Är detta ett prisvärtkort för spel!!

Medlem
Är detta ett prisvärtkort för spel!!

Som rubriken antyder så undrar jag om detta kort är prisvärt prestanda mässigt i spel som BF2142,CoD4,Crysis samt Company of Heroes??

[http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=BFG88GTS5...]

Tala gärna om ni har egen erfarenhet av detta kort och i så fall vad det lyckas prestera i spelen ni spelar!

Tack på förhand!

Medlem

Har inte testat kortet, men vad jag har hört så är det ett bra kort, fast de ÄR mer värt att lägga några extra hundralappar på ett 8800GT då det är ännu vassare.
Kolla här t.ex:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&mo...

Medlem

Det kort jag länka till är väl byggt med den nya G92 motorn vad jag har förstått, eller har jag fel???

Medlem
Skrivet av caddylac:

Har inte testat kortet, men vad jag har hört så är det ett bra kort, fast de ÄR mer värt att lägga några extra hundralappar på ett 8800GT då det är ännu vassare.
Kolla här t.ex:
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&mo...

GTS är bättre än GT fast lite dyrare, I testet du länkade till så är inte GTS 512 MB med.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Groggy:

Det kort jag länka till är väl byggt med den nya G92 motorn vad jag har förstått, eller har jag fel???

Ja, det är byggt med G92. Enligt ryktena ska ju G92 använda sig av 64 stream processorer och ha en kärnklockfrekvens 740 MHz, men jag vet inte vilket som är bäst att satsa på då. ett 8800GT eller det du länkade till...

NJ eller något annat superpro kommer nog snart å ställer svar på din fråga

Medlem

NJ eller något annat superpro kommer nog snart å ställer svar på din fråga ;)[/quote]

Tack för svar!
Hoppas NJ svarar på det här, han verkar ju vara insatt i det mesta som har med hårdvara att göra!

nj
Medlem

Vill minnas att AnandTech sammanställde prestandan på dagens Geforce 8800-kort på det här sättet:
8800Ultra > 8800GTS 512MB > 8800GTX > 8800GT > 8800GTS 640/320MB, till viss del så vill jag dock säga att 8800GTS 512MB och 8800GTX kan vara rätt jämnlika totalt sett, de har fördelar i olika spel, dock så vinner GTS 512MB helt klart tack vare sitt betydligt lägre pris.

8800GTS 512MB bygger på samma kärna som 8800GT (G92 dvs), dock så har den fler stream processors (128 st jämfört med 112 st om jag inte minns käpprätt fel) samt högre klockfrekvenser på GPU och minnet så det är det snabbare av de två.

AnandTech har en fin jämförelse mellan 8800GTS och 8800GT för att visa prestandaskillnaden i en bunt nyare spel i upplösningar från 1280x1024 upp till 2560x1600.
Även SweClockers har ett stort test av de nyare grafikkorten som de gjorde för inte alltför länge sedan (tycker dock resultaten för vissa kort i det testet inte stämmer helt överrens med andra tester jag läst, kan iofs vara drivrutinsoptimeringar).

Hur som hellst, 8800GTS 512MB är ett bra kort, ett av de snabbare och väldigt prisvärda på marknaden i dagsläget. Dock så kan det vara värt att överväga det ~800kr billigare (beroende på tillverkare, butik, etc) 8800GT 512MB med eftersom det beroende på upplösning, spel, dator i övrigt inte behöver vara någon större skillnad mellan dem.

Medlem
Skrivet av nj:

Vill minnas att AnandTech sammanställde prestandan på dagens Geforce 8800-kort på det här sättet:
8800Ultra > 8800GTS 512MB > 8800GTX > 8800GT > 8800GTS 640/320MB, till viss del så vill jag dock säga att 8800GTS 512MB och 8800GTX kan vara rätt jämnlika totalt sett, de har fördelar i olika spel, dock så vinner GTS 512MB helt klart tack vare sitt betydligt lägre pris.

8800GTS 512MB bygger på samma kärna som 8800GT (G92 dvs), dock så har den fler stream processors (128 st jämfört med 112 st om jag inte minns käpprätt fel) samt högre klockfrekvenser på GPU och minnet så det är det snabbare av de två.

AnandTech har en fin jämförelse mellan 8800GTS och 8800GT för att visa prestandaskillnaden i en bunt nyare spel i upplösningar från 1280x1024 upp till 2560x1600.
Även SweClockers har ett stort test av de nyare grafikkorten som de gjorde för inte alltför länge sedan (tycker dock resultaten för vissa kort i det testet inte stämmer helt överrens med andra tester jag läst, kan iofs vara drivrutinsoptimeringar).

Hur som hellst, 8800GTS 512MB är ett bra kort, ett av de snabbare och väldigt prisvärda på marknaden i dagsläget. Dock så kan det vara värt att överväga det ~800kr billigare (beroende på tillverkare, butik, etc) 8800GT 512MB med eftersom det beroende på upplösning, spel, dator i övrigt inte behöver vara någon större skillnad mellan dem.

Stort tack för ett bra svar NJ!!!

Inaktiv

Det kan säkert köra dom flesta myaste speln men inte på max.
Crysis kan kortet ha lite problem med

Medlem

Helt klockrent grafikkort! Maxar CoD4 i 1280 x 1024 85 FPS konstant (vSync on).

Medlem
Skrivet av Diego:

Det kan säkert köra dom flesta myaste speln men inte på max.
Crysis kan kortet ha lite problem med

Läser man runt lite på nätet så är det väldigt delade meningar om hur 8800GTS 512 MB presterar i just Crysis, vissa säger att det flytter hur bra som helst och vissa säger att det är skit så det är svårt att få en bra bild av vad som gäller!

Inaktiv

Det flyter bra i Crysis (ovanliggande inlägg).

Tråden: Ska du köra sådana spel (CoD4 etcetera) så måste du upp på den nivån. Vet eftersom jag har det i datorn och shit vad det kräver grafik. 8800GTS 512MB blir kanoners det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar