HJÄLP! Hårddiskkrash!

Inaktiv
HJÄLP! Hårddiskkrash!

Hej min externa hårddisk har pajat Lämna in den i en dator butik men de kunde inte hjälpa eftersom det var hårdvarufel. Där fanns ALLA digitala bilder som jag har tagit under ca 10år, men annan viktig information också. Finns det nån möjlighet att få tillbaks min information, eller i varje fall delvis av den?

Tack på förhand.

Mvh Axel

nj
Medlem

Det finns företag som kan hämta information från döda hårddiskar, men det kostar rätt fina summor pengar att göra.

Medlem

Det bästa rådet är nog att du kontaktar IBAS, de kan sånt. Det är dock dyrt, men kan vara värt det.

http://www.ibas.se/

Inaktiv

Jag lider med dig. Har varit med om det en gång och sett det hända en bekant en gång. Inte så ofta det händer men verkar som man behöver en backup.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Hoppas VERKLIGEN att det finns ett sätt för dig att få tillbaka bilderna. Jag trodde själv en gång att jag råkat ut för det men det vissa sig om glapp i sladdar. Men fram tills dess så var jag helt förstörd med tanke på alla bilder som fanns på mina barn som jag trodde var förlorade.

LYCKA TILL & HOPPAS ALLT LÖSER SIG!!!!

Inaktiv

Hårddiskkrashar har hänt mig två gånger, man lär sig aldrig att göra ordentliga backups. Den senaste lyckades jag spara det viktigaste med bara någon timme kvar i felsäkert läge innan den till slut dog. Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv som den kvällen. Lycka till med din hårddisk!


signatur

/J.

1
Skriv svar