionen förde med sig första världskriget, och andra stora recessionen ett andra världskrig.

Åh fan. Jag trodde första världskriget till stor del berodde på alliansbildningarna som sedan kulminerade med skotten i Sarajevo. Men du verkar ju ha alla tomtar på loftet så dina briljanta teorier stämmer förmodligen fullständigt.

Medlem

Jag tror att han har rätt i att vi kommer att få se bättre spel tack vare finans krisen men WTF folk förlorar sina jobb och han kallar det en välsingnelse!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

"bestäm vad som är viktigt, investera i dessa projekt och gör dig av med resten."

Så tjäna pengar? vilket betyder run-to-the-mill & medelmåttiga shooters som inte bidrar med något nytt utan ögongodis om ens det till genre? Eller ett random spel som består av 10 st icke genomtänkta minigames med tillhörande kroppsrörelser som knappt stämmer in eller inte funkar sådär jätte bra?

Härligt, kanske är dags att lägga ner gaming medans den inte är helt utdöd. Wii var ju bara en början.

Medlem

EA har väl skärpt sig lite på sistonde ifos, men inte tillräckligt för att deras påstående ska ha någon vikt...

Medlem

"städa undan alla mindre nogräknade företag som släpper mindre kvalitativa spel" Hehe, som om de gjorde bra spel...

Medlem

EA.. kvalitet? Wut?
Lite av deras senaste projekt..
BF 2, Bra
BF 2142, Skräp
MoH: Pacific Assault, Skräp
MoH: Airborne, Skräp
NFS: Carbon, Skräp
NFS: Pro Street, Skräp
NFS: Undercover, Skräp
Black and White 2, Skräp
The Sims 2, Bra
Hellgate London, Skräp
Crysis, Bra
Dead space, Bra
Mercenaries 2, Skräp
Mirror's Edge, Skräp
Spore, Skräp
Mass Effect, Bra
Lotr: Conquest, Skräp
Red Alert 3, Skräp

Självklart har jag inte lirat alla spel i listan, men har läst och hört vad andra tycker om dom. 5 utav 18 spel som är bra, ska det vara godkänt? EA har inte skärpt till sig, EA slänger fortfarande ur sig högar med skit. Ska nått företag "städas undan" så är det fan dom själva.

Tycker dom ska stänga ner hela sin "Games" verksamhet och satsa på EA sports. Bland spelen som släpps genom dom är iaf majoriteten välgjorda och bra spel.

Medlem

Jag undrar om han hade haft samma åsikter om han själv varit någon av de hundratusentals som förlorat jobbet i finanskrisen...

Hycklare...

Dessutom har jag funnit att det ofta är just dessa små "mindre nogräknade" spelföretagen som kommer ut med de banbrytande roliga spelen.

Medlem

Gillar hur folk lever kvar i det förgångna. EA har ryckt upp sig rejält på senare tid, och med det menar jag att de inte fullständigt ätit upp och krossat de utvecklare som EA köpt.

De mördade Westwood, men har lyckats väl med att ge en viss frihet till såväl BioWare som Dice. Att EA sedan drar ut på IPs som NHL gör inte mig något, jag köper inte spelen och det blir mer pengar till de bättre spelen (Aka, Dragon Age OHHH!)

Medlem
Skrivet av GenKan:

vilka hycklare... Att misslyckas behålla alla anställda = misslyckande?
Sen ger han tips till andra? Bojkotta EA...

Så vi ska bojkotta EA så fler av deras anställda får sparken så du kan få chansen att ännu en gång gloata åt dom och säga hycklare och att dom är misslyckade?

Smidigt resonemang, eller?

EA har ryckt upp sig, det enda som fortfarande svider i mitt gaminghjärta är att Bullfrog inte finns.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Amen, herr Riccitiello. Dags att sluta spy ut en massa betaversioner i affärerna och tänka till två gånger innan ni väljer spelidé. Glad att de tänker i de här kretsarna i alla fall.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av ptr:

De fortsätter att utveckla sina redan etablerade spelserier (FIFA, NHLm.m.).

Det här fann jag lite komiskt.

Förövrigt hållde jag med.

EA och dom flesta andra utgivare/utvecklare/producenter m.m har bara en tanke i huvudet, och det är att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det är väl hela principen med ett företag eller?

ptr
Medlem

Jag tycker i alla fall att NHL 09 är grymt jävla bra, och krävs inte många nyheter för att få mig att köpa nhl 10 (namn?) i alla fall.

ja, tror inte många här skulle starta ett företag utan att vilja gå i vinst i alla fall...

Medlem

Lustigt att EA skulle kläcka nåt sånt här...

Medlem
Skrivet av anon_276063:

Välsingelse? När ska alla människor sluta tro på den där Gud?

Lol.

Typiskt ateistisk religiofobi. Välsignad aka blessed behöver inte ha en religiös betydelse. -_-

Medlem
Skrivet av Mack:

EA.. kvalitet? Wut?
Lite av deras senaste projekt..
BF 2, Bra
BF 2142, Skräp
MoH: Pacific Assault, Skräp
MoH: Airborne, Skräp
NFS: Carbon, Skräp
NFS: Pro Street, Skräp
NFS: Undercover, Skräp
Black and White 2, Skräp
The Sims 2, Bra
Hellgate London, Skräp
Crysis, Bra
Dead space, Bra
Mercenaries 2, Skräp
Mirror's Edge, Skräp
Spore, Skräp
Mass Effect, Bra
Lotr: Conquest, Skräp
Red Alert 3, Skräp

Självklart har jag inte lirat alla spel i listan, men har läst och hört vad andra tycker om dom. 5 utav 18 spel som är bra, ska det vara godkänt? EA har inte skärpt till sig, EA slänger fortfarande ur sig högar med skit. Ska nått företag "städas undan" så är det fan dom själva.

Tycker dom ska stänga ner hela sin "Games" verksamhet och satsa på EA sports. Bland spelen som släpps genom dom är iaf majoriteten välgjorda och bra spel.

Bra att du har koll då. Hur många av dom där spelen tror du EA har gjort?

Dice:
BF 2
BF 2142
Mirror's Edge, Skräp

Maxis:
The Sims 2, Bra
Spore

Det är faktiskt bara ett fåtal av spelen på din lista som är utvecklade av EA. Att du dessutom fått för dig att Sims 2 är bra och att Mirror's Edge (ett av årets bästa spel) är dåligt är nästan komiskt.

Medlem

Jag räknar knappast mass effect som gjort av ea. Spelet var typ klart när ea blev inblandade.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jefla fjant som helt uppenbart lider av storhetsvansinne. Tycker han borde akta sig för att stöta kula i växthus.


signatur

In war, truth is the first casualty

1
Skriv svar