Få ut mer av min laptop... ?

Medlem
Få ut mer av min laptop... ?

Hej, jag köpte nyligen en sån där bärbar sak, mest för att ha till studierna men visst vill man kunna leka lite på den också

Det är en relativt billig sak där specsen ligger på:
Intel Pentium Dual Core @ 1.6 GHz
2048 MB RAM
Mobile Intel 965 Express (grafikkretsen)

Och nu problemet, visst borde denna dator klara av ett spel så som Warcraft 3 utan att gå ner på 10-15 fps?
Mitt första test var att köra igång Portal och det var ju att glömma då det var sirap såfort en portal kom med i bilden :S Har förståelse om ett såpass nytt spel som Portal inte hittar tillräckligt med kraft i grafikkretsen men nog borde Warcraft (som jag minns funkade alldeles utmärkt på den dator jag hade för många år sedan med sämre specs än denna)

Tror att många kommer att idiotförklara mig nu men det är så att datorn har Vista (32bit) och det är väl till viss del en misstanke jag har att det är kassa drivrutiner som är anledningen, men är det någon som har något förslag på hur man skulle kunna bota den utan att installera XP? För de skivor som jag fick med hade endast drivrutiner för Vista vilket gör att jag måste gå på jakt efter diverse drivrutiner innan formation (åtminstone till nätverkskortet).

Tacksam om någon har lite idéer som hjälper mig till att slippa formatera, annars har jag väl inget val (eller om det är så att den helt enkelt inte kommer att klara av att köra något med grafik så är det ju bara att acceptera )

Och ja, Aero är avslaget och jag har testat köra spelen i XP SP2-compability... UAC är avslaget om det spelar någon roll...

Inaktiv

Integrerade grafiken = usel.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Mobile Intel 965 Express är det sämsta som säljs i grafikväg idag.

WC3 borde fungera, kan bero på vista kompabilitetsproblem också.


signatur
Medlem

Du kommer ju givetvis få bättre prestanda i XP men räkna inte med att det blir någon större skillnaden just pga grafikkortet.

Medlem

Ditt problem ligger i grafikkortet. Läs lite mer om grafikkort i mobila datorer här: http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Grafic-Cards.130.0...

Som redan sagts så är Intels integrerade grafikkort inte alls bra, du kan inte räkna med att kunna spela 3D-spel med dem, tyvärr.

1
Skriv svar