Se Flashpoint 2 i aktion

Medlem
Se Flashpoint 2 i aktion

Filmen tar upp två saker: Hur fantastisk grafiken och motorn är, samt hur smidigt allt ska vara. Lite orolig blir man ju. De verkar gilla skuggor, ansikten, och annat. Men spelkänslan då? Gamla OFP var ju inte snyggt men bäst ändå... kanske rentav för att man fokuserade på annat än just cutting edge-grafik.

Nej, jag tror nog mer på AA2.

Medlem

Hmmm...Ser för arkadigt ut av det lilla man såg

Medlem

Mums GIVE ME IT NOW!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Fack! I want this and ArmA2 nuu! Äntligen kommer OFP2 med en film. AA2 har ju släppt så många senaste tiden.

Ser fram emot båda spelen.

Medlem

Looking good!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ser sjukt snyggt ut ju, kan det bara behålla känslan ifrån 1:an så blir det givet köp!

Inaktiv

Givet köp om spelkänslan är densamma som hos föregångaren.


signatur

War never changes.

Medlem

ja, just nu väntar nog alla på att få uppleva spelkänslan... då många skiter i grafiken nowadays...

Medlem

Riktigt snyggt!

Medlem
Skrivet av Flatline:

Filmen tar upp två saker: Hur fantastisk grafiken och motorn är, samt hur smidigt allt ska vara. Lite orolig blir man ju. De verkar gilla skuggor, ansikten, och annat. Men spelkänslan då? Gamla OFP var ju inte snyggt men bäst ändå... kanske rentav för att man fokuserade på annat än just cutting edge-grafik.

Nej, jag tror nog mer på AA2.

AA2 står mer för Americas Army 2.
ArmA2 brukar kallas för ArmA2.

Inaktiv

gillar mission editor, ljuset, storleken. Gillar inte pop-uppen av gräset. Ser fult ut och är väldigt konstigt taktiskt då du inte ser personer som ligger ner 10 meter ifrån dig men du ser dem på 100 meter.

Medlem
Medlem

Hoppas bara att man inte måste använda DX10 för att få allt mums.

Medlem

någon som vet hur systemkraven kommer se ut?

Medlem

bla bla bla. bara gameplayet blir bra annars kan det vara.

Medlem

Snyggt, hoppas på en bra optimering så att det flyter bra!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Hmmm...Ser för arkadigt ut av det lilla man såg

Håller med. Tyvärr är inte Codemasters kända för relaistiska spel

Medlem

Ser inte ut som att de satsat på realismen när man ser gubbarna springa så hastigt och orealistiskt snabbt. Hoppas det blir bra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

En sak med OFP2 är att dom fortfarande har det där "press a button and choose command" till sina enheter.. Skulle det inte gå att ändra den funktion till röststyrd. Typ säga "Command: Attack" samtidigt som man siktar åt det hållet/target så blir det en markör där.. De visade just en popup menu med command som man ger i BF2 typ.

Det skulle underlätta iaf och man slipper sitta o leta commands med musen hela tiden.
Musen låser sig ju och man sitter där o letar i subkategorier efter rätt command.

Enklare att utföra en voice-activate: "Command: Alpha! Go stealth!"

"Command: Beta! Halt!/Stop!"

Osv.. så lipper man det där leta subcategory och bli skjuten samtidgt som man sitter där i popup menyn.

Medlem

Detta spel kan bli ett mästerverk! Jag funderar över en PS3 version eller en PC version... Orkar inte uppgradera datorn just nu. Men FPS på PS3 går bara inte. Omöjligt!

Så det blir väl testa demo först och sen avgöra om det blir till PC eller inte. Kanske får köra med låga inställningar!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

CM sa att vi skulle bli "blown away" av videon, tyvärr blev det de motsatta för mig, ser ut som en Battlefield: BC kopia. Utöver gameplayet så ser texturerna, modellerna, animationerna, gräset "som poppar upp", "skalan" och hela "atmosfären" dåliga ut.

Edit: får se om de släpper något bättre imorgon.

Medlem
Skrivet av Bush:

CM sa att vi skulle bli "blown away" av videon, tyvärr blev det de motsatta för mig, ser ut som en Battlefield: BC kopia. Utöver gameplayet så ser texturerna, modellerna, animationerna, gräset "som poppar upp", "skalan" och hela "atmosfären" dåliga ut.

Jag håller med, det var inte så jäkla mind blowing direkt.

Men får väll se hur den färdiga produkten ser ut.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Grafiken ser... si sådär ut. Snygga skuggor och sånt, men att gräset bara ritas upp till 15m bort eller så, lite polygoner på modellerna, alla "häftiga" spårljus från karbiner, etc.

Vi kan redan här sluta jämföra spelet med ArmA2. Det är ju uppenbart från den här videon att Codemasters inte är ute efter att återskapa OFP eller konkurrera med ArmA2. Det är BF2-spelarna de är ute efter. Väldigt mycket konsol/action-känsla i spelet som mer liknar CoD4 än en taktisk shooter i mina ögon, och hela spelet skriker "Våldsbantat med laxermedel för att kunna köras på en 360 i 60fps."

Såg ju ut att vara ett skapligt trevligt interface däremot, bra färgsättning/färgmättnad, en editor som från det lilla man såg ser bra ut, och AIn såg ju ut att försöka använda sig av växelvis framryckning.

Inaktiv

Ser fantastiskt ut, körde inte ettan och hoppas verkligen på något utöver det vanliga

Inaktiv

Det såg ut som en blandning av CoD 4 och Bad Company, med frostbite liknande funktioner...

vi får se!


signatur

PSN: japp :)

Medlem

Ser ut som vilket fps som helst. Dom presenterar ju helt fel saker! Det jag är intresserad av i detta fallet är ju just simulator-delen, storleken av spel-världen, spel-känslan och så klart mod-möjligheterna. Än så länge så ser ArmA2 mycket mer intressant ut.

Gör om gör rätt!

Medlem

fyf@n va jag ska spela!!

Medlem

Hoppas det blir något av det


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

ser faktist bättre ut än vad jag förväntat mig

jag älskar realismen i ofp och arma, men det har alltid fattats det där lilla extra man ser i en scriptad bana i Cod4 till exempel och det verkar verkligen som ofp2 har fått till det nu och
det lilla man såg så tyder jag att AI:n verkar rätt hyffsad jämnfört med ofp och arma, dem rör på sig, står inte bara stilla och skjuter och dem verkar kunna ta dynamiskt skydd, och allt verkar mer kaotiskt vilket man förväntar sig i en nära fire fight, vilket ofp eller arma aldrig har kunnat ge, alltid känts så stelt när man har en strid i en stad tillexempel

stelt är inte bra

grafiken är helt underbar, dem har tillverkat bra modeller till gubbarna, vilket är jävligt viktigt, tänk er tillbaks till ofp, visst det är ett gammalt spel, men efter några år släppte moddarna uppdaterade modeller och det gjorde en jävligt stor förbättring för spelkänslan

så det verkar som ofp2 har fått det bästa av dem två världarna, förhoppningsvisst en realistiskt simulator kombinerad med fps call of duty liknande strider, bara dem släpper en mission editior, för det är bara att erskänna, mission editorn i arma och ofp är helt underbar, och är nog nästan enda orsaken till att jag fortfarande spelar dem spelen

jag ser fram emot både arma 2 och ofp 2, bryr mig ej vilket som är bäst, bara något av dem står upp mot förväntingarna

123
Skriv svar