Dead Space till Wii officiellt

Medlem
Dead Space till Wii officiellt

Same name completely different game? Vad är mening med att kalla det Dead Space när man mer eller mindre tar bort allting som de flesta förknippar med titeln?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hoppas att det blir komplitabelt med Wii-Zapper, det vore ju grymt!

Medlem

ea mjölkar pengar som vanligt, jag tror att det kommer bli en arcade-shooter... bara för att ea vill förstöra ännu ett bra spel


signatur

OORRYYEE!!

Av den här informationen verkar det inte vara någon skitit spinoff-titel iaf, vore kul om det faktiskt blir typ som RE4 eller något istället för ett B-spel.

Får se när mer info dyker upp.

Edit: Halva Internet skriker över att det ska vara ett "on-rails"-spel typ som House of the Dead. Innan någon kommer upp med det i den här tråden tänkte jag bara flika in att som jag förstår det är det fortfarande en själv som styr hur karaktären rör sig, fast det sker längs en fast linje. "Guided movement" dvs.

Är väl inte precis vad jag hade hoppats på men jag minns mycket väl hur bra Killer7 var som körde på ett liknande system så får väl se hur de klarar av det.

Medlem

"We could not be more excited to extend Dead Space into an experience exclusive to the Wii"
Yes you could...

Medlem

Det ser faktiskt ut som ett helt ok spel. Skönt att dom äntligen börjar släppa lite "vanliga" spel till Wii'n. Inte bara alla dessa jävla partyspel och krimskrams hehe.


signatur
Medlem
Skrivet av mr.bear:

Same name completely different game? Vad är mening med att kalla det Dead Space när man mer eller mindre tar bort allting som de flesta förknippar med titeln?

För att Alive Space inte ligger lika bra i munnen Men hmm, helt annorlunda upplägg är det ju inte, fortfarande survival-horror fast nu i FP-format och med coop i degen. Dessutom är det ju officiellt en serie nu så jag tycker det är helt okej att behålla DS som titel.

Övrigt så ser spelet hyfsat ut, grafikmässigt, filmen visade ju inte precis hur det kommer att spelas men verkar ändå intressant. Får väl hoppas på att den personen jag känner med Wii köper!


signatur
Medlem

Ok, där ser man...

Medlem

Inte till Wii... Fy fan


signatur

En styck signatur.

Medlem

Kan det bli första spelet på länge som får mer än en 1:a i betyg?

Medlem

WERES MY WIFE?


signatur

OORRYYEE!!

Medlem

haha hur ironiskt skulle det inte varit om DS kom till DS också.


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Inaktiv
Skrivet av Sc00pii:

haha hur ironiskt skulle det inte varit om DS kom till DS också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Medlem
Skrivet av erge:

Kan det bli första spelet på länge som får mer än en 1:a i betyg?

Deadly Creatures! Grymt bra!

1
Skriv svar