Koppla 100Mbit till PC och PS3

Inaktiv
Koppla 100Mbit till PC och PS3

Hej mina vänner!
Är rätt kass vad det gäller nätverk osv så jag tänkte ställe en fråga till Er här:

Har bredband (fiber) 100Mbit som sitter dåligt till i hallen. Har en stationär PC i vardagsrummet och en PS3 längre in i vardagsrummet. Vad skall jag göra och hur?

Skall jag köra trådlös router? Vad skall jag tänka på då för att inte gå miste om någon "kräm"?

Tips emottages tacksamt!

Medlem

Vill du INTE gå miste om någon "kräm" så är det tyvär sladd som gäller!!!

Inaktiv

Router = alltid problem.
Har du flera IP från leverantören så koppla bara in en 100mbit switch/hub så är saken klar.
Har du bara en IP är det knepigare.
Kabel = Ja.
Fiber = awesome.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv
Skrivet av unix:

Router = alltid problem.
Har du flera IP från leverantören så koppla bara in en 100mbit switch/hub så är saken klar.
Har du bara en IP är det knepigare.
Kabel = Ja.
Fiber = awesome.

vad är det för fel på en router nu då?

Inaktiv

Det är mer regel än undantag att det blir problem när man använder router.
Finns hur många trådar som helst i frågan.
Tyvärr får man väl säga, eftersom man behöver en router i de flesta fall.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Kolla med din ISP om hur många IP adresser du får. Sedan är det bara att köra en switch.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

att införskaffa en router eller en switch beror helt på dig själv, med router så får du en ganska hög säkerhet mot attacker. men därimot om du kör med en switch bara så hamnar både din dator och PS3 direkt på internet.

Medlem

Jag har också 100mbit fiber i hallen. Jag kör sladd till datorn i ett rum och trådlöst till PS3, XB360 samt Wii i vardagsrummet. Funkar skitbra. Ladda ner demos går fort, kan streama filmer och annat utan problem, online-spel utan lagg. Gäller bara att fixa port forwarding till allt.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Hej, jag har ett annat problem, jag sitter på 10mbit/s fiber och jag har en router i hallen, en sladd från routern in i en switch in i datorn och 360.

Problemet: Jag blir disconnectad från Live stup i kvarten, på datorn tillexempel då jag spelar bf2 så blir det "there is a problem with your connection", när jag surfar online och sånt märker jag inte av ett piss!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

kan även tillägga att jag har IP-Telefoni, Från modemet in i VoIP grejen, sen in i routern osv!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

1
Skriv svar