pcmark vantage trial

Medlem
pcmark vantage trial

tjabatjena.

körde pcmark vantage igårkväll o fick lite låga resultat för att kunna lira crysis på veryhigh @ 1280x1024 me ca 17-22 fps, fick nämligen 3888 poäng bara, har ett 8800gt 512mb och en amd athlon 64 dualcore 6400+ 3.2ghz @ 3.7ghz o 6 gb ddr2 pc6400 800mhz. allting får 5.9 i vista indexscore utom prollen som får 5.5.

till de skumma nu, när ja kollar result page står de att ja har en amd semperon :/ och grafikkortet har 480mb minne o de står inga klockvärden.

skulle va shysst om man kunde få korrekta resultat o inte nått skit som drar ner poängen. den dator som hade mest poäng hade 15k ända skillnaden va en intel quad core, han hade ett HD2900xt som knappast är bättre än ett 8800gt prestanda mässigt men ändå va de kortet bättre på alla fronter :/

har inte länken till resultatet just nu för ja sitter på jobbet men kan lägga in en edit när ja kommer hem.

Arghh sånt vill man inte höra när man ska lägga pengar på samma grejer:(
trodde man skulle få runt 8000-9000

i 06 då ...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

nj
Medlem

Att Futuremarks olika testprogram inte identifierar processorer korrekt är allt annat än ovanligt, min gamla Athlon XP identifierades som allt möjligt mellan en Duron och Athlon 64 tex...

Är alla drivrutiner för moderkort (chipsetdrivare, etc), grafikkort osv ordentligt installerat?

Medlem

har samma problem med min 6400+ tror det är futuremarks program som inte uppdaterats.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

men för prestandan i övrigt spelar det ingen roll väll
Bara i Tester...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar