Svärd och korta kjolar lockar till musklick?

Flakmonkey
Svärd och korta kjolar lockar till musklick?

En sak slog mig precis när jag tittade på FZ:s förstasida: bildalbumet för #SoulCalibur VI har tamigfan legat bland de mest populära sedan det skapades. Egentligen är man ju inte särskilt förvånad med tanke på att albumet representeras av Sophitia, men det är ju ändå lite lustigt. Folk undrar varför tjejer i spel oftast är lättklädda och något underligt dimensionerande, men det är väl inte svårt att räkna ut med tanke på uppmärksamheten det här bildalbumet tycks få drygt ett och ett halvt år efter releasen.

[eos_image="55968;w480"]Anledningen till dominansen bland bildalbumen?[/eos_image]

Nåja nu är det ju knappast som så att det här är unikt för spelvärlden så jag känner verkligen inte att gamers är värre på något sätt. Sex säljer, det har alltid sålt och det kommer förmodligen alltid sälja. Ser inte heller något speciellt fel i det och jag är verkligen inte en person som dömer ut spel eller filmer för att de är sexistiska. Visst kan jag tycka att det hela blir lite patetiskt ibland när det blir alltför överdrivet, något som just #SoulCalibur IV är ett prima exempel på, men smaken är som baken och så länge ingen person far illa av det hela så är det en fri värld vi lever i. Och förresten, vilken gamer i min ålder som hade en C64 eller Amiga har inte spelat Sex Games eller något Samantha Fox Strip Poker? Många skulle kanske inte erkänna det, men de flesta har nog prövat på dem både en och annan gång.

Så vad ville jag egentligen säga med det här inlägget? Egentligen inget annat än att jag tycker det är lite lustigt ändå att #SoulCalibur IV-albumet fortfarande ligger i topp efter så lång tid. Jag menar det måste ju finnas både mer intressanta spel som man vill se bilder på och sådana som spelar ännu mer på sexappeal.

#blogg

Medlem
Soul Calibur iv-galleriet

No comment

Medlem

kommer ihåg den där bilden när någon blond tjej spelar gh på något event, den låg uppe ett halvår i toppen. Haha.

Medlem

Samantha Fox Strip Poker FTW!!!

Klart gubbar vill titta på damer, så har det alltid varit, även om de bara består av polygoner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"Dear Peter,

The light fitting was the victim of a toy lightsabre being swung in a space too small to do the same with a cat..." Oj, oj


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Sorry, skulle till blogginlägget undertill...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inte så konstigt att bilder ligger kvar på mest sedda om de ligger på förstasidan hela tiden...

Medlem

Fast inget går upp emot Zalman FPSGun.

That's the stuff!

1
Skriv svar