Se Flashpoint 2 i aktion

Medlem
Skrivet av Emetic:

Då ska jag gnälla lite också..........varför skjuter alla med spårljus:down:

tufft

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Emetic:

Då ska jag gnälla lite också..........varför skjuter alla med spårljus:down:

tufft

Dåligt är vad det är. Det är i regel bara kulsprutor man använder det i.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

blir ju ännu en cod4 klon.. glöm simulator.

Medlem

Tycker också det sert för arkadaktigt/förenklat ut bara för att passa konsoler...Gillade inte ArmA då det fanns 0 kännsla i spelet men har endå högre förhoppningar på ArmA 2 än på FP2.

Vi får se hur det går. Jag vill ha snygg spel där man kan vara många på stora öppna kartor samt det ska vara mycket detaljerad med bra fysik tex realistiska kulbanor, vind mm samt bra känsla i vapen/fordon. Ingen scriptad arkadskjutare! Problemet med ArmA var stelheten.

Vill ha Crysis-light som ser lite sämre ut, flyter bättre är mindre arkadaktig och mer öppet.

Medlem

Så rätt stelt ut då han vandra omkring. Som att han hade nånting riktigt obehagligt i fisan. Kanske har kodat in jägarbrand! :/

BeW
Medlem

Hmm, det ser väldigt bra ut och så men man funderar ju över hur det bli gameplay mässigt. Hoppas verkligen de får till det. Lyckas de med gameplay delen kommer detta spelet vara underbart.

Medlem

Oväntat? Inte särskilt. Har skrivit varje gång det varit en nyhet att OFP2 aldrig kommer bli någon simulator men trots det så ska folk säga motsatsen... Är det verkligen någon som fortfarande tror på att detta kommer bli något mer än en Squad FPS shooter?

Medlem

Ja, men tyvärr så måste det bli mainstream för att få in pengar. Jag tycker inte detta spelet verkar se verkligt ut, och ljudet ifrån vapnet mm. lät riktigt dåligt.

Medlem

Själv tycker jag att grafiken ser riktigt bra ut. Sen så spelar det inte så jätte stor roll om hur allt ser ut.. i detta spel så är det ju Gamplaysystemet som är huvudsaken. Och jag hoppas det är bra för annars får det va.

QRT
Medlem
Medlem
Skrivet av Cane:

Oväntat? Inte särskilt. Har skrivit varje gång det varit en nyhet att OFP2 aldrig kommer bli någon simulator men trots det så ska folk säga motsatsen... Är det verkligen någon som fortfarande tror på att detta kommer bli något mer än en Squad FPS shooter?

för varje nyhet om en console så är det en nån fanboy som säger att hans console är bättre, ändå envisa folk med att tycka precis tvärtom.. konstigt det där...
spelar ingen roll vad du säger för vi ser samma saker som du, och visst det kanske inte ser ut som en sim, men vi har heller inte sett så mycket av det spelet.

men att du tror att bara för att du konstant slänger ur dig nånting som du själv kommit på, och sen förväntar dig att folk ska lyssna på just vad du säger som nån messias. säger bara lycka till och förvänta dig att bli besviken.

Medlem

mm sag ok ut grafiskt och deras tools verkade schjyssta, undrar om dem slapper tools sa kan det bli intressantare o syssla me mods till det. Men det verkar som dem satsat lite for lite pa miljoer pa nat satt, det kandes lite tomt pa mapsen med saker. Jag far lite crysis tech demo vibbar av det har pa nat satt
Blir nog Arma2 forst sen om det finns pengar kvar sa blr det ofp 2 ocksa kanske

Gillade inte consol meny shittet som tackte upp hela skarmen
gawd vad var fel pa att ha det i ena hornen som i ofp/Arma?

Medlem

Ett spel som man verkligen ser framemot...


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

Samma gamla visa som alla andra hypade spel, en massa tech videos som ska visa hur bra skuggor det är, ljussättningen, AI'n osv...sen när man väl spelar det bryr man sig inte om dessa saker ens för det är ingen spelkänsla ändå

Hoppas att detta inte blir en besvikelse, inte heller ArmA2.
Jag har dock lite mer förhoppningar på OFP2 eftersom ArmA2 känns för likt ArmA, vilket var en flopp för mig.

btw whats up with the nuthugging? ni borde vara glada på att det är TVÅ krigssimulatorer på gång

geee OFp 2 kmr inte vara ens i narheten av Ofp 1's gameplay eller mechanics
walk safe animationerna i ofp 2 var lite stela o ryckiga, hoppas det inte var final det dar
jag kanner en programmerare som skulle kunna gora det battre fast det inte e hans grejj o animera
fan va manga som tror ofp 2 ska vara bra kmr bli besvikna tror jag, Arma 2 is the future , Bohemia vet vad dem gor o har erfarenhet av att gora schjysst gameplay och hyfsad grafik.
ofp 2 ser ju ut som ett potentiell Battlefield 3 skulle kunna gora

men ja tror nog enda att ofp2 kmr fa sin skara me fanbois
dem kmr nog ata lite av Dice's besvikna Pc fans kanske

Inaktiv

Skönt o läsa att det faktiskt finns personer i Sverige som ser lika mycket fram emot Operation Flashpoint: Dragon Rising som vad jag gör. Verkar som att det endast kryllar av personer på SweClockers som tycker uppföljaren ser minst sagt förjävligt ut och att spelet kommer bli en stor jäkla flopp.

Spelet ska bli en arkad-simulator, för de som undrar. ArmA 2 ska bli 100% simulator, som kanske redan har märkts.

Medlem

bah det finns inget 100% simulator forresten ska Arma 2 goras till konsol ocksa, antagligen xbox 360 sa dem kmr nog ha optimerat det bra

Medlem

Jag tror och hoppas iallafall att OFP 2 kommer att bli ett grymt bra spel, även om videon kanske inte var helt övertygande.

Men det står ju faktist "Work in progress" så det kan ju bli bättre.

Sen vet jag väl inte om man kan kalla OFP/ArmA för simulatorer. De har ju väldigt förenklade flygmodeller, skademodeller och ganska basic fordonsfysik osv.

Säger inte att OFP 2 kommer att bli bättre men med tanke på GRID (som ju oxå använder ego-motorn) så kan skademodellen bli riktigt bra.

Fast den enda riktiga soldatsimulatorn som är under utveckling är nog ändå Ground Branch. :heart:

Medlem

Vad var felet på ArmA 1? Nyfiken för jag har inte spelat det men tycker tvåan ser grym ut.

Medlem
Skrivet av Mang:

Vad var felet på ArmA 1? Nyfiken för jag har inte spelat det men tycker tvåan ser grym ut.

Främst två saker: Dåligt animationssystem som gör saker onödigt stela och odynamiska, och sedan hitpointssystem för fordon. Gör det väldigt om inte omöjligt svårt att fixa korrekt skadeverkan på fordon av olika typer i vettig skala mot infanteri och byggnader.

Medlem

Vilken musik !! vem sjunger ?? låt ???

Full som ett ägg igen !!

COD 5 + Sprit = Underbar Fredag !!!

Medlem

Haha, ja det här övertygade ju INTE om att det skulle vara något som helst alternativ för den seriöse milsimspelaren. Precis de farhågor man hade från början om att de skulle göra ett spel för CS-fjortiskids som tycker om flashiga effekter och peppad amerikansk stämning verkar infrias. Det här ser bara ut att vara generiskt actiontrams som använder namnet Operation Flashpoints goda rykte som dragplåster.

Heja Bohemia och ArmA2! Trots deras spels många brister har inte spelindustrin lyckats uppbringa något som överlag är bättre ännu.
Och OFP2 verkar inte ens sikta i det väderstrecket med sina ambitioner.

edit: Och vapenrealismen ser ut att vara i klass med Half-Life 1, fniss

Inaktiv

Gött, mission editor i nya Battlefield alltså, men varför har dom bytt namn? ;D

Medlem

Det finns en preview hos Eurogamer.

Edit:
Och en till hos IGN

Inaktiv

Ser snyggt ut. Undrar bara hur många spelare som kommer utspelas i en server (bana) ? 40 vs 40 är väl lite för en så himla stor bana.

123
Skriv svar