Age of Conan storpatchat

Inaktiv
Age of Conan storpatchat

Hm. Har aldrig spelat Conan, men det är nog bra för dom som gör. Det är ju alltid bra med stora patchar. ;D

Medlem

Nice, en eller ett par till sådana här patchar så återaktiverar jag nog mitt konto.

Medlem
Medlem

började spela igen i november förra året.
det är så sjukt kul nu.

Medlem

renewade mitt konto igår, så smäller dom på storpatch idag, jag helt ovetandes. Spelet är iaf schysst, PvPn har uppdaterats REJÄLT. Spelar ni på PvP server så förbered er på mycket ganking fram och tillbaka. Hursomhelst är det ett bra spel som släpptes ofärdigt men som börjar shapea up riktigt schysst. Rekommenderas.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har spelat dryga månaden nu, efter ett halvårs uppehåll, och det är hur kul som helst! Spelet är klart mycket bättre än det brukade vara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Nehe, inget directx 10 denna gång heller, vill ha!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Börjar bli sugen att börja igen :). Men får vänta tills man får en bättre dator.

Inaktiv

Tyvärr kommer jag inte aktivera mit AoC mer, började med quests och redan det tionde var för svårt att ta sig till med mobs mycket högre level.

Inaktiv

Härligt härligt. Jag började lira WoW men sen tänkte, ähh vafan, jag börjar med AoC igen ifall dem har förbättrat det. Till min förvåning så var det förbättrat och nu kommer det en storpatch också, mums.

Medlem

Gött, blev mer och mer sugen på att spela igen. Kanske blir att testa en månad och känna på det nya.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av witriolus:

Tyvärr kommer jag inte aktivera mit AoC mer, började med quests och redan det tionde var för svårt att ta sig till med mobs mycket högre level.

Hehe, någon behöver fixa lite skills.

Medlem

Ja jag vet inte jag... skulle med vilja se DX10. Ska jag börja lira igen så tror jag att jag väntar en stund till faktiskt... men ett bra spel kan det bli tillslut absolut! Hoppas om inte glömmer bort dom som inte kör PvP oxå...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Kul att se att folks åsikt angående conan har starkt förbättras hoppas vi får tillbaka mer folk till servrarna bara kan behövas ett rejält upplyft...

Medlem

Man blir sugen på att köpa ett GC men jag väntar nog tills dom släpper expansionen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Även jag känner mig lite sugen på att ge AoC en andra chans. Det får dock vänta ett litet tag till, då jag inte direkt har tid för det nu. Däremot kommer ju aldrig det jag störde mig mest på att "fixas" till, dvs. områdesbegränsningen. Jag vill att det ska kännas som att man förflyttas i en enda stor värld, och inte en massa "instanser" eller vad man ska säga. Just det tog bort väldigt mycket av känslan för mig.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Ni som fortfarande spelar är det lika obalancerad (1shots) pvp fortfarande?

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Även jag känner mig lite sugen på att ge AoC en andra chans. Det får dock vänta ett litet tag till, då jag inte direkt har tid för det nu. Däremot kommer ju aldrig det jag störde mig mest på att "fixas" till, dvs. områdesbegränsningen. Jag vill att det ska kännas som att man förflyttas i en enda stor värld, och inte en massa "instanser" eller vad man ska säga. Just det tog bort väldigt mycket av känslan för mig.

Så kände jag verkligen med. Från vad man fick se och höra i trailersarna så kändes det som en stor, detaljerad och levande värld, men när man väl började spela så kändes allt krampartat litet och begränsat.

Medlem

Lite för sent bara

Medlem

ooh - ja nu börjar man nästan bli sugen igen efter ett halvårs uppehåll - redan då tyckte jag spelet var roligt som satan.....

men jag tror jag får låta bli, har för mycket IRL grejer som händer å måste göras så får nog vänta lite till

å ovan på allt kommer Killzone 2 snart...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Började spela idag igen. Fail. Buggar gällande guilder och bildande av grupper/raider. Kom dock en hotfix (de håller på med den just nu tillochmed), så imorgon kanske det ser bättre ut.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

NIB
Medlem

"Så kände jag verkligen med. Från vad man fick se och höra i trailersarna så kändes det som en stor, detaljerad och levande värld, men när man väl började spela så kändes allt krampartat litet och begränsat."
Jo, men delas inte det problemet av nästan alla MMO's? Jag saknar också känslan av att man spelar i en värld, och inte en sammanhängande kedja av instängda reservat. Men det är ju svårt att ha en öppen värld och samtidigt få action, hur ska man få slåss tillräckligt ofta? Motståndarna kanske kutar omkring flera mil bort och letar efter er.

Medlem

Slutade lira Age of Conan i slutet av september förra året och har inte spelat sen dess.

Kommer ihåg att spelet hade rejäla optimeringsproblem samt minnesläckor. Laggade mycket, och det kvittade om man hade låga eller höga inställningar. Systemet jag kör på är:

Intel Dual Core 2.66 ghz, 2 gig ddr2, geforce 8800 gts 320mb, och windows XP 32-bitars.

Någon som kanske kan berätta lite av vad de fixat under denna tiden och om det är lönt att återvända? Inte bara om de fixat lagg och så utan även andra uppdateringar. Har de ändrat hur de skriver ut statsen på items o.s.v. Hade uppskattat svar.

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av NIB:

Jo, men delas inte det problemet av nästan alla MMO's? Jag saknar också känslan av att man spelar i en värld, och inte en sammanhängande kedja av instängda reservat. Men det är ju svårt att ha en öppen värld och samtidigt få action, hur ska man få slåss tillräckligt ofta? Motståndarna kanske kutar omkring flera mil bort och letar efter er.

Man löser det problemet genom att ha en server. Kolla t.ex. Eve Online - den garanterat största världen som finns i något spel, endå är det full fart i allt från PvP till PvE.

Medlem
Skrivet av Hammerslay:

Någon som kanske kan berätta lite av vad de fixat under denna tiden och om det är lönt att återvända? Inte bara om de fixat lagg och så utan även andra uppdateringar. Har de ändrat hur de skriver ut statsen på items o.s.v. Hade uppskattat svar.

Tack på förhand!

Kolla in denna tråd som jag skrivit om du vill se en fin sammanfattning av vad so kommit och vad som fortfarande väntar komma.
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=67031

Ja, förutom att de fixat grymt mycket laggspikes, dc problem och en hel del annat som hindrar selet från att flyta bra, så har de lagt till gryt mycket innehåll. Allt från pvp levlar och pvp konsekvenser till nya spelområden och instancer.

Angående statsen, vet jag inte riktigt om det ska ändra på hur de skrivs, men dock ska de förbättra alla items så att de betyder mer än innan. Personligen tycker jag inte att der är något fel på hur statsen är skrivna nu, det är helt logiskt om du frågar mig.

Medlem

Jag tyckte det var helt ok att det inte var så mycket item whoring. Men att man kunde sätta på sig en hjälm som gav 0.01% till nått var helt turbolöjligt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Jag tyckte det var helt ok att det inte var så mycket item whoring. Men att man kunde sätta på sig en hjälm som gav 0.01% till nått var helt turbolöjligt.

Håller helt med dig där, och det är precis det som Funcom kommer att ändra inför nästa stora patch. Det sägs att just nu är det uppdelat i ungefär 25% gear och 75% skills och att det kommer att blir drygt 50% gear och 50% skills. Alltså kommer items bli dubbelt så bra som innan i princip.

Lär bara påpeka att det var typ bara de första items som hade 0.01%.

Medlem

Tack så mycket bronie!

Inaktiv

började lira förra veckan. hade då 40-50 fps på medium-high!
nu har jag 100+ och det ser bättre ut.

1
Skriv svar