Hjälp router DGL-4300!

Inaktiv
Hjälp router DGL-4300!

Jag har fått för mig att det ska gå att använda både LAN och trådlöst samtidigt, till två olika datorer. Det funkar väl? Så fort jag försöker skapa ett trådlöst nätverk så kraschar LAN och jag kan inte heller hitta det trådlösa som jag skapade hos min laptop. Jag har trådlöst nätverkskort hos laptopen, men inte hos den stationära, kan det ha med saken att göra? Måste samtliga datorer ha trådlöst nätverkskort för att det ska fungera. Några idéer?

Medlem

De ska kunna kommunicera båda behöver inte använda sig av trådlöst. Förstår inte riktigt problemet du får försöka förklara lite bättre.

nj
Medlem

Har du kontrollerat om det finns någon nyare firmware-version till routern än den du har installerad? Kan även vara värt att testa nedgradera.

Medlem

Har haft en DGL 4300 (den gick sönder nyligen)
Ja det ska funka med trådlöst och lina samtidigt det gjorde det här. Pröva reset switchen på baksidan av routern håll den inne tills alla lampor blinkar (ca 10 sek) då går den tillbaka i grundläge sen configgar du den igen och prövar.
En sak som var riktigt dåligt med min DGL 4300 iaf är just att den har tendens att "sega" ihop lite då och då.
Då fick man köra reset ibland mer än 1 gång innan den började fungera. Den levde sitt eget liv kändes det som.
Har nu skaffat en Dir-635 som jag är väldigt nöjd med än så länge och den verkar inte ha samma tendens som DGL 4300 hade.:)


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Och får testa uppgradera eller nedgradera firmware kanske. Men det är underligt för jag hittar inte alls det trådlösa nätverket som jag har skapat i D-Links webbläsarprogram. Har även testat lägga till MAC-adressen till datorn men den hittar fortfarande inga nätverk. Skumt

1
Skriv svar