Inaktiv
Ljud i spel

När jag nyss skulle spela Bioshock funkade ljudet först som vanligt, även i menyerna. Men när jag skulle börja spela i själva spelet funkade inte ljudet. Mina högtalare, Creative Inspire T6100, har 5.1 ljud, men det spelade ingen roll om jag körde det eller på Stereo. Har tidigare haft problem med mina högtalare. Det kanske är lätt att fixa, inte vet jag. Men jag skulle i alla fall uppskatta hjälp väldigt mycket.

Inaktiv

Händer att minnet tar slut och då försvinner ljudet. Knappast i ditt fall dock.
Problem i både lurar och högtalare. Kan vara glapp i ena fallet och inställningar i det andra. Vad vet man. Starta om efter inställningsjusteringar så du vet att grejorna kopplar.
Kan vara idé att byta PCI-port om det finns utrymme.


signatur

Bra kylning IsTheShit

nj
Medlem

Just BioShock verkar lida av rätt stora problem när det kommer till ljudet, kan fungera i menyerna men så fort spelet kommer igång så är det spårlöst borta.
Se 2K Games supportforum för flertalet trådar i ämnet.

Inaktiv

Tack så mycket nj, tittar just nu igenom en tråd på 50 sidor om just ljudproblemen i Bioshock. De som verkar få just det problemet har oftas (alltid?) Realtek HD Audio som är det inbyggda ljudet på moderkort. Dock så får jag ljud på min äldre dator, men där har jag också Realtek-ljud. Hoppas att det finns någon lösning som funkar i tråden i alla fall.

Inaktiv

jag hade samma problem som du har just nu när ja skulle köra bioshock. men om det är Vista du kör så va de för mej bara att högerclicka på genvägen och sen välja att du kör genom XP SP2 så ska du se att de funkar så ska du inte ändra så att de är 5.1 ska stå på de som de va i början hoppas att de ska fungera

1
Skriv svar