Bäst gamingmus för under 500:-?

Inaktiv
Bäst gamingmus för under 500:-?

Hjälp!

Finns det nån bra gamingmus för under 500:-?
Är Saitek Cyborg nåt att ha?

Har just nu en Logitech Cordless Optical Mouse (Ja den heter faktiskt så!) som följde med EX110 tangentbordet, vilken är riktigt dålig för gaming...

Vill ha hjälp ganska snart...


signatur

"I can only show you the door, you're the one who has to walk through it." -Morpheus

Medlem

Rekommenderar starkt Logitech MX518, en kanon mus för spel!!!

Inaktiv

Tack å bock... ska kolla upp den mer...:)


signatur

"I can only show you the door, you're the one who has to walk through it." -Morpheus

Inaktiv

Orkar du slänga ut lite till (574.- för att vara mer exakt) så måste jag rekommendera
http://www.inet.se/datortillbehoer/moess/logitech-g5-gaming-l...

Men den kanske t.o.m. går att få tag på billigare någonannanstans.


signatur

Har enbart sin Laptop: Intel 1.83GHz Core 2 Duo, 2GB ram, 7300 Go, 15.1" skärm

Medlem
Skrivet av Groggy:

Rekommenderar starkt Logitech MX518, en kanon mus för spel!!!

Ja! Den är riktigt bra!


signatur

B lup

Inaktiv

Om du är beredd att lägga 500kr tycker jag att det är bättre att lägga till en hundring och få en Logitech G9. Kör själv med en sådan och är riktigt nöjd. Om du vill hålla dig till den prisklassen du skrev rekommenderar jag dock MX518.

Inaktiv

steelseries/steelpad Ikari optical verkar vara en kanonmus för ~400kr kanske 500kr... Hade jag varit inne på å köpa mus idag hade jag lätt kikat på den

nj
Medlem

Kan ju vara värt att kika i den här tråden för tips på olika spelmöss och sedan kolla upp vad de kostar och hur lämpade de verkar för just dig.

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Microsoft 3.0, DeathAdder, Ikari eller MX518


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Microsoft Intellimouse Explorer 3.0

Det är en av de bästa möss microsoft gjort. Hur hälig som hellst!

Medlem
Skrivet av Boomer:

Den är bra, min kompis har den, annars så kan du ju som sagt slänga in ytterligare150kr för G9
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1869


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Bäst och billigast verkar ju tydligen MX518 vara, men tycker också Saiteks Cyborgmus verkar fin med 3200 dpi m.m.... Jag som gillar möss som inte ser ut som vanligt tycker också designen är fin...
G5 verkar också bra och är ju dels nyare än MX518 och har laserteknologi... Men den har ju iofs bara 6 knappar jämfört med MX518:s 8.

BESLUTSÅNGEST!


signatur

"I can only show you the door, you're the one who has to walk through it." -Morpheus

Medlem

Ångesten är slut. NU! DeathAdder


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Medlem

Instämmer att Ikarin är helt underbar!!!:D kostar dock dryga 500-600 kr. Dock finns Ikari optical för cyrka 400 spänn, den ska i princip vara lika bra.

Hade G5 innan men den gick sönder, Ikarin är dessutom otroligt skön. Felfri helt enkelt!

Inaktiv

Hur stor skillnad gör egentligen laser?

Har ändrat mig... Har nog råd med ca 600-700:-


signatur

"I can only show you the door, you're the one who has to walk through it." -Morpheus

Inaktiv
Inaktiv

Efter att ha kollat lite i FZ:s testarkiv verkar det som att Razer Copperhead verkar fruktansvärt prisvärd...

Är den så bra som det verkar?

Tack på förhand!


signatur

"I can only show you the door, you're the one who has to walk through it." -Morpheus

Medlem

Sånt här är alltid individuellt. Jag rekommenderar Copperhead för jag är nöjd med den. Det betyder dock inte att du blir det.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Fujitsu Siemens MOWFBO

Inaktiv

Ska du ha en mus som många med mig kan utlova driftsäkerhet och prestanda om, så är MX518 ett tungt vägande val. Jag har testat diverse och visst finns det andra möss, men har haft en del barnsjukdomar etcetera som helt eller delvis är åtgärdat. MX518 är i alla fall något du aldrig blir missnöjd med om du gillar designen och den rullar, rullar och rullar. Den har hittills aldrig sagt nej till ett perfekt headshot och jag har haft den många speltimmar nu.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Som många sagt så rekomenderar jag en Ikari Optisk/Laser eller en MX518/G5

Medlem
Skrivet av unix:

Ska du ha en mus som många med mig kan utlova driftsäkerhet och prestanda om, så är MX518 ett tungt vägande val. Jag har testat diverse och visst finns det andra möss, men har haft en del barnsjukdomar etcetera som helt eller delvis är åtgärdat. MX518 är i alla fall något du aldrig blir missnöjd med om du gillar designen och den rullar, rullar och rullar. Den har hittills aldrig sagt nej till ett perfekt headshot och jag har haft den många speltimmar nu.

Det är bara att hålla med!!!!!!:up:

Inaktiv
Skrivet av Enhac:

Hur stor skillnad gör egentligen laser?

Laser är snabbare och känsligare, men det finns en nackdel. Vissa lasermöss passar inte med vissa musmattor. Musmattornas yta är för glansigt och lasern reflekteras tillbaka så muspekare "sticker iväg" på skärmen. Jag upplevde detta med en Logitech G5 och en Qpad CT large.

Jag rekommenderar optiska gaming möss, inte för dyra och dom passar på alla musmattor.

Medlem

Microsoft IE 3.0 den äger

Medlem
Skrivet av Enhac:

Hur stor skillnad gör egentligen laser?

Har ändrat mig... Har nog råd med ca 600-700:-

Då kan du ta en G9, har själv en och är riktigt nöjd med den.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av Ellehbg:
Skrivet av Enhac:

Hur stor skillnad gör egentligen laser?

Har ändrat mig... Har nog råd med ca 600-700:-

Då kan du ta en G9, har själv en och är riktigt nöjd med den.

me too fick min igår

Inaktiv

Logitech G9 är riktigt grym, ja. Dock ganska dyr, men i övrigt det närmaste perfektion man kan komma.

Medlem

G9:a skippar ju. I alla fall de två ex som jag testat. Hur kan den vara bra då? Kör ni med omänskligt hög sens eller?

Gå på de mössen som bevisligen har bra prestanda istället för någon av de nyare "bling-bling"-mössen.

Logitech: MX518 och MX300.
Razer: Diamondback och Krait
Microsoft: Wheel Mouse Optical 1.1a och IE 3.0.

Resten är så gott som skräp för FPS-spel.

Jag skulle rekommendera alla att läsa Sujoy's artikel och tester av de vanligaste mössen innan man köper en ny mus. För är ni kräsna som jag själv så slipper ni gå tillbaka till butiken och hoppas på att få byta ut skräpet i efterhand.

12
Skriv svar