Behöver förslag på prisvärda moderkort

Inaktiv
Behöver förslag på prisvärda moderkort

Jag är ute efter ett ATX moderkort för processorsockel AM2 i prisklassen 500-700 kr. Egna erfarenheter väger tyngst men även spekulationer kan vara till stor nytta.

Sen vill jag även fråga om det duger med moderkort i den prisklassen om man ska bygga en dator med en total budget på 6000 kr. Eller är det värt att lägga mer pengar på moderkortet? Jag ska inte överklocka och datorn ska mest användas till att chatta och spela spel, men inte de mest prestandakrävande spelen.:D

Inaktiv

6000 kr = Bygg absolut ett C2D-system = C2D 2,2GHz eller mer, aggregat Corsair 520W cirka, 2048 RAM, schysst ASUS, Abit, Bigabyte kort, nVidia 8800GTS så är du nästan klar.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

6000 kr räcker aldrig till ett 8800 GTS. Jag måste ju ha chassi, dvd brännare ochh HDD också. Men det blir väl antagligen ett ASUS. Ska fundera lite på att gå över till Intel. Men är det inte fortfarande så att om man ska bygga en billig dator så är AMD lönsammast?

Inaktiv

Mitt fel...du har rätt GTS-kortet drar iväg det hela. DVD och sådant kan man för all del köpa senare och de är ju rätt billiga.

Ska du ha mer hastighet för slantarna så gå på mitt förslag.

Du kan ju nöja dig med ett X1950Pro så länge och uppgradera grafikkortet senare. Då är du hemma med 6000 kr.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ja det borde räcka tkr jag. Kan en E4600 processor räcka elr är den aldeles för klen. Det blir ingen värsting som du kanske förstår men det borde räcka ett tag. Har inte så mycket pengar att spendera.

Funderar starkt på ett x1950pro, hd2600xt elr ett 8600gt. Till en sådan enkel dator borde ett xilence 420watt duga om det inte är allt för dåligt förstås. Enligt PSU räknare ska det räcka med ett nätagg runt 350w.

Inaktiv

Ingen E-CPU är för klen Helt klart det. Nah du ska dels ha agg med sladd som ska in direkt i grafikkortet. Du behöver effekt jag lovar. 520W punkt Då har du ett bra för framtiden ockå. Har bland annat ett X1950Pro och det mesta dras utan några problem alls. Se i såfall till att installera Catalyst 8.1 som är den senaste och den gjorde underverk med det kortet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Men om man inte ska ha ett x1950pro och väljer typ ett 8600GT som inte ens behöver extra ström så borde väl 420w räcka. Men vet du något om Xilence gör bra grejer?

1
Skriv svar