Problem med upplösning...

Problem med upplösning...

... igen.
Ny skärm (igen) med upplösningen 1680*1050.

Problemet är att när jag ställer in för just 1680*1050 (eller 1440*900) så blir de som en scroll funktion. Jag får alltså dra musen dit jag vill kolla.
1360*768 funkar däremot som vanligt, men då får jag inte den upplösningen jag vill ha och alla mysiga sideffekter av uppskalning.

Jag har en Samsung 225MW tillsammans med ett Sapphire Radeon 9800 atlantis (eller nåt i den stilen).

Ligger problemet i skärmen eller är de grafikkortet som är för dåligt?

Tack på förhand

Medlem

Skärm med tvtuner eh?
Har du installerat drivrutiner till skärmen?
Om inte skulle jag tro att den som default dyker upp som en Tv och därmed stöder endast 720p native, men om du lägger in drivrutiner så borde du få "rätt" upplösning..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skrivet av Zymac:

Skärm med tvtuner eh?
Har du installerat drivrutiner till skärmen?
Om inte skulle jag tro att den som default dyker upp som en Tv och därmed stöder endast 720p native, men om du lägger in drivrutiner så borde du få "rätt" upplösning..

Installerat drivrutiner. :\

Medlem

Arsh då... Osis


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skärmen (och upplösningen) funkade fint på en annan (äldre) dator...

Så jag antar att det är grafikkortet.

Nån som kan tipsa om ett nytt relativt billigt AGP-kort?

Inaktiv

Finns iofs många billiga AGP-kort.
Tyvärr måste jag säga har ATI gjort mig lite besviken under resans
gång eftersom jag också har upplevt diverse konstigheter inom
grafikområdet med ATI-kort. Kan ju vara idé att chansa på ett nVidia-kort för din del. Däremot tycker jag inte man i dagsläget ska skaffa ett svindyrt AGP-kort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Skrivet av unix:

Finns iofs många billiga AGP-kort.
Tyvärr måste jag säga har ATI gjort mig lite besviken under resans
gång eftersom jag också har upplevt diverse konstigheter inom
grafikområdet med ATI-kort. Kan ju vara idé att chansa på ett nVidia-kort för din del. Däremot tycker jag inte man i dagsläget ska skaffa ett svindyrt AGP-kort.

Inte fått någon bra känsla av ATI jag heller :\

Sen känns de inte som någon idé att skaffa något svindyrt över huvudtaget, har tänkt köpa ny dator i höst eventuellt så.

Medlem

Kan tala om att en kompis till mig hade samma problem med ett Nvidiakort. men problemet uppstod bara med de tre senaste drivrutinerna från Nvidia. Så när han installera dom äldre drivrutinerna så funka det. Det konstiga var att det senare bara försvann. Så vi kom väl aldrig på vad som igentligen orsaka problemet!

Skrivet av Groggy:

Kan tala om att en kompis till mig hade samma problem med ett Nvidiakort. men problemet uppstod bara med de tre senaste drivrutinerna från Nvidia. Så när han installera dom äldre drivrutinerna så funka det. Det konstiga var att det senare bara försvann. Så vi kom väl aldrig på vad som igentligen orsaka problemet!

Okej...

Ska pröva formatera om datorn o sen leka lite med drivrutiner (som enligt mig är djävulens påfund )

Wooohoooo :yoparty

Körde med drivercleaner, installerade om och de löste sig

1
Skriv svar