Nytt kring Starcraft 2

Robot
Inaktiv
Nytt kring Starcraft 2

Är inte själv ett Star Craft fan men man har ju ändå lite koll på Zerg. Modellerna ser ju mycket bättre ut nu, inte lika... (får man säga det, WoWiga?)


signatur

dare to be bold

Inaktiv
Medlem

Ser coolt ut, men också väldigt grötigt, så mycket detaljer att man blir snurrig.

Inaktiv

Känns som längtan drar mera efter Diablo 3 än Starcraft 2, även om man vill ha dom båda...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Det kommer inte bara vara ett toppat spel i många år utan även sälja flera o flera miljoner! Blizzard Ftw. Samma gäller D3

Medlem

kommer de släppa det i år? det ser ju väldigt färdigt ut, måste säga att jag är lite trött på blizzards perfektionism. Den börja bli lite löjlig om de sitter med ett stort sätt färdigt spel men inte ens nått beta än...

ännu konstigare är att jag faktiskt knappt bryr mig om SCII längre, än mindre Diablo...synd för jag älskade de tidigare spelen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag tycker att det är bra att Blizzard gör som de gör. Detta är bevisligen något att se fram emot. Att det tar längre tid före release är aldrig fel.

Mycket bättre texturer de där, betydligt mer Starcraft:iga.

Medlem

Tycker fortfarande inte det ser allt för bra ut... vet inte riktigt, men själv så förväntar jag mig kanske lite för mycket efter 6års utveckling utav en av världens mest prisade spelutvecklare.

Medlem

OMG! Detta kommer bli så jävla bra! Kommer spela Zerg mest! Älskar dom! Hydralisker och Ultralisker!

Är det fortfarande inriktat på 3 smådelar? Först Terran spelet och sen kommer Zerg och sist Protoss?

Måste man alltså gå till butiken 3 ggr för 1 spel?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Remus: Ja, tyvär.. men det är ju bara om du vill ha kampanjerna för alla 3 raserna.. Tycker detta är ett bra sett av blizzard för att få med en så djup och lång story för varje ras som möjligt=).
Detta är ju kanon för de som gillar sc galaxyn, trökigt att vänta dock.

Medlem

Multiplay kommer att gå att lira direkt dock. Är väl det som dom flesta är ute efter misstänker jag.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Vänta lite nu? Så om jag köper Starcraft 2 Terran edition(?) så kan jag spela på internet utan förhinder och med ALLA raserna??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Vänta lite nu? Så om jag köper Starcraft 2 Terran edition(?) så kan jag spela på internet utan förhinder och med ALLA raserna??

Haha ja, men dom kommer ju bara släppa terran först, sen dom andra som expansioner.

Men du kanske var ironisk

Medlem

Jag var inte ironisk. Så man kan spela alla raserna från början på internet. Det var bra.

Men jag tänker inte betala mer än 100kr per expansion! 300kr sammanlagt för hela spelet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kommer utan tvekan att kosta mer än 100kr/st.

Medlem

Det som gör att jag gillar blizzards strategispel är att det kommer så jäkla många custom maps som är SJUKT roliga att spela. Själva spelet i sig är jag inte direkt intresserad av, men om custom scenen blir som deras andra spel, så blir man inte besviken. Yay!

Medlem

Betastadie väldigt snart då, man kan väll dra slutsatsen att det kommer ut i år. Diablo 3 kommer la nästa då...

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag var inte ironisk. Så man kan spela alla raserna från början på internet. Det var bra.

Men jag tänker inte betala mer än 100kr per expansion! 300kr sammanlagt för hela spelet!

Är ju inte direkt så dom har gjort ett spel, sen delat det på tre och tar 500kr för varje del.

Första delen är ju som ett vanligt spel, sen dom andra två är expansioner, exakt som brood war och frozen throne typ.

Inaktiv

Nja, på sätt och vis men endå inte. Första är hela spelet, multiplayer etc men bara Terran kampanj. Sen kommer Zerg och Protos kampanjerna för sig. Så expansioner är det egentligen inte för de har inte sagt att de släpper nya units.

Medlem

Det som får mig att tveka om man ska skaffa det här spelet är att alla är så förbannat bra online så att man som nybörjare inte har en chans.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Nja, på sätt och vis men endå inte. Första är hela spelet, multiplayer etc men bara Terran kampanj. Sen kommer Zerg och Protos kampanjerna för sig. Så expansioner är det egentligen inte för de har inte sagt att de släpper nya units.

Är nästan 100% säker på att dom släpper nya units osv också

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Känns som längtan drar mera efter Diablo 3 än Starcraft 2, även om man vill ha dom båda...

Japp.

Angående nyheten: Spelet ser ju riktigt snyggt ut nu. Hoppas att betan drar igång snart.

Medlem
Skrivet av Silvarn:
Skrivet av Brandter:

Nja, på sätt och vis men endå inte. Första är hela spelet, multiplayer etc men bara Terran kampanj. Sen kommer Zerg och Protos kampanjerna för sig. Så expansioner är det egentligen inte för de har inte sagt att de släpper nya units.

Är nästan 100% säker på att dom släpper nya units osv också

Japp det stämmer. Nya units kommer att komma med expansionerna...och det ryktas om en fjärde ras men det är bara rykten.

Inaktiv

Är det inte 4 raser med som default i orginalet har blizzard slaktat en riktigt fin storry, IGEN.

Fast de hoppas väll på att ingen har koll på storyn ifrån broodwar expansionens hemliga eastereggmapp.

Medlem

Ser riktigt bra ut.

Längtar som attans till detta.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Är det inte 4 raser med som default i orginalet har blizzard slaktat en riktigt fin storry, IGEN.

Fast de hoppas väll på att ingen har koll på storyn ifrån broodwar expansionens hemliga eastereggmapp.

Fyra raser i starcraft?!

1
Skriv svar