Är Nvidia GeForce 8600GS sugigt?

Inaktiv
Är Nvidia GeForce 8600GS sugigt?

Jag har en dator med grafikkortet

Nvidia GeForce 8600GS

Men efter lite sökande på internet
visar det sig att mitt grafikkort inte är så bra.
Men på annonsen där jag köpte datorn står det att det går att spela nya spel.
Är detta sant?

Medlem

Varför skulle försäljaren ljuga?

Ja, det är ett riktigt skräpkort och du kan inte räkna med att spela nyare spel flytande med det.

Medlem

har du köpt datorn av någon av de tre stora elektronikvaruhusen? vet att en av dessa körde en tv reklam för något tag sedan med en datorn som var utrustad med "marknadens vassaste grafikkort". kortet som satt i var 8500gs, funderade på om det inte är att lura folk.

Inaktiv
Skrivet av napahlm:

har du köpt datorn av någon av de tre stora elektronikvaruhusen? vet att en av dessa körde en tv reklam för något tag sedan med en datorn som var utrustad med "marknadens vassaste grafikkort". kortet som satt i var 8500gs, funderade på om det inte är att lura folk.

Jag köpte datorn på SIBA i Uppsala.
PS. Det är en Fuisitji Siemens dator. "Scaleo P"

Medlem

Du ska aldrig köpe en dator från typ Siba eller liknande, du kan ju inte heller gå på rubriken ffs.


signatur

B lup

Inaktiv

Nyare spel så måste du upp på 8800GT, 8800GTS 512MB, alternativt något senare ATI-kort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag kör med 8600GT Silent 512MB. Kostade mej typ en tusing och jag maxar Oblivion som flyter på bra förutom lite småhack då och då när den måste ladda det otroliga LOD-distance som spelet har. Ett spel som kan maxa oblivion utan störande lagg är ett bra kort enligt mej, så jag rekomenderar.
8600GS är riktigt skräp dock har jag hört :/

Medlem

förstår inte varför alla säger att man måste ha ett 8800 eller liknande för att kunna spela nyare spel flytande, jag har inte några problem med något spel med mitt 8500GT. Jag kan inte maxxa men det flyter.

Medlem
Skrivet av caddylac:

Jag kör med 8600GT Silent 512MB. Kostade mej typ en tusing och jag maxar Oblivion som flyter på bra förutom lite småhack då och då när den måste ladda det otroliga LOD-distance som spelet har. Ett spel som kan maxa oblivion utan störande lagg är ett bra kort enligt mej, så jag rekomenderar.
8600GS är riktigt skräp dock har jag hört :/

Tvivlar starkt på att du maxar Oblivion med det skitkortet, i alla fall med bra fps. Jag kan inte maxa Oblivion med min dator och bra fps.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av caddylac:

Jag kör med 8600GT Silent 512MB. Kostade mej typ en tusing och jag maxar Oblivion som flyter på bra förutom lite småhack då och då när den måste ladda det otroliga LOD-distance som spelet har. Ett spel som kan maxa oblivion utan störande lagg är ett bra kort enligt mej, så jag rekomenderar.
8600GS är riktigt skräp dock har jag hört :/

Tvivlar starkt på att du maxar Oblivion med det skitkortet, i alla fall med bra fps. Jag kan inte maxa Oblivion med min dator och bra fps.

Samma här, kan knappt köra det alls med min 256m variant.


signatur

B lup

Medlem

Skitsnack. Kör man på höga upplösningar så krävs givetvis riktigt bra grafikkort, kör man däremot på 800x600 .. 1280x1024 så krävs sällan speciellt mycket (sett ur dagens perspektiv), om man nu inte envisas med att slå på alla finesser som finns dvs.

Själv föredrar jag 1024x768 eller 800x600. Tänk på att TFT-skärmar på högst 19" har max 1280x1024.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:

förstår inte varför alla säger att man måste ha ett 8800 eller liknande för att kunna spela nyare spel flytande, jag har inte några problem med något spel med mitt 8500GT. Jag kan inte maxxa men det flyter.

Är det någon skillnad mellean GT och GS?

Medlem
Skrivet av Diego:
Skrivet av Xphome:

förstår inte varför alla säger att man måste ha ett 8800 eller liknande för att kunna spela nyare spel flytande, jag har inte några problem med något spel med mitt 8500GT. Jag kan inte maxxa men det flyter.

Är det någon skillnad mellean GT och GS?

Ja, kan inte säga exakt vad som är skillnad men GT är bättre än GS

Medlem
Citat:

Tvivlar starkt på att du maxar Oblivion med det skitkortet, i alla fall med bra fps. Jag kan inte maxa Oblivion med min dator och bra fps.

Inte? Okej, det enda jag inte har maxat på är Antialising, och jag har tagit bort allt gräs, allt annat har jag dragit fullt på. Det flyter bra mä mitt kort, jag lovar.

Inaktiv
Skrivet av Xphome:
Skrivet av Diego:
Skrivet av Xphome:

förstår inte varför alla säger att man måste ha ett 8800 eller liknande för att kunna spela nyare spel flytande, jag har inte några problem med något spel med mitt 8500GT. Jag kan inte maxxa men det flyter.

Är det någon skillnad mellean GT och GS?

Ja, kan inte säga exakt vad som är skillnad men GT är bättre än GS

Håller med, men GTX är bättre än GS &GT

Medlem

Diego .. sluta nu! GTS 512 är bättre än GTX på de flesta punkter..


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Anledningen till att GTS 512 är bättre än GTX beror på att GTS 512 bland annat använder sig av en nyare GPU (G92) och har dessutom fler streamprocessors. GTX knäcker skiten ur gamla GTS (320/640 mb).

Inaktiv

GTS 512 är ett ruskigt prisvärt kort. köp det!

Medlem

du kan spela nya spel men du kan inte maxxa. medium low på crysis me de där kortet gamlar spel lär flyta bra men nyare spel blir en utmaning

1
Skriv svar